Vanwaar dat brandend gevoel op mijn piemel na de seks?

Na vaginale penetratie krijg ik brandende irritatie op mijn staaf die 1 tot 2 dagen duurt. Ook als ik gedoucht heb blijft het soms nabranden. Wat is de oorzaak hiervan?

Toegevoegd na 10 minuten:
*Sorry voor de onduidelijkheid maar ik bedoelde seks dus zonder condoom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
29.1K
Antoni
9 jaar geleden
Misschien latexallergie? http://nl.wikipedia.org/wiki/Latexallergie

Antwoorden (1)

Het is verstandig je huisarts om advies te vragen. Een mogelijke oorzaak is balantitis. In Nederland is balanitis is een veel voorkomende aandoening. Balanitis is ontsteking van de eikel en de voorhuid van de penis. De klachten (vaak jeuk en brandend gevoel) ontstaan meestal door teveel of juist te weinig hygiëne. Een gemiddeld advies is om 1 a 2x per dag de voorhuid (voorzichtig) geheel terug te trekken en de penis te wassen met water. Bij droogheid en/of jeuk kan eventueel een neutrale vette creme gesmeerd worden. Soms kan het nodig zijn een antimycoticum te smeren bijvoorbeeld ketoconazol of miconazol (raadpleeg hiervoor altijd een arts). Als de balanitis vaker optreedt kan overwogen worden een besnijdenis uit te laten voeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Plus, als ik die site lees, is er voor veel mannen ook geen lol aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, nu doe je net of het helemaal niet leuk kan zijn :)
Maar inderdaad zowel mannen als vrouwen kunnen er wel last van krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Crea, ik ken het fenomeen "hoofdpijn" alleen van vrouwen. Heb het een man nog nooit horen zeggen, zolang het niet over de afwas ging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, mannen praten hier niet over, emotionele zaken zijn voor mannen moeilijker bespreekbaar, zeker als het over hun seksleven gaat.
Bedankt voor je reacties.