Op welke leeftijd krijg je ongeveer een baard en snor?

Ik ben nu 20 en ik heb me nog nooit geschoren. En ik krijg nu wel een beetje een baard en snor. Maar ik vind dat wel laat. Dus ik denk dat ik misschien meer vrouwelijke hormonen heb ofzo. Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd voor een baard en snor (bij een man :P)?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gezichts en lichaamsbeharing wordt met de loop der tijd steeds minder, hierdoor ontwikkeld zich dat niet bij iedereen en zeker niet op dezelfde leeftijd. Zo heeft de een veel borsthaar en zal een ander het nooit krijgen. Dat geld ook voor je gezicht, sommigen hebben mazzel en hoeven zich nooit te gaan scheren :)

hoe meer jij je scheert hoe sneller je baard en snor gaat groeien... dan komt er een dag , dat je denkt... pfff alweer scheren.. maar je bent niet te oud hoor...dat je die nog niet hebt,

Het ligt er echt aan of de 'behaardheid' in de familie/genen zit. Sommige jongens krijgen op hun 13e al wat snor, een ander heeft z'n leven lang bijna geen snor of baardgroei. Ik raad je aan eens te kijken naar de mannen in je familie: je vader, je grootouders. Vraag ze hoe het bij hen zat/zit. Als je toch een gemiddelde wilt hebben: Rond een jaar of 14,15 begint de snor een beetje te komen (nog dun en donzig), de baardgroei komt vrijwel altijd wat later (rond de 18,19 jaar). Maar nogmaals: Het is geheel afhankelijk van je genen!

Rond me 14e ofzow begon ik een snor te krijgen maar scheerde hem pas toen ik 16 was maar volgens mij is dit heel verschillend per persoon. En afkomst heeft er misschien ook wel een deel mee te maken

Ik ben 38. Mn snor hoef ik maar 2x per week te scheren, en baardgroei heb ik nagenoeg niet. Hangt dus heel erg van je genen af.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100