Waarom zijn het vooral mannen die vrouwen betalen voor seks en niet omgekeerd?

Betekent het dat mannen extreem naar seks smachten en vrouwen daarmee vergeleken nauwelijks of zelfs tegen hun zin?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/seksualiteit/vraag/76508/hoevaak-denken-mensen-dagelijks-seks/
liveisgreat
6 jaar geleden
Nu maak je wel een te snelle conclusie hoor....het is niet omdat je niet voor seks betaalt dat ke minder libido hebt. We leven in een patriarchaat. Dat betekent dat heel veel gedefinieerd wordt vanuit het perspectief MAN. We wijzen hier soms met de vinger naar de Islam maar bij ons is het ook een patriarchaat zij het misschien minder zichtbaar.
Je moet maar eens naar porno kijken. Wat telt daar? Het mannelijk lid en de mannelijke lusten: mannen worden gepijpt dat het een lieve lust is (boooooring que lustiopwekking voorvrouwen) maar beffen komt nauwelijks in beeld behalve bij lesbische films. Men zegt dan vrouwen kijken minder naar porno maar zelfs de zogehetennporno voor dames blijft op het niveau van de penis als halfgod. Eeuwenlang is het ook zo dat de man kostwinner was en daaruit seksuele rechten leende te kunnen ontlenen. Bovendien zullen zelfs vrouwen sneller een negatief oordeel vellen over een vrouw die een gigolo inhuurt dan over een man die een callgirl belt. Dit alles doet iets met onze hersenen: de vrouwelijke seksualiteit wordt als inferieur beschouwd ook dor vrouwen, en een vrouw heeft drempels om voor seks te betalen. Er zijn zelfs culturen waar vrouwen alle lust ontnomen wordt door besnijdenis. De diepe moraal hierachter is ook biologisch: als man weet je nooit 100% zeker dat je de vader van je kindren bent...dus je kan mazr beter alle risico beperken. Dat zit m.i. achter de wereldwijde onderdrukking en achterstelling van vrouwen. De man heeft de macht maar wat dit betreft niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+++plus voor @liveisgreat
Z512099
6 jaar geleden
@liveisgreat, +...helemaal gelezen.
LeonardN
6 jaar geleden
Je redenering is onjuist op zeker 1 vlak, dat vrouwen niet snel voor seks betalen, betekent niet dat ze er geen zin in hebben, voor vrouwen is het makkelijker seks te hebben, mochten ze daar op uit zijn.
Man die 100x seks vraagt https://www.youtube.com/watch?v=gxyySRgrYsU (resultaat 0 x ja)
Vrouw die 100x seks vraagt https://www.youtube.com/watch?v=QBtF3I7fDfU (resultaat 29 x ja)
Nu is dit een wat onwaarschijnlijk scenario, maar het geeft toch iets aan. Overigens zie je nu wel een verandering en zijn er wel vrouwen die betalen voor seks, al hoewel dat niet in verhouding is idd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Liveisgreat : Plus!!

Antwoorden (1)

Kwestie van vraag en aanbod. Mannen zijn meer op zoek naar seks, wat vrouwen in een luxe-positie zet als ze seks willen hebben. Dat geldt vaak zowel binnen een relatie als erbuiten. Als je als vrouw definitief seks wil hebben, zal je er dus veel minder moeite voor hoeven te doen dan een man (uitzonderingen daar gelaten). Daarnaast zal een vrouw seks op een andere manier willen ervaren dan een man. Voor mannen schijnt seks toch al een minder emotionele verbintenis te moeten hebben, dan voor de meeste vrouwen, wat prima samenvalt in betaalde seks.

Als er 100 mannen seks willen hebben op enig moment in enig gebied, en maar 80 vrouwen, heb je een overschot van 20 mannen waarvan er wellicht enkele van zouden betalen voor die seks.
---
De link laat nog een paar mooie onderzoeken en conclusies zien die dit mooi omlijsten:

-Mannen zoeken meer naar seks
-Voor vrouwen is seks niet zo eenduidig als bij mannen
-Vrouwen laten zich cultureel makkelijker beïnvloeden als het gaat om seks
Toegevoegd op 07 april 2018 12:49: bron, tekst