Verlaagd de testosterongehalte wanneer je extreem seksueel actief bent?

Toegevoegd na 38 minuten:
Periode van geen seks (1 week ongeveer) voel ik mij kei goed. En na een periode van veel seks voel ik mij heel emotioneel, het gevoel dat ik een overvloed hebt aan oestrogeen.

11 jaar geleden
2.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat versta je onder extreem?
naamlooss
11 jaar geleden
Is dat relevant
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik vind van wel, wat noem je extreem? 3x per week, 3x per dag?
naamlooss
11 jaar geleden
Voor de duidelijkheid, het is niet dat ik extreem veel seks heb. Wil weten wat het met je hormoonspiegel doet.

Het beste antwoord

Een klein beetje uitleg bij deze vraag had wel gemogen, aangezien ik niet weet hoe dat dan zou moeten gebeuren... :P Heb je het ergens gelezen / opgevangen?

Wat ik wel weet is dat mannen die vader worden, minder testosteron aanmaken/in hun lichaam houden. Door dat lagere testosterongehalte worden ze zorgzamer, minder competitief en hebben ze minder oog voor andere vrouwtjes.

Extreme seksuele activiteit kan leiden tot vaderschap, dus je kan concluderen dat die testosterondaling op de lange termijn zal gebeuren. Op de korte termijn - dus tijdens de activeiten zelf door - zal het waarschijnlijk niets uitmaken. Misschien stijgt het zelfs een klein beetje, maar je testosteron blijft normaal altijd rond hetzelfde peil.

(Voor uitleg over daling testosteron bij vaderschap en regelmatige testosteronhoeveelheid: zie bron.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Sexuele activiteit doet je testosteron (als man) toenemen.
Onthouding doet het afnemen.
Door ervaring leer je niet alleen een betere minnaar te worden, je testosteron stijgt en daardoor wordt je voor vrouwen ook aantrekkelijker, ze ruiken op onbewust niveau je testosteron. Dit laatste is bewezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt precies exact het zelfde waar ik zelf ook erg veel last van ondervind.
Als ik veel aan sex doe, dan voel ik me erna gewoon kompleet leeg, emotioneel,
het lijkt soms wel een beetje op een ligt depri gevoel en dit kan soms wel eens een paar dagen langaanhouden.
Doe ik minder aan sex _ misschien maar 2 keer per week, is er helemaal niets aan de hand??

Ik ben op en top man! Ik houd van sex en vrouwen maar jeee dat ding tergt mijn leven kompleet!

Ik hoop dat er eindelijk wat wijze mensen zijn die hier een fatsoenlijke verklaren op kunnne geven.
Ik bedoel hier moeten veel meer mensen last van ondervinden toch???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet hier toch niet echt mee akkoord gaan, Ik heb gemiddeld 2x per dag sex, en geen last van emotionele uitingen, Bij prikken van testosteron vragen ze wel of je geen sex van te voren hebt.
Doe je dit wel zal je zien dat je hormoon spiegel iets lager ligt.