Waarom kan ik soms heel lang volhouden met klaarkomen en andere momenten heel snel?

Ik heb al een lange tijd een probleem dat ik bijna geen relatie meer wil of geen seks meer wil, omdat ik sinds mijn eerste ervaring met sex al klaarkwam toen we nog niet eens aan sex toe waren gekomen. Sinds toen heb ik altijd al de angst dat ik te snel klaarkom en heeft die angst mij overgenomen. Soms kan ik uren lang aftrekken en dan wil het maar niet lukken om klaar te komen en andere momenten gaat het super snel binnen minuut of 2/3. Tijdens de aanraking van mijn toen vriendin kwam ik al snel klaar, terwijl ik zelf vaak al moeite moet doen om hem stijf te krijgen als ik alleen in bed ben. Ik heb geen idee wat ik hier mee aan moet en wil graag weer een relatie en dan ook gewoon seks kunnen hebben, het is ook verder geen angst over mijn grootte of lichaam. En als ik alleen ben gebeurt het soms ook dus waar kan dit aan liggen? Ik heb een relatie seks vermijd omdat ik niet wou dat ik te snel klaarkwam en ben bang dat ik straks aseksueel zal worden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen of dit compleet mindset is of dat het gaat om Premature ejaculation. Ook door dit is mijn sexdrang behoorlijk omlaag gegaan. Zijn hier medicijnen voor of is het verstandig om een afspraak met de huisarts? Ik heb een keer hierdoor seks gehad en dat was nadat ik klaargekomen was alleen paste hij niet en hebben we heel lang gekloot en het ging niet soepel en hebben het toen maar opgegeven. Ik ben niet besneden weet niet of dit een factor is wat er mee te maken kan hebben.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.2K
kanjer67
een jaar geleden
Het is misschien een idee om voor dat jullie echt seks willen hebben je een keer af te trekken dan ben je de ergste spanning kwijt en dan kunnen jullie meer genieten van de vrij party en de tweede keer kom je dan niet zo snel klaar en wat het seks hebben betreft als je je vriendin eerst goed nat maakt en dan voorzichtig het probeert dan moet het geen probleem wezen om lekker te vrijen maar je moet zo denken het is geen moeten het is vooral genieten en als de eerste keer niet lukt dan maar de volgende keer

Antwoorden (1)

Misschien gemakkelijk gezegd, maar ik denk dat je je geen grote zorgen moet maken.
Seks is vooral een kwestie van oefenen en wennen.
Het is niet raar als je snel klaarkomt als je lang alleen bent geweest en nu voor het eerst met je vriendin seks gaat hebben. Je bent het gewoon niet gewend.
Hoe langer je bij een persoon bent, hoe beter de seks wordt. Je kunt gewoon niet verwachten dat de eerste keren alles meteen top is. Een goede vriendin zal jou niet onder druk zetten en geduld hebben.
Ook als je alleen bent, en je jezelf aftrekt, kan het heel wisselend zijn of je snel of niet snel klaarkomt. Dat is op zich helemaal niet problematisch, het kan aan je stemming liggen of aan het feit dat je je jezelf kort daarvoor ook al bevredigd heb.
Als je alleen bent zou je je wel kunnen oefenen, en proberen om het moment van klaarkomen uit te stellen.