Waarom gebruiken ze in sommige sexfilms condooms tijdens de geslachtsgemeenschap...

Dus waarom gebruiken ze dan een condoom...en trekken ze dat eraf als de man klaarkomt,en zijn sperma dan vervolgens bij de vrouw in haar mond spuiten?Dat condoom heeft dus niks met safesex te maken,en het lijkt mij toch,dat de vrouwen wel aan de pil zijn.
Deze vraag zal ook wel door de moderatoren van gv worden verwijderd,dus please...z.s.m. een serieus antwoord.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.2K
liveisgreat
3 jaar geleden
Pornoacteurs moeten zich quasi permanent laten testen. Zonder negatieve tests, geen job, behalve misschien in het meer obscure milieu. Het heeft me dan ook al verbaasd dat er toch een condoom wordt gedragen bij genitale/anale seks maar niet bij orale seks. Lijkt me ook erg vrouwonvriendelijk: bij genitale/anale seks loopt de man risico, dus daar moet het veilig. Maar vanop afstand klaarkomen loopt alleen de vrouw risico...
Wist je trouwens dat sperma in de klaarkomscènes worden aangelengd met vloeistoffen zodat het ook lekker veel is? Misschien vermindert dit het risico ietwat...

Het beste antwoord

'Safe sex' is een misleidende term. Het suggereert dat er twee veiligheidsniveaus zijn: safe en unsafe.

In werkelijkheid zitten hier wel degenlijk gradaties tussen: een condoom maakt het nog niet 100% safe, en sommige handelingen zijn zonder condoom minder unsafe dan andere.

Beter is het om te spreken van 'safer sex'. In het algemeen is een condoom gebruiken safer dan geen condoom gebruiken. En het risico zonder condoom is oraal weer kleiner dan vaginaal.

Bij de situatie die jij beschrijft is er dus wel degenlijk sprake van risicobeperking: de risicovollere activiteiten worden met condoom gedaan, en alleen een minder risicovolle (dat wil niet zeggen risicovrije) activiteit zonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

http://www.loket.net/aidsvragen/detail.asp?iFaq=243&iType=29

Ik denk dat hier veel van je vragen beantwoord zullen worden...

Het risco is iig niet reeel tot laag...in betrekking tot aids

Echter bij soa's is dat weer een ander geval

http://www.condoom-anoniem.nl/veilig-vrijen/veilige-en-onveilige-seksuele-handelingen-2.html

Dus tja...beetje krom eigenlijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel omdat een condoom blijkt het beste en meest betrouwbare middel te zijn tegen besmetting met HIV en vele andere sexueel overgedraagbare kwalen...

Net als bij iedereen.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En nu nog even het tweede deel van de vraag beantwoorden, svp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilde ik ookal vragen ja...waarom dan dat zaad in haar mond deponeren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weetikveel..:0-)
De pil is alleen tegen baby s, niet tegen enge ziektes.

Ook in de mond kan men soa s krijgen. Dus als ze het echt veilig willen doen, moet dat condoom erom blijven.
Maar het zal wel een vaak gecontroleerde en gezonde meneer zijn. In de praktijk niet aan te bevelen om wildvreemde meneren in de mond te laten klaarkomen. Ook daar kan je ziek van worden!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een gezonde meneer is,waarom dan dat condoom?
De gezondheid wordt in sommige landen wel aardig goed gecontroleerd, toch slipt er wel eens een gevalletje HIV/AIDS tussen de mazen van het systeem door, dus dat is dan knap lastig met een film zoals waar deze vraag over gaat.

Het enige wat ik me dan ook kan indenken is dat men van de 'schijnveiligheid' van de reguliere gezondheidscontroles uitgaat en daardoor niet bang is voor ejaculeren in de mond.

Tevens moet ik er bij deze aanname van uitgaan dat niet alle vrouwelijke deelnemers gebruik maken van de pil, spiraaltjes of iets dergelijks, of dat het kleine risico dat zo'n middel onbetrouwbaar is afgedekt moet worden met behulp van die condoom.

Het blijft een vreemde zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de pornoproducenten dringt het eindelijk ook langzaam door, dat ze toch een beetje het goede voorbeeld moeten geven. Daarom dus het gebruik van condooms. Is meteen ook een stuk veiliger voor de acteurs.

Bij de makers heerst er verder echter het idee, dat het klaarkomen van de man duidelijk gefilmd moet worden. Dit om de kijker er van te overtuigen dat het echte hete actie is, die men te zien krijgt. Vandaar dat er over het algemeen voor het klaarkomen gestopt wordt met de penetratie en dat er vervolgens door mond of hand stimuli het laatste zetje wordt gegeven. Daarna wordt er meestal over de actrice heen gespoten, om de sperma duidelijk in beeld te krijgen.

Met name dat over de actrices heen spuiten vind ik vreemd en ook vrouwonvriendelijk. Staat denk ik ook niet dicht bij de dagelijke realiteit. Zijn denk ik weinig mannen, die het standaard op deze manier thuis bij hun vrouw willen en mogen doen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het goede voorbeeld geven, beetje vreemd misschien, maar volgens mij zeker waar.
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is dát vrouwonvriendelijk?Ze zijn toch vrijwillig pornoactrice?Als ze gedwongen worden om in zulke films te spelen,tsjaa,dat is een ander verhaal.Ze weten waar ze aan beginnen,lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp de laatste alinea eigenlijk niet. Zijn de meeste vrouwen vies van het zaad van hun man? Of moet seks nog steeds gericht zijn op voortplanting, en mag zaad daarom alleen op de 'daarvoor bestemde plaats' gedeponeerd worden? Wat is er precies vrouwonvriendelijk aan? Bij een beetje leuke seks kom je in aanraking met elkaars lichaamssappen. Zoals de meeste aspecten van seks laat een pornofilm ook dat uitvergroot zien.
Je hebt gelijk. Bij het binnendringen wel een condoom en daarna de sperma in de mond spuiten. Ik denk dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn want op die manier is het inderdaad nog geen safe-sex. Of de vrouwlijke partner moet een mondcondoom gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt nog gelijk ook. Een ervaringsdeskuindige ben ik niet.