Is de vrucht pruim naar het geslachtsdeel vernoemd of is het geslachtsdeel naar de vrucht vernoemd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

een creatieve geest heeft het geslachtsdeel vernoemd naar de vrucht.

en zo is het ook gegaan bij poes, mossel etc.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahahahahahahhahahahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waar komt de flamoes dan vandaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit de flamoesboom, natuurlijk.
Het komt door de uitdrukking 'de pruimen op sap zetten', als synoniem voor copuleren. Al sinds de zestiende eeuw wordt het woord 'rospruim' gebruikt voor het vrouwelijk geslachtsdeel, en 'pruim' sinds het begin van de zeventiende eeuw.

Maar de vrucht 'pruim' wordt al zo genoemd sinds 1201. Dus die was er duidelijk het eerst.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjoep: goed zoek en vindwerk! Kennis is Macht!