Hoe kan ik langer volhouden?

Ik ben man 20 jaar en ik kom klaar binnen 5 minuten. Ik vind het erg vervelend en schaam me enorm. Wat moet ik doen om langer kunnen volhouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.4K

Antwoorden (18)

5 minuten is al langer dan de gemiddelde Nederlander het volhoudt volgens onderzoeken, dus je hoeft je hier al niet voor te schamen.

Geen kunstgrepen, gewoon lekker doorgaan, zoals je het nu ook doet dus.
13 jaar geleden
Hoe meer jij je daarzelf mee bezig houdt, des te groter wordt het probleem voor je en ga jij je nog meer schamen.
Beter is om er minder bij stil te staan, en genieten van het moment supriem.

Je kunt ook het voorspel wat langer laten duren.

En nog een tip: er is een plekje op je geslachtsorgaan, waar je even op kunt drukken om het klaarkomen wat uit te stellen. Ik wil niet in details treden, maar in een goed boek over seksuele voorlichting staat het zeker beschreven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4 minuten .. dan even wat anders doen wat iets minder stimuleerd. (zoenen, bedenk het verder zelfs maar)
weer 4 min ... , weer even wat anders
weer...
zo kan je doorgaan en waarschijnlijk wordt die 5 min ook meer.

En niet gaan overdrijven, als die 5 min, 30 minuten wordt, wordt het vaak juist niet op prijs gesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een herkenbaar probleem voor veel mannen. Uiteindelijk is het allemaal geestelijk en zit het dus tussen de oren.
Vaak heeft het te maken met teveel spanning en raak je eigenlijk te opgewonden en verlies je de controle.

Neem dus de tijd voordat je werkelijk met seks begint, dus lekker lang voorspel, muziek erbij, misschien een drankje. Probeer je vooral ook geestelijk ontspannen, ik weet dat het moeilijk is met al die driften die in je lijf zitten. Uiteindelijk moet je controle zien te krijgen over die driften, dat is ook een proces dat leer je niet in één keer, maar naarmate je ouder wordt en jij je lichaam beter leert kennen zal dit beter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het voorspel goed is en je partner is voldoende gestimuleerd en nog mooier: heeft al een orgasme gehad, dan is die 5 minuten echt wel lang genoeg.

Dus wat belangrijker is: eerst om haar denken en dan pas om jezelf. Dan heb je het allebei leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, nooit je partner vergeten en er opletten wat zij (of hij) lekker vindt.
Dàt is snel..je lijkt Overtoom wel..Is een grapje, maar ik bedoel hiermee te zeggen: Doe er niet dramatisch om maar lach er lekker om

Door dit soort 'zaken' trachten te ontleden, wordt het 'probleem' niet kleiner.

Ga en maar vanuit dat je deze 'zaken' het beste kunt oplossen..door er niets aan te doen.

Je (leef)tijd lost dit vraagstuk eenvoudigweg voor jou op.

Naarmate je ouder wordt neem de hevigheid van je productiviteit meer en meer af en duurt het langer en langer voordat de climax bereikt wordt.

Je lichaam heeft de grootse en sterkste neiging om het leven voor te planten..als het jong is. En dat ben je nu nog, dus.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan bepaalde condooms die hiervoor helpen, er zit een beetje benzocaine in, wat de penis heel licht verdooft of iets dergelijks, waardoor het langer duurt voor er een orgasme komt. Het schijnt even lekker te zijn als met een gewoon condoom, alleen kan je dus langer doorgaan.
Zoek eens op condomi max love of durex performa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste, stop met je schamen! Dit is een 'probleem' wat bij zeer veel mannen voorkomt.
kijk maar rond op internet en lees de ervaringsverhalen en de dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat een vrijpartij langer duurt. Een aantal voorbeelden:
- begin eerst met je partner te stimuleren op een andere manier (oraal, met je handen)
- als je het idee krijgt dat de druk oploopt onderbreek de vrijpartij even
- ik heb wel eens gehoord dat wanneer je je ballen afknijpt dit ook kan helpen (persoonlijk lijkt het mij niet erg prettig misschien dat een man hier ervaring mee heeft?)

Maar vooral als je een vaste partner hebt, praat erover en uit je zorgen. Samen zullen jullie echt wel tot een oplossing komen.
En in de praktijk is het vaak zo dat je vaak snel klaarkomt maar dat mannen ook soms het echt wel langer vol kunnen houden.

Geloof me je bent niet de enige!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou een cockersring kunnen gaan gebruiken he.dan schijnt je het te kunnen uitstellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlak voordat je het voelt aankomen, even stoppen. Zal dit een paar keren moeten doen, maar na geruime tijd heb je er baat bij. Toen ik dezelfde leeftijd had als jij zeiden mijn vrienden dat je aan iets vies moest denken en ja hoor dat hielp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je bekkenbodem spieren trainen (ja,als diezelfde spieren waar ze het bij vrouwen met incontinentie over hebben).
Je gaat staan met een erektie en ga je penis op en neer bewegen, de spieren die je daar voor gebruikt, die moet je trainen. Het duurt lang hoor, dus verwacht geen effect in een paar weken. Neem dan een washandje, en ga dan 5 tot 10 minuten zo bewegen met dat washandje. Dan nat washandje,dan een handdoekje, daarna eventueel met gewichtjes er aan. Eerst een week zonder, dan met een washandje, en zo steeds iets zwaarder.
Met de sex, zodra je merkt dat je klaar gaat komen, dan span je die spieren aan. De spieren worden naarmate je gaat trainen, steeds sterker.

Wat je ook kunt doen, is steeds even stoppen, zodra je denkt, het gaat zo komen, stop dan, ga een ander standje doen, of ga haar (of hem) lekker verwennen.

Denk aan vervelende dingen,aan belasting, aan je baas (tenzij die erg aantrekkelijk is, dan niet doen!!), of aan een slak ofzo, maakt niet uit aan wat je denkt, zolang je gedachten maar even van "hem daar beneden"af is.

Succes!

Toegevoegd na 9 minuten:
je kunt ook nog stud gaan proberen, daar zit lidocaine in, en dat verdoofd. Het is een spray, die je kunt kopen bij een sex shop, ook op internet. Je doet een beetje spray op je eikel, maar niet te veel, want dan kom je helemaal niet meer klaar! Let op, laat je niet oraal bevredigen daarna, want het gaat de mond van diegene ook verdoven, zelfs met een condoom om!

Ik lees net dat mannen die de spier getraind hebben, vaak betere minnaars zijn, dus... trainen! En tot die tijd af en toe een spray.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met aftrekken het uitstellen oefenen. oefening baart kunst ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door te oefenen. als je bezig bent en je komt bijna klaar moet je stoppen met bewegen. En als het gevoel gezakt is verder gaan. Doe dat todat je het zat bent en je houd het op tenduur langer vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikkere condooms nemen.
Of tijdens de eerste keer sex binnen 5 minuten klaarkomen.
En tijdens de tweede ronde langer volhouden om het goed te maken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet je bekkenbodemspieren oefenen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verander van positie voordat je klaarkomt of verander in iets minder prettig tempo,
zorg dat je vriendin eerst bijv door vingeren.tong lekker klaar laat komen,dan vindt ze jou die 5 minuten niet erg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denken aan vieze dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is nu gewoon zo , maar geloof me, na mate je ouder wordt houd je het langer vol !!! en ik ben geen dokter .