Wanneer ben je een nymfomaan?

(seksverslaafd)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
111.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je Lizzy84 heet als nickname :-p
TheStranger
een jaar geleden
Beste mede, ik denk toch eerder dat een nymf dit niet enkel gaat om een orgasme maar eerder de verliefdheid die je om de haverklap het leven zuur maakt. Het overweldigende gevoel dat je die persoon in je leven wilt. Het weren tegen dat gevoel is onmogelijk! Het is een continue wens dit hij/zij vervult moet hebben. En is echter niet perse de orgasme die bepaald. Wel zijn ze extreem goed onder de lakens.

Het beste antwoord

Een nymfomaan is NIET precies hetzelfde als een sexverslaafde. Bij nymfomanie is er sprake van een stoornis in de hersenen (hypofyse) of hormonen, waardoor er een voortdurend of op buitengewoon ongewenste momenten opkomend verlangen is om tot een orgasme te komen, op eender welke manier. Een bijzonder vervelende aandoening, waar zelfs niet eens altijd met medicijnen iets aan te doen is, en een zeer serieus probleem voor wie er mee te kampen heeft.

Een sexverslaafde is iemand die de impuls om voortdurend of zo veel mogelijk sex te hebben niet of moeilijk kan onderdrukken. Dit hoeft geen hormonale oorzaak te hebben, maar is vaak juist psychisch van aard. Zoals voor de meeste verslavingen het vooral de behoefte aan het gevoel zelf is waar alles voor moet wijken, zelfs als het desastreus voor je is.

Twee heel verschillende dingen dus.
En als je voortdurend denkt aan sex of er alles aan doet om sex te hebben terwijl je je met belangrijke zaken bezig zou moeten houden, zou je sexverslaafd kunnen zijn. Het hoeft niet.
Als je te pas en te onpas wordt overvallen door ongewenste orgasmes en pre-orgasmes ben je wellicht nymfoname. Het grote verschil is dat voor ee nymfomane de sex zelf niet zonodig hoeft, het is puur het orgasme dat telt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel voor de duidelijke uitleg!

Andere antwoorden (8)

Een sexverslaving is vergelijkbaar met andere verslavingen. Dus, als je aan onderstaande punten voldoet ben je een nymfomaan. Het gaat dus niet om de hoeveelheid keren dat je sex hebt, maar om de impact die de verslaving heeft op je leven.

Van Wikipedia:

Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten. Het gedrag van de persoon is voornamelijk gericht op het verkrijgen en innemen van het middel, of het handelen naar de gewoonte, ten koste van de meeste andere activiteiten. Als het lichaam deze stof of gewoonte dan moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het zo bekijkt is dit mijn eerste verslaving in 64 jaar.
Als je niet zonder kunt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het geen voldoening meer oplevert...

Dus als je honger hebt, je eet en eet en er komt geen signaal dat je genoeg hebt gehad, dan ben je op het gebied van seks een nymfomaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je bijna de hele dag alleen maar aan sex kan denken en nergens anders meer je hoofd bij kan houden
14 jaar geleden
Als het een probleem wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dwangmatig (of bijna) seks moet hebben van jezelf
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De seksuele overgeprikkeldheid bij mannen heet Satyriasis, bij vrouwen is dat Nymphomanie. Eigenlijk hebben we te doen met een voortdurende, onverzadigbare honger naar geslachtsgemeenschap en of naar andere vorm van bevrediging. Het is nooit genoeg.

Wat zijn de oorzaken van nymhomanie
Nymphomanie kan puur een lichamelijke oorzaak hebben. Doordat in dit geval de geslachtsklieren gemakkelijk overprikkeld raken, blijft de onstilbare honger en drang naar sex. Vaak gaat het om psychische factoren die dit gedrag veroorzaken.(lees voor meer info de website)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goh. Jullie weten wel erg veel over dit onderwerp. Zover had ik nog niet gedacht. Voor mijn was een Nymfo iemand die als ze de kans kreeg met een ander in bed kroop en er ongelimiteerd er van nam.