Waarom blijft mijn vagina onderaan scheuren na elke vrij partij?

Ik heb een tijdje heel erg veel en hard gevreeën en had wel eens een klein scheurtje dat na een dag weer heelde maar ik negeerde de pijn en ging toch door Tot op een dag ik weer in scheurde en dit uiteindelijk helemaal uitscheurde tot de anus. Dit was super pijnlijk en kon amper plassen. Maar na zo lang rusten en alles helemaal genezen heb ik er nu last van dat het elke keer blijft scheuren na elke keer vrijen hoe kan dit en wat moet ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
31.8K
ronron1212
3 jaar geleden
Je huisarts raadplegen
Pieterke
3 jaar geleden
Die plek is kennelijk nog heel kwetsbaar. Neem even contact op met je huisarts en vraag zo nodig doorverwijzing naar een gynaecoloog.

Antwoorden (1)

Vrijen en hierdoor uitscheuren tot de anus, is zeer bijzonder.
Een klein kloofje in de vagina wordt vaker gehoord.
Een klein kloofje kan bij het vrijen zelfs maanden steeds opnieuw opengaan.

Jij geeft aan door het vrijen uitgescheurd te zijn tot de anus.
Als de scheur doorliep tot in de spier van de anus, heb je zelfs een totale ruptuur gehad, die wel eens voorkomt tijdens een vaginale bevalling.
Deze ruptuur wordt ook wel eens een derdegraads ruptuur genoemd.

Als ik jouw verhaal lees, heb je toen een tweedegraads of derdegraads ruptuur gehad.
Ben je hiermee naar de huisarts geweest?
Zeker weten dat je dan was doorverwezen naar een gynaecoloog.
Waarom? Deze moeten altijd gehecht worden.

Is dat allemaal niet gebeurd. Kan de genezing niet goed gegaan zijn.
Hier ga ik ook vanuit, omdat je na contact steeds weer opnieuw een scheurtje hebt.

Het enige dat je kunt doen, is naar de huisarts gaan. Hij zal je doorverwijzen naar de gynaecoloog.
Misschien dat je (opnieuw) gehecht moet worden.
Daarna kun je een aantal weken geen seksueel contact hebben.
Het kan zelfs zijn dat je laxeermiddel krijgt om de ontlasting dun te houden. Een drol kan namelijk weer een scheurtje geven. Helemaal als je moet persen.

Dus ga naar de huisarts. Dit kun je niet zelf oplossen.
Niet alles gaat vanzelf over. Helaas moet een arts soms ingrijpen.

In de bron staan rupturen die je normaal kunt oplopen tijdens de bevalling.

Succes en wees verstandig.