Gaat naar langdurig gebruik van oxazepam (10 mg 3x daags), erectie problemen weg na verloop van tijd, of is dat blijvend?

Mijn vriend gebruikt al 10 jaar oxazepam, Daardoor heeft hij nu erectie problemen. Wanneer hij stopt met deze pillen, gaat het erectie probleem dan over, of is dat niet meer te herstellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou je deze vraag niet beter bij een arts kunnen vragen? Lijkt me nogal medisch-relevant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn durf ik dat niet. Ik ben toch wel een beetje bang voor het antwoord, vandaar dat ik eerst hier de antwoorden afwacht, en dan wel verder kijk..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heb je te verliezen als je het wel zou doen? En zou je het niet via bijv. een twitterspreekuur van 2 artsen kunnen doen? beetje anoniem, maar ook deskundig?
Ritsuka
11 jaar geleden
Is het zeker dat het van de medicijnen komt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe heb ik niets te verliezen, alleen de hoop op dat ik ooit nog eens heel intiem kan zijn met mijn vriend. Het zou idd een mogelijkheid zijn, al weet ik niet hoe je zoiets aanpakt via Twitter, ik ben niet zo'n held(in) op Twitter, ik snap er nog weinig van. @Risuka,
Ik denk dat het verschillende factoren heeft, maar dat dit wel de meest voor de hand liggende is, omdat het ook in de bijsluiter staat dat het erectie problemen kan geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is nogal lang zeg 10 jaar, zou het niet beter zijn om daar eerst naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik morfine dan zou zeggen dat je gevoelens ook weg gaan maar dat is niet zo ,volgens mij zit het tussen de oren van je vriend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer er al onrust optreed, alleen bij de gedachten al, om er mee te stoppen, en de motivatie ver te zoeken is om er mee te stoppen of te minderen, heb ik die hoop al opgegeven. Ik heb daar zeker met hem over gepraat, maar hij moet het willen en doen. Professionele hulp zou hem goed doen.... maar ja, hij wil niet of durft niet.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je kunt ook intiem met elkaar zijn zonder penetratie. Of is het probleem dat hij helemaal niets meer in die richting wil?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Elizabeth, de gevoelens zijn er wel, en af en toe ook wel een erectie, maar die is maar heel kort en de penis wordt gewoon niet hard genoeg om gemeenschap te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gebeurd ook wel, maar ik heb zelf gewoon behoefde om nog intiemer met elkaar te zijn dat wat nu het geval is. Hij wil het zelf ook graag, maar het lukt niet..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou daar toch eens met een arts over praten. Misschien kan je vriend andersoortige medicatie krijgen en wellicht kan viagra ook helpen.
Ik weet dat het een lastig onderwerp is. Wij hebbeen ook door die zure appel heen moeten bijten. (nierproblemen en nachtdialyse is ook niet alles.) Maar we zijn wel blij het gedaan te hebben. Bedenk maar zo, die arts is waarschijnlijk ook seksueel actief en begrijpt heel goed dat jullie samen intiem willen zijn.
Succes!

Het beste antwoord

Een kennis van mij kampte ook met erectie problemen, het werken aan zijn algehele gezondheid heeft het libido omhoog gekregen. Zowel zijn voeding heeft hij aangepast aan een gezonder dieet en hij is gaan sporten. Zijn libido kwam geheel terug.
Maar hier is wel erg lang oxazepam gebruikt, wat voor dit medicijn erg lang is, langzaam afbouwen onder toezicht is wellicht een verstandige zaak. Ook is het goed als hij eens gaat kijken naar de oorzaak van zijn problemen, daar een pil slikken vaak alleen symptoombestrijding is. De gevoelens kunnen dan ook weer bovenkomen, die hij nu onderdrukt met de pil. Het bovenkomen van zijn gevoelens, de originele problemen is eigenlijk positief, daar er dan naar gekeken kan worden met bijvoorbeeld een goeie therapeut. De vraag is dan ook, wil hij wel stoppen met dit middel? Het lichamelijk herstel heeft uiteraard tijd nodig, het lichaam is nl. gewend aan het het middel.

Bijsluiter: http://www.exmedica.nl/bijsluiter/oxazepam/h26944

Extra aanvulling:
Verder heb ik hieronder een link van een bekend middel, die het libido kan versterken, maar omdat deze man al een langere tijd oxazepam gebruik zou ik zeker een goede chinese dokter aanraden om de gehele balans in het lichaam te herstellen. Een met ervaring is bijv.
Fetsje van der Meer in huissen. Bel haar met je vraag of ondersteuning voor het herstel hierbij mogelijk is. en of ze ook tijdens het afbouwen al kan helpen.

Ginseng thee:
Ginseng tea effects men's libido, and is useful for combating problems with erectile dysfunction. According to a study at Southern Illinois University, ginsenoside components within ginseng act on the central nervous system and gonadal tissues to effect libido.

http://www.ehow.com/facts_5164121_effects-ginseng-tea.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uw vriend gebruikt al 10...tien jaar dus, oxazepam?!? Ten eerste behoort oxazepam tot de benzodiazepinen. Het werkt rustgevend, spierontspannend, vermindert angstgevoelens en beïnvloedt de overdracht van elektrische prikkels in de hersenen.

"Na enkele weken is er kans dat u afhankelijk bent geworden van het medicijn. U merkt dat aan ontwenningsverschijnselen als u niet meer slikt, zoals angst, hoofdpijn, spierpijn, slapeloosheid, rusteloosheid en geïrriteerdheid. Gebruik dit middel daarom niet langer dan enkele weken".

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Oxazepam.aspx?mId=10704&rId=418

Ik zou even naar de huisarts gaan en overleggen met hem, hoe je vriend het beste kan gaan afbouwen en wens je veel succes ermee. Ik hoop dat je "effe" geduld hebt.

http://www.spreekuurthuis.nl/themas/erectieproblemen/informatie/risicofactoren_en_oorzaken_van_erectieproblemen/oorzaken_van_erectieproblemen

http://www.depaarsekeizerin.nl/info-adviezen/oorzaken-erectiestoonissen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je vriend kan proberen is overstappen op zolpidemtartraat. 5 mg en een glas rode wijn voor het slapen gaan. Zijn sexleven zal niet veranderen, alleen de hoeveelheid medicijnen neemt af. Je sexleven is blijvend naar zijn grootje. En stoppen na 10 jaar geef ik weinig kans.