Eerste pil van de strip vergeten, ben ik nu veilig of niet?

Ik moest hem eigenlijk gisteravond innemen om 12 uur ongeveer. Maar ik ben hem dus vergeten en kwam daar vandaag om kwart voor 3 achter. Ik heb hem toen meteen ingenomen, maar ben ik nu nog steeds veilig of niet. Ik ben wel van plan seks te hebben. Maar ik weet nu dus niet of ik dit veilig moet doen of niet.

Op de site van huisartsen staat het volgende:
Eén pil vergeten:

Neem die pil dan alsnog in.
Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af.
Zolang u de vergeten pil inneemt binnen twaalf uur na het vaste tijdstip voor slikken van de volgende pil, bent u tegen zwangerschap beschermd.

Aanvullende maatregelen zoals de morning-afterpil of een condoom zijn dan niet nodig.

Maar telt dit dan ook voor mij ? ? ? ?
Omdat het de eerste pil van mijn strip was, en omdat ik hem langer dan 12 uur daarna heb ingenomen en daar staat niet duidelijk of dit ook onder die regel valt?

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Nee, dit geldt niet op deze manier. Bij innemen binnen twaalf uur nadat je de pil moest nemen, telt het niet als vergeten pil. Dan zijn geen aanvullende maatregelen nodig. In jouw geval zat er meer dan 12 uur tussen, dus telt het als een vergeten pil in de eerste week van de pilstrip. Dat betekent dat je de pil gewoon volgens schema in moet nemen, én zeven dagen condooms moet gebruiken. Mocht je in de afgelopen twee dagen seks gehad hebben zonder condoom, dan zou je mogelijk een morning-afterpil moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, dat geldt ook voor jou, je zal extra voorzorg maatregelen moeten nemen, condooms bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt de pil ingenomen. Te laat maar toch heb je gedaan wat je moet doen.. Of je seks zonder condoom moet hebben is dan niet aan te raden omdat die kans dat het fout gaat er toch is. Hoe klein ook... Wil je dat riskeren? Zo moet je dus redeneren... De pil geeft ook niet de volle 100% garantie. Ook al is de kans minuscuul... Have fun
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de pil 24 uur later neemt is het nog steeds veilig.
Je moet alleen geen seks hebben gehad in die 24 uur!!!
Anders moet je naar de dokter gaan voor advies :)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke.... dus omdat dat bij jou een keer goed ging is dat meteen het standaardadvies geworden? Interessant...