Kunnen mannen 'ontmaagd' worden?

Volgens mij niet, omdat maagd een benaming is voor een vrouw die nog nooit geslachtsgemeenschap heeft gehad. Kan iemand dit nader verklaren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
17.3K

Antwoorden (3)

Ze kunnen niet letterlijk ontmaagd worden zoals bij een vrouw het geval is, door het scheuren van het maagdenvlies.
Maar het woord ontmaagden wordt bij een man ook gebruikt voor "de eerste keer"
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Het scheuren van het maagdenvlies kan ook al gebeuren tijdens het sporten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
en hoeft niet te scheuren bij de eerste keer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zucht
Dat is waar het woord ontmaagden vandaan komt.
Dat het niet altijd letterlijk zo gebeurt mag duidelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Tjwav Ik voel met je mee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En toen werd hij man . Ontknaapt .
Wat informatie over de oorsprong van het woord maagd. Dat was volgens de etymologie een jonge huwbare vrouw, meer in het bijzonder een 'ongerepte' vrouw. Tegenwoordig wordt niet alleen een jonge vrouw maar ook een man als maagd aangemerkt. In die laatste betekenis zou je dus kunnen spreken van ontmaagding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik geloof dat de term bij mannen ontknapen is in de plaats van ontmaagden, al weet ik niet zeker of die term tegenwoordig nog veel wordt gebruikt. Het is een ander woord voor hetzelfde, na de eerste keer is een knaap een man en een maagd een vrouw.