Kun je geslachtsgemeenschap hebben met een tampon in, zonder risico's op zwanger worden of beschadiging?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.1K
Poet
10 jaar geleden
Een condoom is beter
Ritsuka
10 jaar geleden
Pak je biologie boek er nog eens bij, een tampon en een penis moeten in dezelfde opening, dat wil niet.
Je zou eventueel anale seks kunnen doen, maar dat moet je maar net willen.
Cryofiel
10 jaar geleden
@Poet, geslachtsgemeenschap nadat je eerst een condoom hebt ingebracht? @Ritsuka, als je geen anale sex wilt hebben kun je natuurlijk ook de tampon anaal inbrengen.

Het beste antwoord

Een eventuele beschadiging zal wel meevallen (een tampon heeft immers geen scherpe randen ofzo) maar het lijkt me voor beide partijen nogal oncomfortabel.

Maar het belangrijkst: een tampon is géén barrièremiddel. Hoewel de kans dat een vrouw zwanger raakt door geslachtsgemeenschap tijdens de menstruatie erg klein is, is het niet volledig uitgesloten. Sperma kan een paar dagen overleven en een vrouw met een onregelmatige cyclus en/of erg vroege eisprong kan in theorie zwanger worden, zeker als je tegen het einde van de menstruatie vrijt.

Als je graag seks wilt hebben tijdens je menstruatie en daarbij niet het risico wilt lopen om menstruatiebloed te verliezen tijdens de seks, dan zijn daar betere middelen voor. Er zijn speciale sponsjes (beppie tampons, http://www.beppy.com/) die je niet of bijna niet voelt zitten tijdens de seks, en je hebt diverse menstruatiecups, waarvan de soft cup het meest breed verkrijgbaar is (http://www.softcup.nl/). Beide middelen zijn ook géén barrièremiddelen: als je niet zwanger wilt worden zul je gewoon juiste anticonceptie moeten gebruiken, en als je beschermd wilt zijn tegen SOA's dan moet je condooms gebruiken. Maar zowel de beppie tampon als de soft cup zijn een stuk geschikter om seks mee te hebben dan dat een gewone tampon dat is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een gewone tampon moet je sowieso uit doen bij de geslachtsgemeenschap. Als de tampon te ver naar binnen wordt gedrukt kan hij in (of in de richting van de) de baarmoeder gaan ontsteken. Daar kan je ontzettend (levensbedreigend) ziek van worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Fijn, Lies, een volwassen antwoord: PLUS
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Momo en Lies bedankgt voor jullie antwoorden, erg leerzaam. kiess Lies als beste antwoord. Het gaat er bij mij niet om zwangerschapsbescherming, maar om te lang bloeden en toch eens fijn willen vrijen zonder die troep, . De tips die Lies geeft zijn dan ook zeer welkom. Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (2)

Nee, de tampon wordt dan te ver naar binnen gedrukt en dan kun je hem 'kwijt' raken.
Je kunt natuurlijk wel niet-vaginale seks hebben met een tampon in.

ps. tijdens de menstruatie kun je helemaal niet zwanger worden omdat je dan niet ovuleert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dan moet je wel zeker zijn dat het over menstruatiebloed gaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is bovenstaande reactie serieus? Een vrouw weet heel goed wanneer ze menstrueert, hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is een - heel klein - risico op zwangerschap bij seks tijdens de menstruatie. Hoewel het risico erg klein is, zou ik er niet op vertrouwen wanneer je echt niet zwanger wilt worden. Maar je eerste zin snap ik niet echt. Hoe kun je een tampon kwijtraken?? Zó diep is de vagina niet hoor. Je kunt het touwtje kwijtraken, maar de tampon zelf niet hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de tampon te ver naar binnen gaat of er een stukje losraakt en dat in je vagina blijft zitten kan je daar een levensbedreigende ontsteking van krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1) fidolecosp: Maar dan weet je dat toch?
Dat die tampon daar zit en dat die daar uit moet?
Dan ben je hem toch niet kwijt? 2) Laura: Geloof dat maar niet! Dat je dan niet zwanger kan worden ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
^je kunt ook niet merken dat 'ie daar zit en dan merk je het pas als er een ontsteking onstaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Laura: maar dat kan ook gebeuren als een vrouw aan het einde van haar menstruatie de laatste tampon vergeet te verwijderen. Op zich heeft dat niets te maken met het hebben van seks terwijl je een tampon draagt. Het lijkt me niet erg prettig eigenlijk, maar kwaad kan het ook niet. Daarna natuurlijk de tampon verwijderen, anders zit je met een prop watten met aan de ene kant bloed en aan de andere sperma, die waarschijnlijk intussen nog verder samengeperst is dan de fabrikant in gedachten had en ook niet meer zit zoals de draagster hem had in gedaan. Lijkt me nogal vies en oncomfortabel als je dat zo laat zitten. Mocht je ooit twijfels hebben of er een tampon - of een stukje condoom ofzo - nog ergens in je vagina zou moeten zitten, ga dan met één vinger zo ver mogelijk je vagina in tot je helemaal rondom de baarmoederhals kunt voelen. Maak draaiende bewegingen naar beneden met je vinger, zodat je de hele vagina aftast. Als je daar niets voelt zitten, dan zit er ook niets. Krijg je iets er niet uit met je vingers, hurk dan en pers alsof je ontlasting hebt. Probeer het er nog eens met je vingers uit te vissen of laat je partner proberen. Als dat niet lukt, bel dan je huisarts voor advies. Met een speculum, lampje en pincet krijg je alles er uiteindelijk wel uit.
Zwanger worden tijdens je menstruatie: Het is onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk. Je bent vruchtbaar op de dagen voorafgaand aan en rond het tijdstip van de ovulatie en als je een korte cyclus hebt (bijvoorbeeld twintig dagen), kun je ovuleren rond de zesde dag van je cyclus. Je kunt dus zeer vroeg in je cyclus vruchtbaar zijn, zelfs als je nog steeds menstrueert. Klik hier als je meer wilt weten over je menstruatiecyclus en ovulatie.
http://www.clearblue.com/nl/fabels-en-waarheden-over-zwanger-worden.php

Een tampon is GEEN voorbehoedsmiddel!
Wanneer uiteindelijk toch wordt overgegaan tot penetratie van de vagina met de penis kan beter de tampon verwijderd worden. Soms wordt het verwijderen van het tampon in alle opwinding vergeten.
Dus: Mits het tampon nadien verwijderd wordt zijn er geen medische bezwaren tegen het penetreren zonder het tampon te verwijderen. Soms ondervindt de man niet of nauwelijks hinder van het aanwezige tampon. Niet verwijderde tampons kunnen leiden tot tamponziekte (TSS)!
Deze ziekte kan onder andere ontstaan door het verkeerd gebruik van een tampon, vooral de gewoonte om sterk absorberende tampons te lang in te houden.
Dus na de seks in ieder geval de tampon verwijderen.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/29270-tamponziekte-toxischeshocksyndroom.html

Het antwoord is dus: je kunt geslachtsgemeenschap hebben met een tampon,
mits je de andere noodzakelijke voorzorgsmaatregelen neemt tegen zwangerschap en goed om gaat met de tampon.