Waarom draagt een vrouw hoge hakken?

Als vrouwen hoge hakken dragen vind iedereen dit over het algemeen mooi, waarom? Krijgen vrouwen hier een betere, mooiere houding van.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (12)

Het maakt je langer en daardoor vaak optisch ook slanker en eleganter (waar ik zeker niet mee wil zeggen dat vollere vrouwen niet elegant zouden zijn! (ben zelf volle vrouw))

En vaak verbetert het je houding, je loopt anders dan op platte schoenen
En onder bep kleding staat het vaak ook net iets mooier/elganter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoge hakken dwingen je om rechtop te lopen.
Je benen lijken langer en heupen bewegen mooier.
Dit beeld is aantrekkelijk, vandaar de hoge hak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is erg vrouwelijk, daarom zie je Dragqueens altijd op van die enorme wolkenkrabbers lopen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze voelen zich vrouwelijker dan. God weet waarom. maar 't ziet er soms best geil uit op de een of andere manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vraagt of vrouwen er een mooiere houding van krijgen.
Dat geloof ik niet, want veel vrouwen die op hoge hakken lopen, doen dat niet erg elegant. Vind ik tenminste.
Wat je vaak wel krijgt van teveel op hoge hakken en te smalle schoenen lopen is een hallux valgus. Als je dat eenmaal hebt kan je ze niet meer aan :-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ van mij, maar de Spaanse dames rond de twintig weten er toch aardig weg mee. En is leuk om te zien (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 de grote misvatting is dat naaldhakken elegant maken; men moet eerst elegant leren lopen en dan pas af en toe en niet te lang op naaldhakken lopen.
Vaak zie je echter vrouwen strompelen met kromme knieën en met hun neus naar de grond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jeroen: alleen Spaanse dames? En Franse, Italiaanse, Zweedse en Nederlandse niet? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Loenie ... inderdaad auw. Ik kan er van meepraten :-(
Vrouwen dragen hoge hakken omdat mannen dat mooi vinden.
Waarom vinden mannen dat mooi?
Omdat vrouwen op hoge hakken er kwetsbaarder uitzien.
Omdat vrouwen op hoge hakken hun heupen wel moeten bewegen, dat ziet er sexy uit.

Natuurlijk geld dat alleen voor vrouwen die ook mooi op hoge hakken kunnen lopen en dat is lang niet altijd het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draag ze omdat ik zo klein ben, ik ben nog geen 1.60 en ik vind het fijner lopen dan op platte schoenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel vrouwen lopen op hoge hakken tegen alle medische adviezen in.
Inderdaad je wordt er langer van.
Maar belangrijker: het verandert je hele postuur.
Om te beginnen wekt het de illusie dat juist de benen langer zijn geworden. Omdat de kuitspieren geprononceerder uitkomen, beantwoordt het been beter aan het algemene schoonheidbeeld. (zo vinden velen)
Verder verandert het de manier waarop het achterwerk en borsten uitkomen, alsmede de manier van lopen, door menigeen als ‘sensueel’ ervaren.
14 jaar geleden
Ja...dat stond hier.
http://www.goeievraag.nl/vraag/uitziet-hoge-hakken.26475
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel!
Het is gewoon sexy, daarom dragen sommige vrouwen hoge hakken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vrouw moet je je bekken kantelen om goed op hakken te kunnen lopen.

Dit maakt dat je recht op gaat lopen!

Het maakt je benen slanker!
En doordat je je bekken kantelt heb je vaak geen buikje!

Bovendien is het erg vrouwelijk, vind ik:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoge hakken accentueert lange benen, en sommige mannen houden van lange benen.

Houden van lange benen is eigenlijk een vreemd iets. Het komt van nature het meeste voor bij meisjes in de puberteit, voordat hun volledige vrouwelijkheid (billen, borsten) tot wasdom komt. Als vrouwen jong volwassen worden, verdwijnt het figuur met de lange benen, voor meer vrouwelijke vormen.

Lange benen zijn een soort indicator van jeugdigheid, alleen eigenlijk van voor de periode waarin vrouwen het meest vruchtbaar zijn. Echter ook in andere facetten blijkt dat vele mannen vallen op vrouwen met prepuberaal - dus kinderlijk - uiterlijk. De stap naar pedofilie is dan niet meer zo groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen op hoge hakken maken een labiele indruk. Dat is nou juist wat mannen interessant vinden aan vrouwen.