Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriend heeft een koortslip, kunnen we nog wel seks hebben dan?

Mijn vriend heeft vandaag voor het eerst ineens koortslip. Ik heb het opgezocht en er staat dat hij niks bij mij kan doen qua zoenen en met handen maar kunnen we dan ook geen seks hebben? Of dat dan wel?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
9.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jullie zouden wel seks kunnen hebben, maar je moet je afvragen of het verstandig is.
Een koortslip wordt veroorzaakt door het herpesvirus. Zit de besmetting rond de mond, dan noemen we het een koortslip. Maar de besmetting kan ook op en rond de geslachtsdelen zitten, en dan spreken we over een SOA, dus een geslachtsziekte.
Ben je eenmaal besmet met het virus, dan kom je er niet meer van af. Wel ben je niet continu besmettelijk.
Bij een koortslip kan je iemand anders besmetten door contact met je mond, dus bijvoorbeeld zoenen. Maar ook met orale seks kan je een ander besmetten. Als jullie in staat zijn seks te hebben zonder oraal contact, dan kan je seks hebben zonder kans op besmetting. Maar hoe groot is die kans?
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding