Ik krijg wel zg. ochtenderecties, maar met een meisje samen wil mijn jongeheer maar niet omhoog, wat zou de reden kunnen zijn?

Ik ben 34 en ben hetero. Voor mijn eerste keer sex ben ik naar een prostituee gegaan. Maar toen werkte mijn jongeheer niet mee. Dit is nu al twee keer voorgekomen. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik ben wel een beetje nerveus geweest maar zo erg nerveus ook weer niet. Hier maal ik al tijden om, en huisarts en anderen denken maar niet mee. help!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (10)

Zullen toch de zenuwen zijn. Als je ook naar een prostituee gaat, dan moet het er ook van komen en dan wordt er druk op je gelegd. Beter is het om de liefde te bedrijven in een ontspannen sfeer. Voorts zijn er ook nog wel erectiepillen die echt werken maar daarvoor moet je een recept van de uroloog hebben. Je kan vragen aan je huisarts of hij je wilt doorverwijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar werkt alles lichamelijk.... Dus het weigerprobleem is psychisch... Ik zou zeggen zoek eens hulp in de vorm van een sexualoog. Die kan kijken hoe jij omgaat met sex
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reden zou ook kunnen zijn dat er eerst een relatie moet bestaan tussen de vrouw en jou. Een vreemde prostituee, daar heb je niets mee. Hoe kan je daar dan lichamelijk door aangetrokken worden? Zie eerst een vriendin te krijgen, iemand met wie er wederzijds aantrekkingskracht is. Dan zal de rest vanzelf gaan!
11 jaar geleden
Waarschijnlijk wil je op zo'n moment te graag.
Als je een normale ochtenerectie hebt, en eventueel normaal masturbeert, komt het met een meisje ook goed, zolang het maar niet per se moet.

Misschien moet je er tegen een meisje ook eerlijk over zijn, je kunt elkaar op heel veel andere manieren verwennen en als je ontspannen bent zul je zien dat de jongeheer ineens niet meer ontspannen is :)

Dan is het zaak om kalm te blijven en gewoon te blijven genieten. Probeer het penis-in-vagina syndroom een beetje kwijt te raken, dan komt het goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij veel mannen werkt het zo dat als het eens niet lukt een erectie te krijgen op het gewenste moment -wat veel mannen wel eens meemaken- dit feit er zoveel druk op legt dat het de volgende keer weer lastig gaat. Mogelijk zit dit voorval in je hoofd terwijl je met een vrouw bent en raak je daarom nerveus.

Er zijn in de bibliotheek vaak wel boeken over erectieproblemen. Misschien kan het lezen van zo een boek je genoeg inzicht en oefeningen geven om jezelf wat prettiger en zekerder te voelen de volgende keer. Anders kun je dit altijd met een huisarts bespreken en mogelijk doorverwezen worden naar een seksuoloog.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De reden is m.i. dat datgene wat tussen de oren zit, zoveel remmingen heeft dat dat wat tussen de benen zit niet wil meewerken.
Verder is het mogelijk, dat jouw libido te zwak is, je wilt "het " doen, omdat iemand van jouw leeftijd niets als maagd door het leven hoort te gaan, maar je bezit (nog) niet de vereiste onstuitbare drang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft te maken met zelfbescherming. Je lichaam geeft aan dat deze seks zonder liefde niet goed voor je is, en beschermt je zo tegen domme, ondoordachte zonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
nounounou... wat moralistisch. geen min van mij, ik min niet
Kristal
11 jaar geleden
Zoals jij het zegt Basta, daar kan ik volkomen achterstaan, het is ook mijn eigen ervaring dat o.a. mijn gelovige opvoeding meehielp om vaginisme te creeeren.
Het is dan ook inderdaad vooral de manier waarop dit antwoord verwoord is die mij tegenstaat. Dat heb je goed gezien. En misschien staat het mij juist zo tegen door de moralistische (maar oprecht gemeende) opvoeding die ik had. Dank je wel voor je vertrouwen in mij :-)
Het feit dat je wel ochtenderecties hebt betekent dat lichamelijke oorzaken met ongeveer 98% zekerheid kunnen worden uitgesloten.

Dan blijft over: het psychische deel. Dat is niks engs, geen 'diep psychisch trauma' (toch?) maar gewoon, heel simpel hoe de mannelijke erectie werkt. Hoe meer jij je zorgen maakt over of hij wel hard genoeg wil worden, hoe meer jouw jongeheer denkt: "word zelf maar stijf, ik doe het niet."

Als je naar een prostituee gaat, dan 'moet' het op dat moment gebeuren. Die erectie heb je keihard (sorry voor de woordspeling) nodig om te kúnnen penetreren, en zo wordt de noodzaak van het hebben van die erectie steeds groter, en de druk erop ook. Het moet en het zal, anders is het zonde van je geld en sta jij voor joker. Voor je gevoel tenminste, want je bent heus niet de eerste bij die mevrouw die hem niet omhoog kan krijgen. Helaas: je bent een man. Of nou ja, je bent daar waarschijnlijk uiteindelijk best gelukkig mee. Maar wij vrouwen hoeven ons lang zo druk niet te maken over bijvoorbeeld de vraag of we wel vochtig genoeg worden. In de eerste plaats merkt je partner het lang zo goed niet als dat niet lukt, en in de tweede plaats werkt glijmiddel helaas niet voor het verkrijgen van een stijve penis.

Conclusie: je legt er teveel druk op. Je maakt je er erge zorgen over: dat helpt natuurlijk niet. Maar twee keer geen erectie kunnen krijgen bij nota bene een vreemde mevrouw en dus niet iemand op wie jij tot over je oren verliefd bent, is echt niet vreemd. Je bent gewoon een gezonde jongeman, die toevallig nog geen ervaring heeft met seks en zich daar zorgen over maakt.

In tegenstelling tot wat allerlei media, vrienden of kennissen je waarschijnlijk willen doen geloven, is het helemaal niet abnormaal dat jij nog maagd bent. Persoonlijk vind ik het veel abnormaler dat er mensen zijn die met jan en alleman het bed induiken, en dat er steeds jonger en jonger aan seks gedaan wordt. Jij bent gewoon nog niet de juiste meid tegengekomen, dat is alles.

Als jij met een vriendin seks zou hebben, en je gaat eerst eens vrijen/knuffelen/strelen/elkaar manueel bevredigen/beffen/(laten) pijpen etc., en die penetratie bewaar je even voor het laatst, zónder enige druk, met het idee van "het hoeft niet vandaag maar ook niet deze maand", dat ben ik er vrijwel zeker van dat jij een prima erectie krijgt. Lukt dat niet, en je komt er ondanks veel geduld niet samen uit, ga dan naar je huisarts en laat je eventueel doorverwijzen naar een seksuoloog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
niets aan toe te voegen. +1
NIETS van wat ik nu schrijf moet je beledigend opvatten en mijn antwoord is volslagen serieus bedoeld:

Je hebtdus drie decennia gewacht met sex.
Dat alleen al is een reden om "out of präctice" te raken.

De soort sexuele stimulatie bij een professional is je blijkbaar vreemd.

Als je dan toch besluit om deze route te bewandelen, zoek dan een vrouw die begrip voor je op kan brengen en waar je een klik mee voelt.

Ga dan volslagen onthaast te werk, er zijn vrouwen die het niet erg (of zelfs een verademing vinden) tegen een man aan te lopen die zo goed als geen ervaring te hebben.

Het is dan verstandig, eerlijk over je situatie te vertellen, wat kort en bondig kan.
Een lieve geduldige vrouw zou dan samen met jou uit kunnen zoeken wat jouw knoppen zijn (waar je opgewonden van wordt) om de motor aan de praat te krijgen.

Iets wat je in ruim dertig jaar niet geleerd hebt, leer je niet op een avondje.

Misschien is het mogelijk überhaupt niet via een prostituee deze situatie op te lossen maar via een vriendin.
Er zijn vrouwen die vallen op mannen die verlegen zijn en gebrek aan ervaring hebben.

Het antwoord dat je lichaam in een soort zelfprotectie gaat is
zo raar nog niet, als je je actie gepaard gaat met een zonde-beleving gaat je mannelijk gereedschap NIET werken.

Je bent nu 34, accepteer dat je tijd nodig hebt om jezelf en je zelfbeleving in deze spannende en misschien als beladen ervaren gebeuren te begrijpen en het een plaats te geven.

Gedachten al"een vent zijn", ""doorrammen" of ander gedachten waar prestatiedwang in meelift kun je beter thuis laten.

Overigens kan het helpen als je de eerste keer sex hebt in je eigen vertrouwde slaapruimte..

Kortom, zoek de juiste persoon, de juiste situatie en wacht op de juiste mood.
Dan gaat het wellicht als vanzelf....

Ik wens je liefde , wijsheid en sterkte toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nervositeit kan zeker een rol spelen en misschien fixeer je je teveel op klaarkomen. Voor je naar de viagra grijpt... probeer te vrijen met een meisje en je eens op je gemak te voelen door te genieten van wat hier en nu gebeurt tijdens het vrijen, in plaats van dat je moet presteren.

Voor een meisje is het alleen maar leuk hoor, als je niet klaar komt en zo lang mogelijk doorgaat en dat je haar verwent. Ontspan je en geniet en knuffel met haar... Zoen lekker veel, laat je lekker gaan en zorg dat zij zich ook lekker kan laten gaan, niets moet alles mag... Houd dat eens een poosje vol, laat dat eens groeien. Wil het dan nog niet, dán heb je een reden om eens langs de huisarts te stappen. Ik denk dat je onzeker bent en dat het allemaal in orde komt als je je prestatiedrang laat gaan en gewoon lekker gaat genieten. Neem de tijd! Bouw de sfeer op... Geef het haar en jou de aandacht die het verdient...