Na het ejaculeren, heb ik moeite met het plassen. Is dit normaal?

Ben een jongen van 19 en ondervind problemen bij het plassen, zoals het traag op gang komen van de urine, nadruppelen,... Heeft iedereen dit probleem of ligt het aan mij??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
31.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Me 2, altijd al gehad dus volgens mij kan t geen kwaad.
Ritsuka
11 jaar geleden
Is volgens mij normaal

Antwoorden (4)

Het kunnen ook gewoon je klepjes zijn..Als je klaarkomt zijn er kleppen die er voor zorgen dat je sperma niet je blaas ofzo in gaat. Als je dan gaat plassen vlak na sex dan kan het wat pijnlijk zijn omdat die kleppen opengedrukt worden. Het klinkt in ieder geval niet als blaasontsteking; dat zou continu zijn en ook andere klachtengeven.Irritatie is ook een optie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat gedeelte van blaas ontsteking hoort er niet bij haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zwellichaam van de penis komt bij opwinding vol met bloed te zitten. Als de opwinding afneemt dan gaat het bloed daar weer uit weg. Niettemin dient dan de 'normale' toestand hersteld te worden omdat al het weefsel in de penis zacht is. Het is daarom normaal dat de plasbuis (die volledig afgesloten is tijdens de erectie) weer 'op gang' moet komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier heeft elke man last van hoor,dit is heel normaal.De natuur heeft het zo geregeld dat als je sex heeft dat je niet gelijk kan plassen.
Dus als je ben klaar gekomen moet dat eerst weer even op orde komen.Na een half uur moet het zeker weer lukken,heb je dan nog problemen,dan zou ik even naar de h a gaan,maar ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord. Meteen de eerste zin zal de vraagsteller geruststellen.
Volkomen normaal, maak je geen zorgen!

Sterker nog: het hoort zo te zijn.
Het betreft een beschermmechanisme bedoeld om te voorkomen dat er geplast kan worden tijdens seks (en niet zoals iemand anders schreef dat sperma in je blaas terecht komt, hetgeen trouwens vaak gebeurt, en dat is helemaal niet erg)
Als je penis stijf is, dan is door de opzwelling je plasbuis sowieso geplet, en is het dan moeilijk, eigenlijk zo goed als onmogelijk, om te kunnen plassen, dat heb je ongetwijfeld al zelf gemerkt.
Maar de belangrijkste reden is dat er een sluitspier in de basis van je penis is (het 'klepje' dat iemand anders bedoelde) dat je plasbuis afklemt tijdens een erectie, dit om te voorkomen dat je gaat plassen tijdens seks. Dat spiertje staat niet onder willekeurige controle, en dat betekent dat als je opgewonden raakt, dit volautomatisch gaat. Na de erectie, en zeker als je ook geëjaculeerd hebt, want dan staat het spier onder maximale spanning om te voorkomen dat de sperma gemengd wordt met urine, duurt het een tijdje voordat dat spiertje helemaal ontspant en je weer normaal kan plassen.
Je kan niets doen om dit proces sneller te laten gaan. Bij de ene persoon gaat dat redelijk snel, en bij de andere duurt het soms behoorlijk lang.

Naarmate je ouder wordt, zijn je erecties minder sterk, en het sluitspiertje verliest ook een beetje kracht, dus zal je minder last hiervan ondervinden. Dan is er een kans dat je niet kan plassen vanwege je prostaat, maar dat is weer iets anders!