Hoe kan ik mijn libido verhogen?

Mijn vriend en ik zijn al twee jaar samen nu, en ik maar haast nooit zin om te vrijen. Ik wil altijd graag maar wanneer we tot het punt komen, zegt mijn lichaam nee ik heb geen zin meer terwijl ik alsnog wel graag wil. Hierdoor krijgen we ook steeds vaker ruzie en het is ook erg frusterend voor mij omdat ik wel graag wil

Ik ben nog maar 18 maar ben al op mijn 11-13 begonnen met de pil, vanwege extreme menstruatie. Ik was 3/4 maanden ongesteld, hevige bloeden en enorme pijn. Ik ben sinds die tijd ook nooit gestopt met de pil en moet vanwege te veel bloed verlies altijd 3-5 maanden door slikken.

Ik zou niet weten als ik zonder de pil dus weer een hogere libido zou hebben. Gewoon stoppen met de pil is dus ook niet echt een mogelijkheid

Hebben jullie misschien nog wat tips of mogelijke oplossingen?

2 jaar geleden
3.8K
Ritsuka
2 jaar geleden
Wat bedoel je met 'zegt mijn lichaam nee ik heb geen zin meer' ?
Hoe merk je dit aan je lichaam?
Als je niet nat genoeg word kun je glijmiddel gebruiken
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
He bah! Ik ken dat gevoel.
Op de een of ander manier, wanneer ik eerst dacht, 'ja ik heb er zin in'.. komt het puntje bij paaltje dan denk ik weer 'nah, toch maar niet'. Ik ben zelf ook onderzoek uit, om de seks weer 'intressant' t maken..
Suc6 meid!
Edraket
2 jaar geleden
Zelf je libido verhogen is heel moeilijk.
Je man moet dat doen, doordat hij zorgt dat je een orgasme hebt elke keer dat jullie sex hebben. Mannen hebben van nature een hoger libido, en dat wordt versterkt doordat elke keer dat een man sex heeft, hij ook tot een orgasme komt. Het orgasme werkt als beloning.
Als jij ook een beloning zou krijgen nadat dat jullie sex hebben stijgt je libido.
Dat kan niet anders. Het probleem is dat gemiddeld een vrouw 20 minuten nodig heeft om een orgasme te bereiken.
Uit onderzoek blijkt dat in Nederland de sex gemiddeld 5 minuten duurt.
Daaruit kun je afleiden dat het in dit land met orgasmes van vrouwen heel slecht is gesteld. Op dit moment zit je in een vicieuze cirkel.
Je hebt geen zin in sex en daardoor kun je ook geen beloning daarvoor ontvangen.
Probeer die cirkel samen met je man te doorbreken.
Dit moet echt van twee kanten komen.
De man en de vrouw moeten samen het vliegwiel op toeren brengen.
Een persoon alleen lukt dit niet.
Edraket
2 jaar geleden
Ik wil nog iets hierover zeggen.
Bij sex wekt alcohol als olie in de machine.
Daardoor functioneert die beter. Alcohol werkt ook heel goed bij sex. Niet teveel natuurlijk.
Drink samen met je man een fles wijn en alles is/wordt veel makkelijker.
Ritsuka
2 jaar geleden
@Edraket "Je man moet dat doen, doordat hij zorgt dat je een orgasme hebt elke keer dat jullie sex hebben." Een vrouw heeft geen man nodig voor een orgasme hoor

Antwoorden (3)

ga op eigen houdje op ontdekking zoek uit wat je wel en niet fijn vind, geniet van jezelf, daardoor kan je beter met je partner communiceren wat jullie wel of niet fijn vinden en ga samen op ontdekking! een andere tip (weet niet of het voor jou ook zal werken, dus bespreek dit met je arts) ik had hetzelfde probleem met mijn mentruatie en de pil verschrikkelijk 0,0 zin en zo droog als de sahara woestijn. ik ben toen naar de HA gegaan en gekeken wat de mogelijkheden zijn ik kan blijkbaar niet goed tegen de anticonceptie hormonen wat voor mij inhield dat ik over gegaan ben naar de mirena spiraal, daar zitten weinig hormonen in werkt voor 5 jaar (5 jaar VRIJHEID!) en sinds dien weinig tot niet meer ongesteld (kan geen kwaad) en mijn libido ging met een snel stijgende lijn omhoog! misschien is het de moeite waard om dat te bespreken met je arts ;) succes met je zoektocht
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Weet wat je fijn vindt, doe alles rustig aan en wanneer je wil zodat je er helemaal relaxed in kan gaan waardoor het een stuk fijner wordt en je er de volgende keer misschien meer zin in hebt
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Probeer zo gezond mogelijk te leven (slapen, eten, drinken, self care, dingen doen die je leuk vind) Ook bepaalde voedingsmiddelen zijn libido verhogend! Het lijkt me ook libido verlagend als je er de hele tijd aandenkt dat het misschien niet gaat lukken waardoor je weer ruzie gaat krijgen. Je zit dan meer met je hoofd bij die gedachte dan bij jou en je vriend. Doe rustig aan en praat erover :) komt goed!
10 maanden geleden