Wat doet de seksualisering van de maatschappij met onze intimiteit?

Seks en erotiek zijn overal in onze maatschappij; wat doet het met hoe wij seks zien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (10)

Ook al wordt je overvoerd, je blijft toch hongerig...;)

Toegevoegd na 3 minuten:
Seks = dierlijke component
erotiek = overtreffende trap
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk heel veel want vroeger was seks nog vies en deed je dat niet zomaar. Nu is het bijna een trend om het te doen. Er zijn zelfs clubs waar je kan kijken hoe andere het doen of met andere mee te doen.
Of dit nou goed of fout is verschild per persoon en hoe hij/zei er tegen aan kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We gaan er makkelijker mee om, maar dat is de laatste 10 jaar al zo..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer seks in onze gedachten, meer overspel, aanrandingen en verkrachtingen.

Misschien zelfs meer misbruik van kinderen, door seksualisering van het kind!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk je niet dat dit er vroeger ookal was?Echt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger was het net zo erg.
Alleen hoorde je daar minder van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer aanrandingen, meer verkrachtingen en meer kindermisbruik? Daar geloof ik geen hout van. Om de simpele reden dat die zaken niets met seks te maken hebben, maar met macht. Krijg jij van de late-night-stuur-me-toch-een-sms-reclame zin om de straat op te gaan om de eerste vrouw die je ziet te verkrachten? Nee toch? Als je zegt dat in deze tijd aanranding, verkrachting en kindermisbruik meer aan het licht komen, dan geloof ik je wel. En als dat komt omdat de schaamte van de slachtoffer minder overweldigend is door de openere manier waarop onze maatschappij omgaat met seksualiteit, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is een pedo agenda waar ze al jaren naar toewerken. Vandaar dat de meiden steeds jonger worden. Seksualisering van de samenleving moet ons seksueelontremd/verslavend maken zodat de stap kleiner word naar pedofelie het klinkt ver gezocht maar er is genoeg info over te vinden. Alles word alles langszaaam genormaliseerd zodat je er niet meer van schrikt.
Ik ben overtuigd dat de seksualisering de intimiteit verkracht heeft. Ik leg uit : men zal eerder een one night stand hebben dan een lange wandeling met een eerlijk gesprek en een subtiele kennismaking. Intimiteit is iets kostbaars dat onafscheidelijk ZOU verbonden moeten zijn met seksualiteit.
Brute seks om de seks is mensonterend en daar is geen kristelijke connotatie aan verbonden. Wat blijft er dan nog over om samen te dromen te ontdekken te koesteren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed,helaas kan ik nog niet+ssen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een gelul dat intimiteit onlosmakelijk met seks verbonden zou moeten zijn. Ik ben ook wel eens intiem met mijn vader met hem naar bed te gaan. En Christus moet sowieso van mijn sex wegblijven...
Het richt enorm veel schade eraan!

Vaak wordt intimiteit gelijk gesteld aan seksualiteit. Maar het betreft hier twee verschillende concepten. Iedereen (vooral mannen) kan seks hebben zonder dat ze daarmee enig waarde aan toe voegen. Integendeel koestert intimiteit het vormen van een band en hecht waarde eraan. Intimiteit is wanneer je jezelf letterlijk en figuurlijk bloot stelt aan je partner. Je deelt momenten van liefde en leed mee, zoals gedachten, meningsuitingen , teleurstellingen, verwachtingen, angsten, mislukingen, promoties, successen, gehaalde mijlpalen enz. met de overtuiging dat de andere persoon je steeds blijft waarderen. Door seksualisering gaan velen vaak meer in de ik-vorm denken. Ik zie het-ik begeer het-ik wil het-ik heb het recht erop. Ze zijn contsant bezig met zichzelf ipv het vormen v/e band met iemand anders. Vaak worden de effekten van seksualisering vertaald naar fantasieen die onmogelijk zijn. Je dient als man, zus en broer uit te zien. Je dient als vrouw deze afmetingen te hebben. Je dient ook zo uit te zien om als mooi verklaart te worden.

Het is een ongelooflijke feit dat seksualisering produkten sneller verkoopt. Maar wat je echt hiermee niet kan kopen is...intimiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Seks gaat om het hier en nu van je eigen genot ...

Net zoiets als dat je zin hebt in een flesje cola van merk x ...

De intimiteit van het samenspel wordt minder, de relatie tussen twee mensen gaat verloren. Het wordt een technische extase, zonder liefde, zonder trouw, zonder waarde.

Hier gaan relaties aan stuk, en komen bizarre uitingen naar voren, zoals het elkaar pijn willen doen, en het elkaar willen vernederen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn zo overvoerd met sex en zogenaamde intimiteit, dat het gevaar bestaat, dat vrouwen en meisjes alleen als een lust artikel worden gezien.
Je ziet dit terug bij de jeugd, waarin steeds meer groepsverkrachtingen optreden.
Meisjes worden gezien als een gebruiksartikel, en als zodanig ook gebruikt.
Dit is het beeld wat de media ons voorspiegelt, en wordt de norm.
Dit verklaart ook het aantal echtscheidingen, waarin partners worden afgedankt, en weer nieuwe relaties worden aangegaan.
Het kind wordt hier heel vaak de dupe van, in deze gebroken gezinnen.
Echte sex en intimiteit gaat voor mij heel veel dieper.
Het is het samensmelten van lichamen zowel lichamelijk als geestelijk.
Sex is fijn, en je kan er mag er van genieten, maar wel met een open oog voor je partner.
Dan kun je je laten onderdompelen in een roes waar je lichamelijk en geestelijk beter uit komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We verwarren maar al te vaak intimiteit en liefde met sex.

Liefde kan sex tot gevolg hebben maar andersom is dat meestal niet het geval, hoezeer men daar ook op hoopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erotiek is in de realiteit een bodemloze put, een tijdbom.
In deze samenleving waar meer dan ooit gestreefd wordt naar perfectie en goede reputaties wordt blijft erotiek slecht. Toch proberen sommige verleiders ons naar deze putten te lokken. Het is een drogbeeld van een paradijs. Als men er in valt voelt men ons diep beschaamd, zie maar naar Tiger Woods of Meg White. Erotiek is een synoniem voor pervers en blijft in de marge van de maatschappij. Het speelt geen rol hoeveel bloot er om ons heen dweept. Op een dag zal er een groot menigte ontstaan die de erotiek aan banden zal leggen en met al haar opgeborrelde woede de erotiek eens en voor altijd stukslaan.
Of ze zal exploderen als een tijdbom en zo zichzelf vernietigen! Dit in de naam van de beschaving.