Is het aanranding als iemand, zonder dat je dat wilt, over je heen gaat 'droogneuken'? Dus met kleren aan net doet of hij seks met je heeft..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder wat voor omstandigheden vind dat plaats?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uhm..ik lag op bed en mijn vader kwam op me liggen en deed net ofdat of hij met me aan het vrijen was. Alleen dan gewoon met kleren aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En jij bent hoe oud?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben nu 16 maar was toen dat gebeurde 14 en 11 jaar. (2x gebeurd)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is idd een aanranding en zeker als dat je vader is. Heb je met je moeder erover gehad? En waardoor denk je zelf achteraf dat hij zo handelde? En hoe is het nu de sfeer tussen jullie, voel je je nog onveilig bij hem?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik heb het nog nooit tegen iemand verteld. Ik wist eerst niet zo goed wat er gebeurde. Ben er nu pas echt over gaan nadenken. Ik voel me de laatste steeds onveiliger en ongemakkelijker bij hem..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is begrijpelijk. Blijf op de hoede en even afwachten wat voor adviesen en antwoorden zullen er komen nu wij wat duidelijker verhaal hebben. Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het een optie om het er met hem over te hebben dat je daar mee zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is al aanranding als iemand aan je arm of gezicht zit zonder dat jij dat wil, laat staan zoiets. Dat gaat zelfs wel behoorlijk ver.

Antwoorden (6)

Ja, dat is aanranding.
Iemand die herhaaldelijk over je geslachtsdelen wrijft terwijl jij dat niet wil is aanranding. Je gaat dit best aangeven bij de politie.

"Het zedenmisdrijf aanranding, of formeel aanranding van de eerbaarheid, is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling. Vaak komt dit neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen. Ook zoenen onder dwang is aanranding, en tongzoenen onder dwang is zelfs verkrachting.

Onder dwang zijn alle seksuele handelingen ontuchtig, alle handelingen die gericht zijn op seksueel genot. Ook ontuchtig zijn alle handelingen die tegen het gevoel van zedelijkheid in de maatschappij ingaan."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is aanranding:
Onder dwang zijn alle seksuele handelingen ontuchtig, alle handelingen die gericht zijn op seksueel genot. Ook ontuchtig zijn alle handelingen die tegen het gevoel van zedelijkheid in de maatschappij ingaan.
al praten ze op wiki over dwang vind ik zonder toestemming een beter omschrijving van aanranding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand dwingen tot het plegen
of ondergaan van een sexuele handeling zoals ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen.
Zoenen onder dwang valt ook hier onder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus ja het valt onder aanranding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zedenmisdrijf aanranding, of formeel aanranding van de eerbaarheid, is iemand dwingen tot het plegen of ondergaan van een ontuchtige handeling. Vaak komt dit neer op het ongewenst aanraken of laten aanraken van geslachtsdelen. Ook zoenen onder dwang is aanranding, en tongzoenen onder dwang is zelfs verkrachting.

Onder dwang zijn alle seksuele handelingen ontuchtig, alle handelingen die gericht zijn op seksueel genot. Ook ontuchtig zijn alle handelingen die tegen het gevoel van zedelijkheid in de maatschappij ingaan.

"Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Droogneuken, is als dat ongewenst gebeurt, een ontuchtige handeling. Als dit onder dwang gebeurt, dan spreekt men van aanranding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelfs aanraken alleen op plekken wat voor jou als intiem beschouwd wordt is al aanranding!

(als dit gebeurt is bij jou, over praten! maakt niet uit met wie, als het maar iemand is die je vertrouwt!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Elke intieme lichamelijke aanraking die tegen jouw zin plaatsvindt KAN als een aanranding worden aangemerkt.

De persoon die gekleed op jou heeft gelegen, heeft jou er b.v. minstens met enig verzet van jou of in elk geval tegen jouw zin in, dwangmatig toe weten te brengen dat jij je, weliswaar gekleed, onder zijn lichaam bevond.

Zou jij zijn handeling(en) toegestaan hebben, dan kan dit als een vorm van toestemming worden aangemerkt en is er niet meer zonder meer sprake van een aanranding.

Het hangt dus van de feitelijke omstandigheden af of er al dan niet sprake is van aanranding.

Grof gezegd kun je stellen er is sprake van aanranding als:

1 Er dwang op jou uitgeoefend is en b.v. ook dreiging

2 Als jij je tegen zijn daad trachtte te verzetten...maar ook als

3 Jij je onder invloed van angst niet durfde te verzetten.

Groetjes,

Ton