Kan je van drop geil worden?

Heb dit ooit eens gehoord op 3fm een paar jaar geleden, en vraag me toch al een hele tijd af of dit zo is..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nog nooit wat van gehoord, dus ik ben even voor je gaan googlen, vraagsteller. Als we op het forum van partyflock komen (erg representatief-niet) zie ik dat het tegendeel wordt beweerd. Ik citeer: "deze schijnen slecht te zijn voor ons mannen.. Mocht je dus een echte drop freak zijn STOP DAARMEE!! Drop is slecht voor je libido, dat houd dus in dat je daardoor minder zin in seks krijgt. mocht je nou een eenzaam zielig 'cant-get-a-date' persoon zijn.. BEGIN DROP TE ETEN!! ahahahaha nee dat is zielig, wat ik dus wil zeggen STOP DROP - START GEIL ook je kwakkie blijkt er niet al te lekker van smaken Even ter informatie dus" Gelukkig stuitte ik daarna op een ander artikel, wat meer representatief, van het NRC Handelsblad. Ik zal een klein gedeelte citeren en voor de rest kan je het artikel vinden door op de link in de bron te klikken: " Vorig jaar stond in alle kranten dat het gebruik van zeven gram drop per dag al een vermindering van het mannelijk libido kan veroorzaken. Dat bleek een vergissing, maar dat is niet overal rechtgezet. Zodat wellicht het mannelijk deel van de Nederlandse bevolking ten onrechte dropmijdend gedrag vertoont. De boosdoener is 500 milligram glycyrrhizinezuur, een van de bestanddelen, dat komt overeen met driehonderd gram drop." Geconcludeerd kan dus worden dat er een bestanddeel in drop kan zitten, dat het libido doet verminderen. Het lijkt er dan ook op dat je verkeerd geïnformeerd bent. Toegevoegd na 3 minuten: Je hoort ook wel eens dat mensen zeggen 'boter(tje)-geil'. Of je dan maar een dikke klont boter in je pan moet gooien, ter libido verhoging? Nee, ik citeer, 'botergeil komt van geile boter. Dus met veel vet er in.' Ik zal toch voor de oesters gaan (zie link)

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksua...
http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Magazine/artike...
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/d...

Het zou kunnen als jij daar een bepaalde gedachte bij hebt door de smaak oid, maar dan zijn het je hersens die je geil maken ipv het dropje ;) Dus van drop zelf word je niet geil, tenzij je er zelf iets bij denkt of voelt, na het eten van drop.

Bepaalde mensen kunnen van drop geil worden omwille van de chemische reactie die drop op hun hormonen huishouding heeft. En bepaalde mensen kunnen geil worden vanwege de gedachte en/of de fantasie die aan de geur, de smaak of het uitzicht van drop verbonden is. Maar zo zijn er evengoed mensen waarop drop totaal het averechtse effect heeft vanwege bovengaande redenen. Deze stelling gaat niet enkel op voor drop maar voor eender welk ander voedingsmiddel of zelfs voor geluiden. Zo kon ik vroeger sterk erotisch geprikkeld worden door de geur van look-gerechten alsook bij het liedje 'Down Under' van 'Man at Work' Dat gebeurde gewoon doch ik kon dat gevoel ook wel versterken of verzwakken als ik dat zelf wilde. Dus als jij tot nu toe niet direct erotich geprikkeld werd door drop dan heeft drop van nature niet dat soort chemische werking bij jou. Je zou jezelf evenwel wel kunnen focussen op het willen erotisch geprikkeld worden door drop en dan gaat dat na een tijdje ook effectief werken. De keuze is nu aan jou ;-) Anyway, Have Fun Any Way!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100