Krijgen vrouwen zin in seks door porno?

Een ander vraag op GV liet zien dat vrouwen porno kijken; doen ze dit uit interesse, uit sympathie voor hun vriend, voor zelfbevrediging en/of om opgewonden te raken ....

Toegevoegd na 6 minuten:
Met opgewonden te raken bedoel ik dat ze dan zin krijgen in het echte werk met een partner ...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

De vrouwen die graag naar porno kijken vinden het leuk om nieuwe ideeën op te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom kijk jij dan graag naar porno?

Andere antwoorden (17)

Het is niet of, of. Voor iedereen is dit weer anders.
Porno kijken is een soort van 'hulpmiddel'. Iedereen beleeft het anders.

Ben je een onderzoek aan het doen of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
73 procent van de Nederlandse vrouwen tussen de 18 en de 40 jaar kijkt wel eens naar porno. Maar bijna elke vrouw, 89 procent, zegt dat het haar niet opwindt. Volgens velen is het te plat, bevatten deze films te weinig romantiek en fantasie. Ze willen betere verhalen en meer diepgang. Daarnaast zijn ze ook niet tevreden over de term porno, ze verkiezen erotische films.

Meer verhaal
Vrouwen stellen zich bij het zien van een pornofilm vragen bij het verhaal. Ze willen weten hoe de personages elkaar ontmoeten of het liefde op het eerste gezicht was. Maar deze onderwerpen worden in traditionele, mannelijke pornofilms niet aan bod gelaten. Het verhaal is vaak kort, krachtig en meestal een opeenvolging van zoveel mogelijk seksscènes met close-ups van vrijpartijen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whaha diepgang:p, oke dat was echt weer een hele foute grap op dit onderwerp
XD
-let maar niet op mij-
Voor zelfbevrediging en om opgewonden te raken zijn toch hetzelfde? Dit zijn in elk geval de redenen dat ik het kijk, als ik er zin in heb.

Uit interesse lijkt me niet van toepassing en uit sympathie voor mijn vriend zou ik zoiets nooit doen. Geen zin is geen zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms wel.
Maar er zijn ook vrouwen die er een afkeer van hebben
en die dus niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige wel, sommige niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige vrouwen raken opgewonden van porno, zoals de meeste mannen.

Sommige vrouwen walgen van porno.

En sommige vrouwen doet porno niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms kijken vrouwen porno omdat ze dat graag met hun partner delen.

Soms kijken vrouwen porno om extra opgewonden te raken voor seks met hun partner.

Soms kijken vrouwen porno simpelweg als hulpmiddel voor een orgasme.

Ook hier: zoveel mensen, zoveel smaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja.

Het zien van een opgewonden vrouw brengt absoluut een (reflector) reactie teweeg.

(zo kan het zien van een lekker ijsje, ook trek in een ijsje teweegbrengen)

niet iedereen echter is zo vrij (in haar seksualiteit)
om het opkomende gevoel er gewoonweg te laten zijn.
(wat zullen ze wel niet van me denken?!)

dan moet er worden gereageerd: "hee bah, vies hoor!", of, nee, dit WIL ik niet zien (want dit wil ik niet voelen!).

op het moment dat het opgewonden (geile) gevoel gewoonweg geaccepteerd wordt, ontstaat er keuzevrijheid:
Wat ga ik ermee doen?:
ga ik me uitleven in dit gevoel, of bewaar ik het voor later? Heb ik zin om me mee te laten nemen in dit gevoel en er voor te gaan, of heb ik geen tijd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit onderzoek van de Universiteit van Amsterdam is gebleken dat vrouwen even opgewonden raken van porno als mannen, maar dat zij minder vaak aangeven dat zij opgewonden raken. Waarschijnlijk kan dat verklaard worden doordat het niet netjes is om opgewonden te raken (van porno). Dat laatste is echter niet een uitkomst van het onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit een verschil tussen lichamelijke en mentale opgewondenheid.

Elke (gezonde) vrouw wordt lichamelijk opgewonden van het kijken naar porno, zo is je lichaam nu eenmaal gemaakt. Dit is onderzocht door ballonnen met water in de vagina aan te brengen en vrouwen naar porno te laten kijken. Wanneer je opgewonden wordt trekken de spieren zich daar samen en wordt de ballon naar buiten geduwd. Dit gebeurd bij ALLE vrouwen.

Maar daarnaast heb je mentale opgewondenheid. En dit is heel erg afhankelijk van de vrouw. Als iemand heel erg anti porno is zal de vrouw absoluut geen zin in seks krijgen, ook al is ze lichamelijk opgewonden.

Opgewonden zijn hoeft dus niet te beteken dat je gelijk sex wilt, en al helemaal niet dat je dit met een parnter wilt. Veel mensen (zowel manne als vrouwen) schamen zich voor het kijken van porno en willen dan juist geen sex met de partner maar liever met zichzelf.

Hoe dan ook, er zijn genoeg mannen en vrouwen die porno fantastisch vinden en die daarna de hand aan zichzelf of een ander slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou vast wel.
Waarom niet?
Hangt van pesoon af..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het niet nodig en ik denk er niet eens aan. Wellicht is het afhankelijk van de partner die je hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het kijken naar pornofilms de sexlust op moet wekken,zit er iets fout in je relatie.En als dat zo is...dan helpt er geen film-boek of wat dan ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal net als met eten zijn de een lust het wel en de ander niet.
Het kan een vorm van ontspanning bieden en een aanvulling op je sexleven maar juist ook veel gedonder in een relatie als de een er wel van geniet en de ander er een afkeer van heeft.
Een onderzoek is vrij beperkt dan moet je wel erg grootschalig gaan onderzoeken voor een realistisch beeld.

In porno zit ook veel anale sex tegewoordig en daar houdt ook niet iedereen van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrouwen raken alleen opgewonden as ze zich met het vrouwelijke personage kunnen associeren,dus is het wel belangrijk dat er een verhaal achter zit,romantiek aan te past komt. Gewoon 2 lichamen die liggen te beuken op elkaar zonder dat ze elkaar goed kennen vinden ze meestal wagelijk...Maar wetenschappelijk is toch wel bewezen als vrouwen naar porno kijken,dat ze lichamlijk wel opgewonden raken alleen geestelijk veel minder dan bij mannen. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal bij iedere vrouw anders zijn bij mij thuis werkt het wel en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet erg vind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verschild van persoon, mijn ex werd er kledernat van , eenandere ex moest er niks van weten , dus nogmaals hangt van het persoon af