Als je maar 1 seks partner heb gehad. En zij ook. Dus voor beiden is 1e. Kan je dan alles doen zonder condoom?

Pijpen beffen bedoel ik daarmee.
Seks wel met condoom.

Weet jij het antwoord?

/2500

Op het gebied van SOA's zou het kunnen als het voor beiden echt zo is dat het de eerste partner is. Soms zijn mensen daar niet helemaal eerlijk in. Maar als je het zeker weet is er geen enkel probleem tov SOA's.

Bijna helemaal eens met bovenstaand antwoord, behalve dat je wél een SOA kan hebben zonder dat je beiden meerdere partners hebben gehad. Via besmette naalden of andere besmette voorwerpen kan er toch een SOA overgedragen worden. Stel: mijn partner en ik zijn beiden de enigen voor elkaar geweest. Ik werk als arts in het ziekenhuis, tijdens het uitvoeren van bloedonderzoek bij een HIV-patiënt schiet ik uit met de naald waar ik mijn patiënt mee behandeld heb, dan kan ik dus HIV-geïnfecteerd zijn geraakt. Ik heb dan een SOA zonder meerdere bedpartners te hebben gehad. Het blijft altijd een risicogeval. - Je moet goed van vertrouwen zijn - Er kunnen zich altijd onvoorziene omstandigheden voordoen. Ik raad je aan om je beiden toch eerst te testen voordat je hieraan begint. Als je goed ziek wordt dan is er geen weg meer terug.