Is het handig uit de kast te komen ook al weet je niet zeker of je lesbisch of biseksueel bent?

Hallo,

Ik weet van mijzelf (als vrouw) dat ik ook op vrouwen val. Ik heb geen enkele ervaring met vrouwen, maar het voelt voor mij veel natuurlijker en normaler om met een vrouw te eindigen dan met een man. Ik kijk dan zowel op relatie als seksueel gebied. Ik kan dus van mijzelf zeggen dat ik lesbisch ben, maar omdat ik ook niet de meeste ervaring heb met mannen, weet ik niet zeker of ik misschien biseksueel ben. Ik zit dus in een grote twijfel, die eigenlijk al een jaar duurt, terwijl ik al jaren weet dat ik vrouwen leuk vind. Ik heb het van mijzelf helemaal geaccepteerd, en ik ben er ook klaar voor om er voor uit te komen, maar ik weet niet of dat handig is omdat ik nog met die twijfel zit. Ik dacht daarom dat het misschien handiger was om mijn moeder op de hoogte te brengen (ik weet zeker dat ze niet negatief zal reageren) zodat ik het tenminste niet meer voor mezelf hoef te houden, en ze mij misschien kan helpen. Of is het misschien handiger om dit eerst uit te vogelen voor mijzelf en dan pas uit de kast te komen? Ik ben overigens 18 jaar.

Groetjes :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100