Kan niet klaarkomen tijdens penetratie?

Hallo,

Waarschijnlijk hadden jullie wat anders verwacht bij mijn vraag. Maar ik ben een man/jongen van 19, en heb sinds een tijdje een vriendin. Ik was nog maagd, en zij ook niet heel ervaren.

Een tijdje terug hadden we voor het eerst seks. Ik had verwacht dat ik me moest inhouden vanwege de verhalen die je hoort, en omdat ik zelf redelijk makkelijk klaarkom en zelfs eens een keer met een orgasme wakker werd.

Die eerste keer was ik in elk geval niet nerveus, we waren heel ontspannen en namen de tijd. Ging wat werk aan vooraf voor ik erin kon, en na een tijd kwam zij klaar. Maar na ong 20-30 minuten voelde ik dat ik nog lang niet in de buurt van een orgasme was, en was toch wel redelijk uitgeput dus zijn toen gestopt.

Ik dacht dat dit daarna beter zou gaan, en hoewel we het nu iets anders aanpakken lukt het nog steeds niet om op de 'normale' manier tot een hoogtepunt te komen.

Mijn vriendin is knap, ik ben verliefd op er en voel me ook fysiek tot haar aangetrokken, maar toch is penetratie alleen niet genoeg. Ik ben vooral benieuwd of er anderen zijn die hier last van hebben, of hun partner. Ik snap niet waar het aan ligt, en het is niet dat ik er heel bezorgd over ben, maar vind het vooral erg raar, en wil ook niet dat zij zich onzeker gaat voelen hierom.

Groetjes,
Anoniemm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk zelf niet dat het door de zenuwen komt, want die waren er vreemd genoeg niet echt. Misschien was ik de eerste keer wel te veel bezig met niet willen komen en aan haar plezier te denken. En daarna juist omgekeerd. Ik zal Koole's advies opvolgen, en zie dan vanzelf wel waar, of en wanneer het schip strand ;) Wel ben ik nog benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde of dit met hun partner ervaren hebben, of dat ik een misschien wel prettige afwijking heb.

Antwoorden (9)

Alles is wennen, ook sex.
Laat je er vooral niet door weerhouden om te beleven wat je leuk en fijn vindt.
Dat klaarkomen is maar bijzaak en komt wel een keer.
Geen zorgen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt je gewoon veel te veel zenuwen gemaakt, en bent er met je hoofd ongetwijfeld onvoldoende bij geweest om echt te kunnen genieten. En zeker als het dan te lang duurt, komt er druk op te liggen en presteer je helemáál niets meer. Da's net zoiets als ikmoetslapenikmoetslapenikmoestslapen.....
Geen nood, als he hele spannende nieuwe er af is, zal het ongetwijfeld gaan lukken.
Enne, er zijn ook maar weinig vrouwen die bij de penetratie alleen klaarkomen, dus wellicht kun je er samen een leuk spelletje van maken ? Maar voorlopig neig ik het op zenuwen te gooien, hoor. Dus maak je vooral niet druk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ano geeft wel duidelijk aan,dat er van nervositeit geen sprake was en zij ontspannen aan hun first time begonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, als je pas met je negentiende aan de eerste keer toebent, kun je nog zo stoer doen, maar dan schakel je je hersens ECHT niet even uit. Daarvoor hoef je niet eens perse je zenuwachtig te voelen,hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het me niet meer zo precies herinneren maar ik weet nog wel wel dat het één grote mislukking was! Het kanon vuurde al lang voor het doel goed en wel in zicht was. Nou ja.. kanon. Maar ik ging af op wat ano zei over dat ontspannen zijn.
Blijven experimenteren en aangeven aan je partner wat jij lekker vindt en zo proberen te ontdekken wanneer en op welke manier je wel klaar komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Anoniemm;

Je zult echt niet de enige zijn die niet altijd of misschien wel nooit klaarkomt door het neuken zelf. Dat is op zich misschien niet leuk, maar probeer het eens zo bekijken; het biedt jullie alle ruimte om op zoek te gaan naar jouw ultieme genot (misschien wel simpelweg een ander standje) en het is voor je vriendin misschien zelfs wel prettiger als een partner die supersnel klaarkomt.

Toegevoegd na 33 seconden:
'prettiger als' -> 'prettiger dan'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ben je besneden?

Maar ik kan me voorstellen dat het nogal een verschil is tussen het 'zelf' doen en tijdens de penetratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is helemaal niet raar hoor, het komt vaker voor en heeft niets te maken met de aantrekkelijkheid of de prestaties van je vriendin (laat haar dit maar lezen om zorgen weg te nemen).

Penetratie is gewoon anders dan masturbatie, het is iets dat je even onder de knie moet krijgen, met lichamelijke sensaties die nog even wennen zijn. De één komt door dat andere heel snel klaar, de ander juist minder snel of niet.

Mijn advies: heel veel oefenen! Maak plezier, zie een orgasme niet als iets dat moet, en (hopelijk ten overvloede) doe het veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het gaat er toch om wat je bij elkaar doet,hoe je het fijn kunt hebben samen,dat is toch genoeg.de rest is bijzaak.moeten klaarkomen werkt niet,dat gebeurt vanzelf wel.mijn vriend komt ook wel eens niet klaar,waarom weet hij zelf ook niet.maar we maken er geen probleem van.lekker verder met sexen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
concentreer je op wat je voelt, niet op het klaarkomen. als je aan andere dingen denkt duurt het sowieso langer. als je gewoon bezig bent en je realiseert je wat je voelt dan is het ook veel lekkerder. en dat maakt het ook intiemer. dat je zo laat komt is denk ik doordat het allemaal nog vrij nieuw is. zenuwen spelen dan ook een rol. dat is gewoon even wennen. geef je aan het spel over!:)

veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon van het moment genieten, en niet focussen op het klaarkomen... en je kan eens een paar andere standjes proberen die voor jou misschien lekkerder zijn