Mag je veilige seks hebben wanneer je chlamydia hebt?

De titel zegt het al..
Zou je seks kunnen hebben met chlamydia wanneer je het veilig doet? Of word de ander dan nog steeds besmet.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
tinus1969
5 jaar geleden
Kortom, eerst ff kuurtje halen en een paar dagen alleen handjesvasthouden :-)

Antwoorden (2)

Een methode om deze ziekte sterk te verminderen is veilig doen.
Bijna alle soa's zijn niet overdraagbaar als condoom gebruikt wordt.
5 jaar geleden
Omdat chlamydia zeer besmettelijk is, moet je alle vormen van seks veilig doen of bepaalde vormen even niet doen.
Omdat het via de slijmvliezen wordt overgedragen, zijn de mond, anus, penis en vagina zeer besmettelijk. Dus ook bij orale en anale seks moeten voorzorgen worden genomen. Zelfs indien 'speeltjes' gebruikt worden!
Zorg dat je, indien besmet, zo snel mogelijk antibiotica krijgt.
De bron gebruikt directe Nederlandse taal, maar is daardoor wel heel duidelijk/begrijpbaar.
https://www.soapoli-online.nl/blog/chlamydia-bacterie-klachten-behandeling-onvruchtbaar