Wat kan ik tegen mijn verlangen naar seks doen om het te verminderen?

Ik ben een jongen van 16 jaar oud en ik verlang erg naar seks :/, wat kan ik hiertegen doen om dit te verminderen, want telkens als ik eraan denk/fantaseer krijg ik weer een stijve :/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25K

Antwoorden (7)

Hormonen van puberteit, hoort erbij.
Word als het goed is vanzelf minder als je ouder word.
Paar keer per week masturberen en voldoende afleiding zoeken in sport en hobby kan helpen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paar keer per dag,
sport;yoga met groepen ^^
hobby; rokkenjagen :D haha. desalniettemin, + ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, gewoon dagelijks aftrekken en wachten tot het minder wordt.
Allereerst,op jou leeftijd een stijve krijgen als je aan sex denkt is heel normaal.En hoe hier mee omgaan?dat is net als heel veel andere dingen in het leven,niet altijd en overal aan toe geven,je zal je moeten verzetten.Natuurlijk is het heel normaal,en daarom doen jongens van jouw leeftijd aan zelfbevrediging,wat heel normaal is .
Maak je dus geen zorgen op jouw leeftijd willen ze allemaal veel sex .En probeer er niet al te veel aan te denken.
11 jaar geleden
Geheelonthouding vermindert seks. Masturbatie vermeerdert de drang naar seks, intensieve seks met iemand van wie je houdt ook. Vind je dit een probleem ga dan met totaal andere dingen aan de slag waar je volledig je aandacht bij moet houden. Wat voor interessen heb je? ga die eens uitdiepen en voer die uit zonder muziek tv pc of telefoon erbij zodat je volledig met je aandacht daar bent en in het hier en nu.
Op de langere termijn verdwijnt je lust in sex en ontstaat er een ander soort liefde. In de praktijk kan dat zelfs zover gaan dat je een orgastisch gevoel krijgt bij alles wat je doet, wanneer je geen sex hebt.

Neemt niet weg dat sex ontzettend lekker kan zijn met de juiste persoon. Wanneer je niet masturbeert merk je ook dat je veel gevoeliger bent en dus veel intenser geniet wanneer je wel sex hebt. Probeer zo min mogelijk sex te hebben en de keren dat je sex hebt zijn kwalitatief vele malen beter dan wanneer je zaadlozingen heb om de paar dagen of zelfs elke dag.

Een man verliest energie bij een zaadlozing bovendien. het is een aanrader om klaar te leren komen zonder zaadlozing.

Er bestaat een boek daarover. het heet "De multi orgastische man". Ik weet even niet de schrijver of ISBN meer, maar google erop en je hebt hem zo te pakken. Ik weet zeker dat bol.com nog wel een mooi exemplaar heeft liggen en de bieb heeft hem ook.

Sex is verslavend. Daarom hoe minder je er in je hoofd mee bezig bent, hoe minder behoefte je er op de langere termijn aan zult hebben. Zet je hoofd dus aan het werk met andere dingen die prioriteit voor jou hebben.

Ineens zul je dan ook merken dat je tijd hebt voor dingen waar je normaal geen tijd voor had...
Die keer dat je het echt niet meer houd, probeer dat te minderen en neem er dan de tijd voor. Heb je niemand speel dan uitgebreid met jezelf. Neem er goed de tijd voor en focus dan niet op klaar komen, maar gewoon op het genieten van sex hebben met jezelf...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geheelonthouding vermindert sex?
:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gut wat een oud-bollige visie tov van sex...
Masturbatie is een essentieel onderdeel van de sexuele beleving van elk persoon. Onafhankelijk of de persoon in een relatie is of niet.
Het is een goede manier om jezelf te leren kennen en dat is zo belangrijk om een goede minnaar te zijn voor al je bed partners. Want als je zelf helemaal kent, dan ben je ook bereid om je partner op alle manieren te bevredigen. En het klaarkomen zonder zaadlozing moet je zeker niet tevaak doen. Het verhoogd de kans op prostaatkanker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
k zeg ook niet helemaal nooit meer. je moet natuurlijk wel goed lezen. Dat jij het ou-bollig vind zonder duidelijk te lezen wat er staat is jouw mening. :) t Is zo hoe minder sex je hebt hoe meer je met andere dingen bezig bent ipv daarvan. iedereen moet daar zelf zijn grens in ontdekken hoe prettig dat voelt. Afhankelijk van hoe dicht je bij je gevoel staat kun je duidelijk merken dat sex, afhankelijk van met wie en hoe vaak je het doet, veel energie kan kosten en bovendien je dusdanig bezighoud dat je voor andere dingen geen tijd of energie meer over hebt. En hoe minder je sex hebt met hoe meer overgave je je op je talenten kan storten. Observeer het maar eens een poosje, dan gaat die oubolligheid er wel vanaf ^^ een poosje geheelonthouding is niks mis mee, das heel erg interessant om mee te maken namelijk. Zeker als je in een goeie relatie zit met iemand waarmee tijdens de sex de vonken eraf spatten en dan eens een poos niks te doen met elkaar... Dit zijn wel essentiele dingen ^^
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wist niet eens dat klaarkomen zonder enige zaadlozing bestond :|
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ytje, het gebeurt wel eens. Maar dat komt meestal doordat het zaad de verkeerde kant op schiet, de blaas in. Dat is helemaal niet erg, bij de eerstvolgende keer plassen komt het mee eruit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mozzy: ik weet niet hoe oud je bent, staat niet in je profiel, maar voor sommige leeftijden is sex met een X geschreven !
met ks is raar !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ytje jazeker dat bestaat.... buiten de enkele keren die frans hier omschrijft kun je dat dus trainen. Hierdoor behoud je je energie en kun je dus ook langer en vaker sex hebben. Dit is ook beter voor je relatie.
Hieronder in deze link vind je alvast een voorproefje van wat je in het boek lezen kunt. Ik ken mannen die dit meester zijn en hebben geleerd. Ik verkoop hier serieus geen flauwekul :) http://www.compadres.nl/apps/blog/show/5350698-de-multiorgastische-man. Zodra je weer gaat vrijen of vaker masturberen en met name wanneer je niet lekker in je vel zit kan het een verslaving in de hand werken.. Zeker op jonge leeftijd, Want hoe jonger hoe hoger de libido. Ook op hogere leeftijd heeft men nog veel zin in sex, maar beneden de twintig veel meer. Officieel is het volgens de laatste spelling SeKS ipv seX trouwens hoor, maar het maakt niks uit vind ik... Welk woord dan ook is ooit door iemand verzonnen, waarom zouden wij dan zelf niet kunnen bepalen hoe we een woord schrijven, zolang de ander het maar begrijpt :) Maar das mijn mening
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mozzy
voor sommige leeftijden is sex met een X geschreven ! @mozzy: Ik snap niet wat leeftijd hiermee te maken heeft?
Ik ben 23, wat is dan de conclusie? alleen al uit je vraag blijkt, dat je leeftijd ermee te maken heeft. mensen die wat ouder zijn schrijven sex, ook al is hen bekend dat de officiële schrijfwijze ks is.
noem het maar eigenwijs!
in je link staat o.a. dat "deze mensen" seks niet sexy vinden, dat zou een goede verklaring kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan ik niet gewoon sexks schrijven... dan is iedereen happy
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mozzy: doe maar, want dat moeten we niet hebben! :)) @forallweknow: lol !
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Kent iemand de film, 40 days 40 nights? Heeft mijn vriend een keer geprobeerd, na een week had hij elke nacht natte dromen. En continu een stijve, en was hij alleen nog maar met sex bezig in zijn hoofd.
burgos
11 jaar geleden
Tja, of dit nu een antwoord is voor een 16 jarige jongen??
En inderdaad ik ben oud,dus ik zal geen sex meer schrijven,ha ha.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@burgos: trekt het je niet aan "de duvel is oud", weet niet meer wie dat zei, zodra ik vroeger wil schrijven, jaja, voel ik me laten we zeggen: niet meer zo jong, maar seks is stukken minder leuk om te lezen dan sex!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Burgoos nu schrijf je het weer ;-)
@Jodokus dat zit tussen je oren... Als je bij de tandarts inbeeld dat die boor je een orgasme bezorgt is een bezoek aan de tandarts ineens een stuk fijner :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@forallweknow: heb dat bij de tandarts wel eens geprobeerd, alleen met de tandarts niet met de boor, en dat lukte ook niet! :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onvoorstelbare onzin kraamt Jodokus52 een aantal reacties geleden uit tegen Mozzy. Doorredenerend op Jodukus' stelling zou hij seks wel met ks moeten schrijven want dat gelul over leeftijd wat erachteraan komt kan alleen door iemand van onder de 20 bedacht zijn. Seks en sex zijn beide officiele schrijfvormen. Wat betreft de stelling van forallweknow kan ik me alleen bij heervoldemort aansluiten... als je te lang geen seks gehad hebt krijg je natte dromen en hele vreemde gedachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@alexd: eerst checken voor je iets beweert.
hoe oud ben je? te jong kennelijk om het in je profiel te zetten. geeft niet hoor, opgroeien moet iedereen. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@alexd: ter informatie Seks / sex
Is het sex met een x, of seks met ks?
De juiste spelling in het Nederlands is met ks: seks. Bijna alle samenstellingen met seks worden met die 'Nederlandse' ks geschreven, zelfs half-Engelse woorden als seksshop en cyberseks. Ook afleidingen als seksueel, oversekst en seksuoloog zijn met ks, evenals sekse ('geslacht') en seksen. Er zijn maar een paar uitzonderingen: sexappeal en safe sex, en ook het bijvoeglijk naamwoord sexy heeft de Engelse x behouden. Sex is officieel alleen juist als het het Latijnse woord voor 'zes' is, zoals in sext, sextet, sextiljoen, enzovoort. Tot 1996 was sex overigens een toegestane variant van seks. In de praktijk schrijven veel mensen sex bewust niet als seks, bijvoorbeeld omdat ze de spelling met ks te klinisch vinden, niet 'sexy' genoeg. Redacties van tijdschriften kiezen bijvoorbeeld vaak voor sex in plaats van seks. http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/seks-sex
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat aandoenlijk dat u (ik durf niet meer te tutoyeren) zoveel waarde hecht aan leeftijd. Ik maar denken dat mensen daar na hun twintigste wel overheen zouden groeien maar het blijft blijkbaar erg belangrijk. Zeker voor iemand die levenservaring als belangrijkste expertise aangeeft. Maar inderdaad ik heb mij vergist wat betreft de schrijfwijze van seks in het Nederlands, na 1996 is sex officieel afgeschaft als correcte Nederlandse schrijfwijze. Des te meer reden om seks in plaats van sex te schrijven maar ik begrijp dat iemand die al voor 1996 het woord sex bezigde daar in is blijven hangen. Dat wij twintigers daar geen begrip voor hebben is puur een gebrek aan levenservaring. Bij deze staak ik deze bijzonder zinloze en vooral off-topic discussie, het laatste woord is voor u.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het is niet muggEzifterij, maar muggeNzifterij... *Herman Finkers* Wat doet het er toe... we begrijpen waar het over gaat...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@forallweknow +
Omdat je heel goed in gaat op de daadwerkelijke vraag die greenjow stelt! Ik ben het niet eens met alles wat je schrijft maar dat kan en hoeft ook niet daarom wijd ik daar dit keer ook niet verder over uit ;-)grotendeels kan ik mij in je zeer uitgebreide antwoord wel vinden' Ik begrijp niet dat al die reacties over hoe je iets wel of niet schrijft bij jouw antwoord staan?

Trouwens als we ons allemaal gaan bezig houden over spellingsfouten kunnen we beter naar een andere discussie site gaan want het barst er meestal van maar GV is hier niet voor bedoeld!!! Groetjes vlindertje
anti depressiva medicijnen schijnen ook libido killers te zijn .
maar of je dat nou wil slikken .

anders een koude douche nemen, heb ik van horen zeggen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel mannen denken steeds aan seks. Je kan chemische troep slikken hiervoor, maar dat raad ik af. Mastrubatie kan (tijdelijk) helpen om de zin in seks te verlichten. Zo leer je ook je seksualiteit beter kennen.

Je kan ook in tijden dat je erg aan seks denkt je geest bezig houden met andere zaken zoals een spelletje spelen op de ps3/xbox/pc. Je kan gaan tekenen (teken dan geen blote vrouwen), etc.

Ander denken aan Piet Paulusma in een string wil ook wel eens helpen ;)

Succes. Het hoort erbij, maar zorg ervoor je wel respectvol blijft naar eventuele partners en doe de dingen veilig als je er aan begint.
11 jaar geleden
Heel, heel lang geleden, tijdens mijn militaire diensttijd, deed het verhaal de ronde dat wij,soldaten kamfer in het eten toegediend kregen, gedurende de dagen, dat wij in de kazerne verbleven en geen contact met meisjes hadden.
Dat diende om het libido in bedwang te houden, zo werd beweerd.
Maar op Vrijdag, vóór we met verlof gingen, kregen we steevast een ei, door ons soldaten ook wel n**kpatroon of zakspanner genoemd.
Of kamfer libidoverlagend is, heb ik nooit ergens bevestigd gekregen, wel dat het in grote hoeveelheden giftig is, dus voorzichtigheid bij het innemen is geboden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Uitstekend antwoord!
Uiteraard komt dit door je hormonen en is het normaal dat je dit soort zaken niet zo eenvoudig onder controle krijgt. Dus maak je daar in ieder geval niet te druk om.

Je kunt met jezelf proberen om als het ware af te spreken dat je het onder controle wilt krijgen. Als je niet wilt heeft het namelijk ook geen zin en is een verslaving nabij.

Zodra je die afspraak met jezelf hebt gemaakt kun je "goed gedrag" gaan belonen. Alle begin is moeilijk, dus schaam je niet als het niet direct lukt. Maar wat anderen al zeggen.. denk aan a-sexuele beelden.. laat je zelf niet traumatiseren maar fantaseer over of kijk naar beelden die juist het tegenovergestelde gevoel bij jou ontlokken. Mijn vrouw kan nog zo sexy gekleed gaan, maar als ik zojuist heb gekeken naar een horrorfilm moet ik m'n best doen om opgewonden te raken. Snap je wat ik bedoel?

Je wordt hier met de tijd steeds handiger in, aangezien je snel ontdekt wat helpt en wat niet. Lukt het om het onder controle te krijgen? Beloon jezelf dan met wat lekkers (uiteraard gezond!), extra tijd voor je (nieuwe/andere)hobby of iets anders dat je leuk vindt om te doen.

Voor je het weet zijn je hormonen ook weer wat op orde en kun jij je tijd veel beter besteden! ;-)

Succes!