Er is een dieet waardoor je snel kunt afvallen. Het dieet heeft te maken met het wel/ niet combineren van bep etenswaren. Wie weet welk dieet dit is?

Steenuiltje
13 jaar geleden
2.7K
Kimath
13 jaar geleden
ik weet niet hoe het dieet heet, maar ik kan je wel vertellen dat het goed werkt!
Op de korte termijn uiteraard. Je valt af omdat je bepaalde voedingsstoffen niet binnenkrijgt, dit is ongezond.
Op het moment dat je weer normaler gaat eten, kom je net zo hard weer aan.

Antwoorden (11)

Eet dan niet.

Even serieus; snel afvallen is al tijden achterhaald en bovenal niet gezond! Als je al moet afvallen, maximaal 500 gram per week is een goed tempo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is het 'dit moet je beslist niet proberen dieet'.
Ja, ok, misschien val je in een keer heel erg snel af (wat niet goed is voor je lijf) maar zodra je weer normaal gaat eten (wat je toch echt eens weer moet gaan doen) dan zit het er hoppa direct weer aan.

Kijk liever op een verantwoorde manier naar je voedingspatroon. Eet je overmatig veel? Eet je ongezonde dingen? Eet je wel regelmatig? Beweeg je voldoende? Snoep je veel? Denk hier kritisch over na en pas je voedingspatroon aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is geen dieet, maar een verandering van voedingspatroon, wel met de bedoeling om af te vallen en daarom mag je bepaalde dingen niet en moet je bepaalde dingen wel eten.

het is heel gezond eten en het is de enige gezonde manier van afvallen die ik ken buiten meer bewegen om.

Dat heet het ega

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja, mocht je daar snel mee afvallen (wat is snel is de vraag) dan loop je niet het risico op weer snel meer aankomen, want dit is een definitieve wijziging en een gezonde wijziging van je voedingspatroon, je moet genoeg eten!! van alles wat ze opgeven, van vezels, granen, bepaalde soorten vlees, sommige dingen mag je af en toe, fruit, groente van alles

Toegevoegd na 2 minuten:
stom ik bedoelde te zeggen dat je ook vlees moet eten alleen sommige soorten maar af en toe mag en dat je ook zeker fruit en groente moet eten en vezels en granen
sterredag
13 jaar geleden
Het is niet te hopen dat je het Atkins dieet bedoelt. Dat dieet is gebaseerd op veel eiwitten eten en koolhydraten beperken of weglaten. Koolhydraten is een verzamelnaam voor o.a. zetmeel, vruchtensuiker, en suiker. Door het gebrek aan koolhydraten als brandstof worden de vetreserves als energiebron aangesproken. Het eten van koolhydraten stimuleert de productie van insuline, een hormoon dat de vetopslag verhoogt. Met het Atkins dieet wordt de bloedsuiker spiegel gestabiliseerd en de insuline productie verlaagd wat uiterst gunstig is tijdens het afvallen. Tijdens het Atkins dieet mag je o.a. geen brood, pasta, rijst en aardappelen omdat hierdoor het afvallen kan stagneren. Maar je mag wel vlees, eieren, vis, kaas, boter en nog veel meer. Veel mensen hebben echter met het Atkins dieet de neiging om teveel verzadigde vetten te eten, wat de kans op hart- en vaatziekte kan verhogen. Feit is wel dat je met Atkins de eerste paar weken al vele kilo’s kunt afvallen. Meer informatie over het dieet staat op http://www.atkinsdieet.nl/
Amadea
13 jaar geleden
Dat is het Heller dieet!

Het Heller dieet is een dieet dat mensen helpt die verslaafd zijn aan koolhydraten. Deze doelgroep moet bereid zijn om hun eetgewoonten structureel te willen veranderen en dus aan te passen. Het is een van de nieuwste afslankmethoden uit de Verenigde Staten. In dit land is het een groot succes geweest, het Heller dieet. Het doel van dit dieet is dan ook om mensen met de verslaving een compleet nieuwe levensstijl te geven.
Het Heller programma gaat er van uit dat een overgewicht, dan een gevolg is van een koolhydraatverslaving, gemakkelijk te behandelen is. Zij denken namelijk dat de verslaving voort is gekomen uit een verstoorde insulinehouding. Het is daarom belangrijk het insulineniveau te reguleren. Als je dit doet worden de gewichtsschommelingen namelijk geminimaliseerd.

Het gaat bij dit dieet vooral om mensen die veel brood eten, of gek zijn op rijst, pasta, aardappelen, ijs, koekjes, zoutjes, fruit en chocolade. Tijdens dit dieet krijgen de mensen duidelijk te horen dat zij dit soort producten zo min mogelijk moeten eten en tijdens hun dieet zelfs een tijdje weg moeten laten.

Het gaat er om dat zij leren dat er ook andere producten zijn om te eten, ook producten zonder koolhydraten zijn lekker en voedzaam. Als zij teveel koolhydraten blijven eten, dan krijgen zij teveel insuline binnen. Deze insuline wordt door het lichaam vastgehouden en dan wordt het als vet opgeslagen, waardoor overgewicht op kan treden. Doordat dit niet de bedoeling is, is het belangrijk dat zij leren dat er andere voedingsmiddelen zijn. Dit wordt hen geleerd tijdens het Heller dieet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
zo, dat lijkt me een erg lastig dieet. Je complete eetgewoonten in 1 keer omgooien? Dat is heel moeilijk vol te houden.
Wel een plus voor de uitgebreide info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met veel koolhydraten krijg je teveel insuline binnen? Insuline als vet wordt opgeslagen? Neem me niet kwalijk maar dit is notoire onzin! Dit is typische formulering van iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Neemt niet weg dat beperking van koolhydraten in verreweg de meeste gevallen de sleutel tot gewichtsbeheersing is.
Ik had vroeger het boek een leven lang fit van Marilyn Diamond. Dat was meer bedoelt als een andere eetgewoonte dan als een dieet. Weet niet of je dat bedoelt?

Dan mocht je ook bepaalde dingen niet samen eten. Ook moest je opletten op welk moment van de dag je wat at.
Het staat op de link bij de bron.

Toegevoegd na 4 minuten:
Anders staat op de volgende link nog een hele waslijst met dieten. Misschien dat je hem hierbij vind
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zus is heel veel afgevallen met "een leven lang fit", maar niet zo heel snel.... wel blijvend. als ze wat bijkomt (bv na een reis of feestdag) last ze weer enkele weken "anders eten" in volgens de boek. voor het overige eet ze trouwens normaal, wel geen vlees.
'Gezond eten', heet zo'n dieet. Afvallen kun je op vele manieren, variërend van helemaal niet eten, elimineren van bepaalde voedingsmiddelen tot het eten van juist veel van bepaalde voedingsmiddelen. Ze komen allemaal neer op minder inname van calorieën dan je verbrandt.

Recept om af te vallen: kies eerst een methode om op gewicht te blijven. Meestal komt dat neer op gezonder eten, zoals volkoren in plaats van wit, minder light, minder suiker, minder 'verantwoorde' tussendoortjes etc. oftewel minder geraffineerd fabrieksvoedsel maar meer zoals je (over)grootouders aten.

Vervolgens doet de manier waarop je afvalt er eigenlijk niet zo gek veel toe. Vrijwel alle methodes werken goed, hoewel de kans groot is dat je je bij koolhydraatbeperkte methodes beter voelt.

Kun je geen methode vinden om op gewicht te blijven; vergeet het. Niets is zo ongezond als jojoën met je gewicht.

Toegevoegd na 4 minuten:
Essentieel is een minimum aan lichaamsbeweging. Overdrijven hoeft niet maar minimaal een halfuurtje per dag fietsen, wandelen of iets dergelijks is nodig om je verbrandingsmotortje op gang te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heller, Montignac, Atkins, Een leven lang fit, take your pick.

Dit is gewoon één van die ragediëten die iedere paar jaar weer onder een andere naam worden opgebakken. Werken ze? Ja, even, zoals vrijwel ieder dieet wel even werkt (daarom worden het ook rages). En zoals al die diëten (van 'gij zult geen koolhydraten en eiwitten combineren' tot 'gij zult alleen hotdogs en bananen eten') komt het gewichtsverlies niet door de magische combinatie.

Je valt af omdat je, als je ingewikkeld gaat doen met eten, al snel minder calorieën binnenkrijgt dan met je oude voedingspatroon. Jammer genoeg kom je, als je ingewikkeld gaat doen met eten, ook al snel bepaalde voedingsstoffen tekort.

Daardoor zijn dit soort diëten niet vol te houden, val je uiteindelijk terug in je oude voedingspatroon (je hebt je immers niet aangewend om gewoon gezond te eten) en komt het gewicht (en vaak meer) net zo snel weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat er een dieet is waar je in korte tijd heel veel kunt afvallen mijn zusjes hebben het ook gedaan het heet, Dokter Cohen dieet. Dat is inderdaad een dieet waarmee je moet opletten met combineren van etenswaren. Misschien heb je iets aan deze link.
Heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste dieet dat ik ken is inderdaad zo samengesteld dat je, door op een bepaalde manier voedingsstoffen te combineren, redelijksnel afvalt maar niet te snel.

Het heet Het Mentale Dieet Plan en je kunt het hier vinden:

http://bit.ly/MentaleDieetPlan

Waarom mentaal? Omdat afslanken tussen je oren zit en je ook hele goede denkgewoonten aangeleerd krijgt die je helpen om slank te worden en te blijven.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons zit dik zijn in de familie, ik weet dat men vaak denkt dat het niet in de familie kan zitten, maar geloof mij, ieder lid van onze familie is dik in kinderjaren.. Ik heb werkelijkwaar alles, maar dan ook alles geprobeerd des tijds, en ik werd alleen maar dikker.. Nu zit ik antwoord te geven op jouw vraag, met een superslank gezond lichaam.. en hoe ik dat voor elkaar heb gekregen? Geen pilletjes, geen dieeten, gewoon koffie drinken!

Er is niks ranziger, als een te sterke bak koffie drinken die heel de smaak in je mond verpest! Vooral s'ochtends en smiddags had ik veel honger, dus toen dronk ik gewoon veel koffie. De smaak in mijn mond was niet te harden, maar hield wel mijn trek tegen. Geloof mij, als je sochtends 4 bakken vieze koffie drinkt, kun je de komende uren niets snoepen! Maar, pas op, koffie droogt uit. Het is wel de bedoeling dat je er veel water/gezonde sappen bij drinkt, en wel eet wanneer je honger krijgt. Maar ipv een bord vol calorien, kun je een fruitmixje pakken, of lekkere crackers met gezonde dingen erop. Ik heb dit 4 weken vol gehouden, veel koffie drinken, en als ik honger! (geen trek!!) had gewoon een klein gezond ietsje pakken.. en ik ben 20 kg afgevallen!

Je moet het niet zien als jezelf uithongeren, gewoon leren luisteren naar je hongergevoel.. Ik kom tegenwoordig ook niet meer aan. Omdat ik mezelf geleerd heb alleen te eten als mijn lichaam om eten schreeuwt. Ik eet gewoon weer lekker vettig, regelmatig ongezond, maar alleen, wanneer ik het nodig heb! verder beweeg ik veel, (geen sport, heb een druk bestaan) dus het compenseert elkaar uitstekend! Maar wil je van je kilo's af.. dan moet je toch echt heel je levensstyle veranderen, en trek negeren.

Groetjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Origineel maar deze vlieger zal lang niet voor iedereen opgaan. Luisteren naar je lichaam, niet bang zijn voor een beetje vet en je leefpatroon drastisch veranderen zijn zeker aan te bevelen maar over een gezond voedingspatroon zijn wel een paar algemene opmerkingen te maken (enige regelmaat, suiker en andere geraffineerde koolhydraten vermijden etc.) waar iedereen iets aan heeft. Plusje voor de originaliteit en de goeie tips tussen de regels door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ een kom zwarte koffie bevat maar 3 cal.
het werkt geweldig resultaten zijn geboekt en uit ervaring wat ik heb gezien en zelf ook doe werkt het werkelijk ;)