Wat is het verschil tussen orgasme krijgen van clitoris en orgasme tijdens de seks?

Ik heb nog geen seks gehad maar heb wel een vriendje. Heb al vaak gespeeld metmezelf maar niet verder dan de clitoris. Ik weet niet wat ik moet verwachten? Is de orgasme tijdens de seks anders. Want ik heb al een fijn gevoel als ik over mijn clitoris wrijf?
Is het anders tijdens de seks? Voelt het anders? Of is het gewoon dezelfde gevoel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.6K
teusvh
5 jaar geleden
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/seksualiteit-en-relatie/vergroot-je-kennis-over-het-vrouwelijke-orgasme/item28920
Reddie
5 jaar geleden
Aangezien het voor ieder mens verschillend is zul je het zelf moeten ervaren.
Dit is een vraag in de trant van ''hoe smaakt een sinaasappel''.

Antwoorden (2)

Als jij tijdens de seks een orgasme krijgt dat komt dat niet doordat je clitoris gestimuleerd wordt. Er zijn overigens niet heel veel vrouwen die tijdens de seks klaarkomen het kan wel, maar dat is even een gevoel wat je moet krijgen voordat dat gebeurd. Een volgende keer kun je dit al beter vernemen. Als jou vriend jouw clitoris stimuleert zal dit ongeveer hetzelfde gevoel geven als wanneer je het zelf doet. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo:)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Laten we voorop stellen dat slechts een kleine minderheid van de vrouwen klaarkomt van alleen penetratie. Er wordt altijd gesuggereerd dat je als vrouw maar zomaar "moet" kunnen klaarkomen van seks (penetratie) maar dat is lang niet altijd het geval.

De meerderheid van de dames heeft ook tijdens de seks clitorisstimulatie nodig om een orgasme te krijgen.

Kom je wel klaar van penetratie of met je vingers kan dat best zijn omdat de clitoris groter is dan de meeste mensen denken. Er zitten ook uitlopers van de clitoris rondom de vagina-ingang. Bij stimulatie de g-spot stimuleer je vaak ook de achterkant van de clitoris. Maar niemand is hetzelfde en vindt andere dingen lekker.

Sowieso kunnen orgasmes anders voelen per keer. Ook hier geldt dan sommige vrouwen het als anders ervaren en anderen juist soms alleen heftigere orgasmes hebben. Het kan gewoon allemaal!