Kan je een SOA hebben als je maar een partner hebt gehad?

Ik en mijn vriend zijn al 4 jaar samen, wij hebben beiden met niemand anders een relatie gehad.
Ik weet dit zeer zeker maar ik heb zelf nu last van een geel groenige slijm afscheiding..
Op het internet vind je al snel dat het om chlamydia of gonnoroe gaat.
Ik ben echt doodsbang om naar de dokter te gaan uit angst dat hij of zij mij daar bemeden moet onderzoeken.
Weet iemand of die afscheiding iets anders kan betekenen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.2K
Ritsuka
5 jaar geleden
Je moet sowieso naar de huisarts, hier moet je niet mee rond blijven lopen. Sommige soa's zorgen voor onvruchtbaarheid of andere nare klachten als je het niet behandeld
Antoni
5 jaar geleden
Je kan samen met een zus, een vriendin of met je moeder naar de huisarts als je daar zo bang voor bent. Die kan je dan ondersteunen. Voor de huisarts is het overigens heel normaal mensen daar beneden te onderzoeken.

Het beste antwoord

Ja, het kan iets anders betekenen.
Indien jouw afscheiding geel, groen van kleur is, terwijl het is opgedroogd, hoef je niet naar de huisarts. Vaginale afscheiding (wat iedere vrouw heeft) kan verkleuren als het opdroogt.
Is de afscheiding vloeibaar en dan geel, groen van kleur, moet je helaas echt naar de huisarts.
Indien je 100% zeker weet dat het geen SOA is, heb je waarschijnlijk bacteriële vaginose.
Dit is geen SOA. Dit wordt veroorzaakt door bacteriën. De huisarts kan je vertellen hoe je dit het beste kunt behandelen.
Ik begrijp dat je opziet tegen een consult. Als ik zeg dat een huisarts hetzelfde kijkt naar een teen, oor of vagina zal dat jou waarschijnlijk ook geen rust geven.
Wat je wel kunt doen?
Vraag naar een vrouwelijke arts.
Neem iemand mee, waarbij je je gesteund voelt.
En, de eerste keer is altijd spannend, maar het went!
Succes!
Toegevoegd op 17 februari 2019 21:42: bron
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, zal binnenkort een afspraak maken met de dokter, denk inderdaad dat het bacteriële vaginose is.
Hopelijks niks ernstiger
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Echt niet druk over maken.
Heel veel vrouwen hebben vaginale klachten, die niks te maken hebben met een SOA.
Alleen, daar wordt niet tot nauwelijks over gepraat.
Als ik kijk in mijn eigen familie, is er maar 1 vrouw die nooit vaginale klachten gehad heeft, de rest wel. Sommigen hebben het zelfs geregeld.
Je kunt er zelf ook helemaal niks aan doen!
Ik hoop oprecht dat je je ook vindt in de rest van klachten die horen bij bacteriële vaginose.
Als je 100% zeker weet dat jullie geen contact hebben gehad met een ander, heb je echt geen SOA.
Heel veel succes meis!

Andere antwoorden (1)

Ja, het kán ook iets anders betekenen. Maar om daar achter te komen moet je sowieso even langs de huisarts. Als je er last van hebt, is dat de enige manier om ervan af te komen. Ik kan me voorstellen dat je niet echt zit te wachten op een inwendig onderzoek, maar het kan zijn dat dat helemaal niet nodig is, en dat de HA al aan je afscheiding kan zien wat er is. En voor een HA is een inwendig onderzoek niets bijzonders, hij / zij doet dat vaker. En jij zult er ook wel vaker mee te maken krijgen, als je ouder wordt, kinderen krijgt, of gewoon een vrouw van middelbare leeftijd wordt...
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord, ik ga binnekort een afspraak maken bij de HA