Gaat de vruchtbaarheid van een man achteruit als hij te vaak seks heeft ?

Ik heb regelmatig seks. Nu heb ik ergens gehoord dat als je veel seks hebt dat je dan steeds onvruchtbaarder wordt nu is mijn vraag : is dit waar.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.9K
Ritsuka
6 jaar geleden
Regelmatige zaadlozing is goed voor de prostaat.

Antwoorden (3)

Nee, dat is een fabeltje. Het zaad van de man wordt voortdurend vernieuwd. Oude zaadcellen worden afgebroken, nieuwe worden aangemaakt. Het is zelfs zo dat door meer seks (of masturbatie) je zaad regelmatiger ververst wordt en dus eigenlijk beter is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Betere kwaliteit sperma door minder seks is een fabel.
Je maakt continu nieuwe zaadcellen aan en de oude ongebruikte zaadcellen worden afgebroken! dus opsparen heeft geen zin. De zaadcellen worden iedere 24 uur ververst.
De kwaliteit gaat er eerder van achteruit.

Minder vruchtbaar worden door te vaak seks?
Nee, de hoeveelheid sperma is niet bepalend. Het aantal zaadcellen in een klein beetje sperma kan net zo groot zijn als in een grote hoeveelheid.
Zijn er minder dan 20 miljoen zaadcellen per milliliter spermavocht, dan is de kans op bevruchting kleiner. Ook de beweeglijkheid en de vorm van de zaadcellen spelen een belangrijke rol bij de vruchtbaarheid.

Als je twijfelt aan de kwaliteit van je sperma, kun je dat laten onderzoeken door de huisarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je sperma moet inleveren bij de huisarts of vruchtbaarheidskliniek, is het aanbevolen twee dagen voor ejaculatie geen zaadlozing te hebben gehad.. dit zegt volgens mij iets over het aantal zaadcellen in je lozing.