Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben de pil vergeten en nu?

Ik ben de 2e pil van mijn strip vergeten en ik heb seks gehad op de 7e dag en daarna mijn pil van deze dag ingenomen. Ben ik nu nog veilig of zou ik een morning after moeten halen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor de een- fase pil geldt:

----Als je de pil een keer vergeet hoeft dat niet erg te zijn. Lees hier zorgvuldig wat je moet doen om toch beschermd te zijn. Deze adviezen gelden voor de eenfasecombinatiepil wanneer je die al meer dan 1 maand gebruikt.
Eén pil vergeten
Neem de vergeten pil alsnog in.
Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af. Dan ben je tegen zwangerschap beschermd.
Aanvullende maatregelen, zoals de morningafterpil of een condoom, zijn dan niet nodig. ----

Voor meerfasepil geldt:
- Heeft u één pil vergeten van dag 1 tot en met dag 9, neem dan de vergeten pil alsnog in, zelfs als het al tijd is voor de volgende pil. U neemt dan gewoon twee pillen tegelijk in. Ga door met de pilstrip. Gebruik gedurende de volgende negen dagen condooms.
Als u gemeenschap heeft gehad in de zeven dagen voor de dag dat u de pil bent vergeten of in de zeven dagen daarna, ga dan naar de apotheek voor de morning-
Afterpil.--------

Het hangt dus af van welke pil je gebruikt.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de bijsluiter van de pil kun je vinden welke soort pil het is en ook wanneer je wel en niet meer beschermd bent.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding