Waar kom squirtvocht vandaan? Is dit urine of vaginaal vocht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
107.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Is gewoon urine.

Antwoorden (2)

Ten eerste is het bestaan ervan controversieel maar als het bestaat: "Vrouwelijke ejaculatie is de benaming voor het uitstoten van vocht uit de para-urethrale klieren, lijkend op de ejaculatie bij de man. Aangezien er bij de vrouw nog nooit structuren werden aangetroffen die de aanmaak van ejaculaat mogelijk maken, gaat men er in het algemeen van uit dat het vocht afkomstig is uit de blaas of uit de baarmoeder."

Uit onderzoek blijkt dat het vaak om een meestal glasheldere, smaak- en reukloze vloeistof gaat, die wat samenstelling betreft lijkt op het prostaatvocht van mannen. Soms kan er zich ook een kleine hoeveelheid urine in bevinden.[1][2] Het bewijs voor het bestaan van een vrouwelijk ejaculaat, anders dan urine, is overigens flinterdun.[3] Uiteraard bevat het vrouwelijk ejaculaat geen voortplantingscellen.

In 1983 lieten een groep onderzoekers (waaronder Goldberg en Whipple) elf vrouwen onderzoeken door twee gynaecologen. Zes van deze vrouwen beweerden te kunnen ejaculeren. De gynaecologen vonden bij vier van de elf vrouwen een gebied dat voldeed aan de omschrijving van de G-plek. Er was geen verschil in voorkomen tussen de vrouwen die wel dan niet konden ejaculeren. Tijdens het onderzoek van het ejaculaat van zes vrouwen kon men geen prostaatsubstanties terugvinden. Het vocht leek eerder op urine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig dat het bestaan hiervan controversieel is, als er hordes vrouwen zijn die met lege blaas het hele bed onder squirten bij de seks. Zeker onderzocht door mannen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Controversieel of niet. Als je het hebt ervaren weet je dat het bestaat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja dat is precies wat Char en Derek Ogilvie ook zouden zeggen ;) Zij denken dat ze het kunnen maar bewijzen lukt ze niet. Zie het artikel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ik ben een vrouw ;)
Wat veel mensen niet weten, is dat de vrouw ook een equivalent van de prostaat heeft: een klier die grote hoeveelheden vocht kan produceren, vocht dat in de baarmoeder blijft zitten zolang de vrouw niet ejaculeert. De vrouwelijke ejaculatie is niet alleen een leuk extraatje tijdens het vrijen maar heeft ook een biologische functie: ze spoelt de vagina schoon en maakt het transport van zaadcellen gemakkelijker zodat de kans op bevruchting groter wordt.
Nectar van de Godin. Het vocht dat vrijkomt bij een ejaculatie is geen urine, het gevorkte uiteinde van de clitoris knijpt bij zwelling de urinebuis juist dicht. Er wordt echter wel vocht uit de urineblaas gedestilleerd om het ejaculatievocht te produceren. Dit helder, kleurloos en geurloos vocht wordt Amrita of, in Tantra, Nectar van de Godin genoemd, omdat het gezien wordt als het levenselixir zelf. Naarmate een vrouw meerdere orgasmes heeft, wordt het vocht zoeter.