"blue balls" wat is dit precies?

Gek genoeg kende ik deze term niet. En dit is een seriuze vraag.

Heeft dit begrip ook een nederlandse naam? En het schijnt zo te zijn dat als je niet snel genoeg klaarkomt dat je dit kan krijgen, hoe kan dit? Als een man klaarkomt kan hij het toch niet meer tegenhouden (in iedergeval op het moment supreme)?

En is het gevaarlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
103.5K

Het beste antwoord

Blue Balls is slang voor een pijnlijke staat van te lang durende sexuele fysieke opwinding.

Als je erg opgewonden bent, maar niet klaarkomt, kun je een onaangenaam gevoel in je ballen krijgen. In de volksmond heet dit “blauwe ballen.” Bij opwinding stroomt er namelijk bloed naar je balzak, waardoor deze een wat blauwe kleur krijgt.

Als je klaar bent gekomen, stroomt het bloed vrij snel weg en heb je nergens last van. Maar zonder orgasme kan het wel twee uur duren voordat je ballen weer hun normale omvang hebben.

Niet klaarkomen kan allerlei oorzaken hebben.

*Een man kan al lange tijd opgewonden zijn door alleen maar de gedachte aan iemand in zijn nabije omgeving.. maar die ander wil geen sex.

*Een man kan zijn orgasme op allerlei manieren uitstellen. een van die manieren is door stevige druk uit te oefenen op een plekje op de naad tussen ballen en anus.

* Een man kan een infectie opgelopen hebben die de stuwing veroorzaakt.

*Een man kan zo gefocust zijn op de angst dat zijn partner zwanger raakt dat psyche een rol gaat spelen. Of juist ZO gefocust op daadwerkelijk klaarkomen dat het daarom niet
lukt.

En er zijn vast nog wel een paar oorzaken te noemen.

Blauwe ballen kunnen behoorlijk pijnlijk zijn.
Hoofdpijn, buikpijn, pijn in de ballen , spierkrampen en te strak aangespannen anusspieren kunnen het gevolg zijn.

Wist je dat vrouwen ook bekend zijn met dit fenomeen?
Vrijwel dezelfde oorzaken met vergelijkbare gevolgen.
Blue box is dat in slang... vrij vertaald.. yep.. blauwe doos

Toegevoegd na 5 minuten:
Je vroeg nog of het gevaarlijk is.

Voor zover ik weet ga je er niet dood aan. Maar hoe langer het duurt, hoe pijnlijker.
De oplossing is overigens vrij simpel...masturbatie of bijvoorbeeld iets heel zwaars tillen of gewoon een uurtje gaan liggen. Zodra de opwinding vermindert verdwijnt kort daarna ook de stuwing.
Na een uurtje of 3 is het meeste leed al geleden. Slechts in enkele gevallen houdt het een dag of 3 aan.

Is een infectie de oorzaak dan is medicatie wel nodig uiteraard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik heb ooit een keer een man" bleu balls" horen gebruiken en dat was na zijn sterilisatie
toen had hij "bleu balls" misschien komt het daar vandaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh okè
ik dacht te helpen
ja ik heb geen "balls"!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahhaah
ik heb wel borsten en mij past geen jurk....
Ha, die Hersencel;

Het is een aandoening van het prostaatstelsel. Het heeft niet te langzaam, maar te weinig klaarkomem als oorzaak, waardoor er stolsels in de zaadleiders kunnen ontstaan. De meest gebruikte Nederlandse benaming is (surpise, surprise!): "blauwe ballen".