Is het zo dat je je tijdens het menstrueren sex hebt onvruchtbaar bent?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Daar zou ik niet zomaar van uit gaan.

Antwoorden (2)

De kans is niet erg groot, omdat de menstruatie normaliter tussen twee eisprongen invalt, en de kans dat je zwanger wordt dus wel heel erg klein is. Maar zeg nooit nooit ; ook met deze methode is het aantal ongewenste zwangerschappen beduidend meer dan 0. Het is wel een hele slechte tijd in de maand als je heel erg graag zwanger wilt worden, maar het is daarentegen géén betrouwbaar voorbehoedsmiddel. Het zwangerschapscijfer voor deze 'methode' is 8, wat wil zeggen dat van de 100 vrouwen die een jaar lang op deze manier vrijen, er 8 zwanger worden. Tel uit je risico.
Dus de kans is veel kleiner dan buiten je menstruatie om maar niet 0% kans. Bij onbeschermde seks is er ALTIJD een kans dat je zwanger kunt worden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ja tijdens het menstruatieproces ben je wel onvruchtbaar. Want de dode eicellen komen dan naar buiten in combinatie met een beetje van het barmoeder wand.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
HeerVoldemort
5 jaar geleden
- van mij Dat kan je namelijk niet zeggen. Sommige mensen hebben een dusdanige verstoorde menstruatie dat het begin en einde niet duidelijk is. Denk hierbij aan vrouwen die soms 3 weken ongesteld zijn. Dan vind de ovulatie plaats tijdens de menstruatie en ben je dus toch vruchtbaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Plus dat uit onderzoeken is gebleken dat er vrouwen zijndie zelfs met een regelmatige menstruatie zwanger zijn geworden tijdens de menstruatie. Zeer zeer kleine kans maar de kans is dus niet 0%.
Gelukkig dat je het nu weet, kun je ook tijdens je menstruatie opletten ;-)