ik ben 79 jaar, Hoe komt het dat ik geen sperma meer heb en ook niet meer klaar kom?

Ik ben 79 jaar, ik heb geen sperma meer en kom ook niet meer klaar. Is dit normaal en is hier eventueel iets aan te doen. Ik neem medicijnen Dutasteride/Tamsulosine Mylan. Zou dit eventueel de oorzaak kunnen zijn. Alvast hartelijk dank.

2 jaar geleden
15.8K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ga naar je huisarts
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Als je hier veel klachten aan ervaart kan je laagdrempelig bij jouw huisarts en anders vast ook bij een uroloog. Ejaculatiestoornissen, inclusief een verlaagd of afwezig spermavolume kunnen een bijwerking zijn van dutasteride/tamsulosine, zeker in het eerste jaar van gebruikm Laat je goed goed informeren door de huisarts. Wij zijn immers niet op de hoogte van jouw voorgeschiedenis, medicatie lijst en specifieke situatie. Bron: farmacotherapeutischkompas.nl, sectie tamsulosine/dutasteride.
jc54
2 jaar geleden
het wordt tijd om een ander traject in te slaan. Huisarts, uroloog, laat je PSA controleren.

Antwoorden (1)

Vaak (1-10%): vooral tijdens het eerste jaar van de behandeling: erectiestoornis, verminderde libido, ejaculatiestoornis (incl. verlaagd spermavolume), vergroting van de borst en/of borstgevoeligheid. Duizeligheid.
hoop dat uw hier wat aanheb, op internet gevonden