Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb 5 dagen geleden voor het eerst gezoend, hij zegt dat hij herpes heeft gekregen van mij kan da?

ik heb nog nooit eerder gezoend en hij heeft nu bultjes langs zijn lippen en hij zegt dat het van mij moet zijn

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
TurfGraver
3 jaar geleden
Want? Hij heeft in zijn leven verder nooit iets aangeraakt?
"Besmetting met het herpes simplex virus vindt voornamelijk plaats door direct contact met een drager van het virus, meestal via rechtstreeks huid- of slijmvliescontact (door zoenen, seksueel contact). Ook besmetting via gebruiksvoorwerpen of via de vingers is mogelijk."
Griffin
3 jaar geleden
Lijkt mij volstrekt onmogelijk dat je binnen 5 dagen al “resultaat” hebt van een herpes-simplex besmetting...
Ivana
3 jaar geleden
Iemand die mij zonder enig bewijs zo als "dader" aanwijst, zou ik per omgaande de laan uit sturen!
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Nooit meer mee zoenen, straks krijg jij het ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat zou kunnen als je zelf drager bent van het virus.
Dat wil zeggen als je zelf ooit een koortslip heb gehad.

Dragers kunnen het virus doorgeven, ook als ze op het moment geen koortslip hebben.

Heb je nooit een koortslip gehad dan ben je geen drager en kun je het virus natuurlijk ook niet aan hem hebben doorgegeven.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding