Is het mogelijk zich te laten testen op het al of niet pedofiel zijn?

Als iemand wil te weten komen of hij/zij pedofiel is, kan die persoon zich daarop laten testen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Kan het niet vinden maar het Radboud schijnt er een gehad te hebben r9nd 2013.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Volgens de psychiatrie ben je pedofiel als je meer dan 6 maanden seksuele opwinding ervaart bij kinderen die nog niet in de pubertijd zijn. Een pedofiel is tenminste 16 jaar en 5 jaar ouder dan het kind. Er zijn diverse tests ontwikkeld die claimen te kunnen bepalen of iemand pedofiel is. De Radboud Universiteit claimt dit via een hersenscan te kunnen bepalen, anderen menen het via een Implicit Association Test te kunnen aantonen. De meeste pedofielen komen in hun tienertijd zelf tot de conclusie dat hun seksuele aantrekking bij minderjarigen ligt. Je kunt je wellicht voorstellen dat dat voor hen niet de meest makkelijke periode is. Het onderwerp is zo gevoelig dat ze er veelal met niemand over kunnen praten. Tot slot: er is nog zoiets als de dwangmatige angst om pedofiel te zijn; POCD.
Meer informatie>> https://pedofieltweets.wordpress.com/2017/08/12/een-snelcursus-pedofilie
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nog meer interessante informatie over de "pedo-test"
https://www.pedofilie.nl/node/4618

Antwoorden (1)

Nee, daar is geen test voor, het is immers niet fysiek/biologisch bepaald of je pedofiel bent, net zo min als dat je kunt testen of je pakweg homofiel, katholiek of socialist bent.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
???
Een combinatie van twee testen voor impliciete seksuele associaties blijkt voor meer dan 90 procent zekerheid een groep pedofiele mannen te kunnen onderscheiden van een groep mannen met een seksuele voorkeur voor volwassen vrouwen. Op termijn kan dit leiden tot een diagnostische test voor bijvoorbeeld mannen die met kinderen willen werken. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/werken-met-kids-doe-de-pedo-test
SimonV
5 jaar geleden
Het is wel zo dat deze test nog niet gebruikt wordt. Je kunt je dus nog niet laten testen.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/de-risico-s-van-een-pedotest
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@SimonV, dank voor je aanvulling: ik was gefocused op een 'fysieke' test (bloedonderzoek o,.i.d.) en had de optie van een psychologische test, waarhet blijkbaarom gaat, over het hoofd gezien.
LeonardN
5 jaar geleden
Er is geen tijdslimiet meer om een antwoord weg te halen, dus als je op "... meer" drukt kan je zo je antwoord weghalen.