Dat kan, bijvoorbeeld als de persoon die jouw penis in zijn mond neemt koortslip(herpes) heeft.

https://www.soaaids.nl/nl/soas/meest-voorkomende-soas/herpes-genitalis/de-9-grootste-mythes-over-herpes
Mythe 4: Van een koortslip kun je geen herpes aan je geslachtsdelen krijgen.
Feit: Herpes kan zowel op de lip als op het geslachtsdeel voorkomen. Het virus is ook overdraagbaar door orale seks. Via een koortslip komt het virus dan op het geslachtsdeel terecht. Door beffen of pijpen met een koortslip kan herpes dus worden overgedragen. En andersom.
4 jaar geleden
alexf52889
4 jaar geleden
Hoe groot is de kans dat ik dan ook een soa krijg
LeonardN
4 jaar geleden
Geen idee. Maar je kan het dus minimaliseren als je je laat pijpen met een condoom, of als je voor langere tijd dezelfde partner hebt die helemaal geen koortslip heeft, of goed aan kan geven wanneer deze niet in de besmettelijke fase zit.
alexf52889
4 jaar geleden
En kun je ook al krijgen als het alleen even een likje over je penis is?
LeonardN
4 jaar geleden
Dat zou lijkt mij, zeer onwaarschijnlijk zijn, zelfs als de ander wat heeft.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Min.
SOA's is niet herpes, herpes is wel een SOA.
En het gaat ook alleen over herpes op de lip overgebracht op de penis.
Veel te bekrompen antwoord, zeer kort door de bocht.
LeonardN
4 jaar geleden
Krijg ik een soa als ik gepijpt wordt? Herpes is een SOA.
Je kan herpes krijgen als je gepijpt wordt. Of spreek je dat tegen? Daaruit volgt direct dat het antwoord DAT KAN is. Er hoeft maar 1 geval mogelijk te zijn waarin het kan en dan heb je al een "DAT KAN" antwoord.
Als er andere mogelijke SOA's zijn die kan krijgen van gepijpt worden blijft het antwoord nog steed "DAT KAN". Welke toevoeging zou het minder bekrompen maken in jouw ogen, of minder kort door de bocht?
Als je wat ideeën geeft of linkjes of betere zinnen dan ben ik altijd bereid om het antwoord uit te breiden.

Andere antwoorden (1)

SOA is een verzamelnaam voor diverse ziektes van diverse ziekteverwekkers. Deze ziektes zijn niet allemaal even of op dezelfde manier besmettelijk.
Bijvoorbeeld: Hepatitis B wordt wel eens omschreven als SOA maar kan door elke vorm van nabij contact overgedragen worden.
Bronnen zijn onduidelijk/spreken elkaar tegen mbt het risico op chlamydia door pijpen. De ene bron zegt: "Bij alleen orale seks (contact tussen mond en geslachtsdelen: pijpen of beffen) komt besmetting met chlamydia zelden voor." De volgende:""Wordt je gepijpt door iemand met chlamydia in de keel dan bestaat de kans dat je dit overgedragen krijgt op je geslachtsdeel."