Mag een dame 'van lichte zeden' klanten weigeren? Om welke reden dan ook? En zo ja? Welke?

Gewoon uit nieuwsgierigheid:)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zie al een ranzige ouwe kerel met ver haar, bruine tanden, lange zwarte nagels, duidelijk in weken geen douche gezien, en dan niet mogen weigeren omdat ie zin heeft in een verzetje. volgens mij mogen ze weigeren wat ze willen hoor.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
eeeew!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@eucalypje
Ja, dat was ook wat ik dacht, dat zo'n vrouw tegen zo iemand bij haarzelf denkt, van joh bekijk het even:P Maarja, ik mag de antwoorden niet 'een bepaalde richting' opsturen dus heb ik mijn eigen mogelijke redenen van afwijzingen er maar niet bijgezet:)

Het beste antwoord

ja, dat mag, maar de dame zal niet snel weigeren, want het is per slot haar werk.
met weigeren krijg je geen brood op de plank.
verder werken veel vrouwen in een club of privehuis.
de uitbater krijgt een percentage van de inkomsten, dus die zal het niet op prijs stellen als een dame weigert, tenzij ze een heel goede reden heeft.
gewelddadigheid van de klant kan zo'n reden zijn.
een andere reden kan zijn dat de klant sm wil, terwijl dat niet de specialisatie van de prostituee in kwestie is.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja natuurlijk!!

Zoals een winkelier je mag weigeren heeft een dame natuurlijk het recht te weigeren om zichzelf aan je te verkopen.

En daar hoeft ze geen enkele reden voor te hebben, en je ook niet te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, onafhankelijk van elkaar bijna hetzelfde antwoord.
+-je voor jou dan maar. :-)
Natuurlijk mag ze dat !

Niemand kan een vrouw verplichten met een bepaalde man naar bed te gaan. Geen zin hebben is al reden genoeg.

Net zo min als dat je een groentenboer kan dwingen zijn appels aan jou te verkopen. (al zal dat minder snel voor komen) Of een barkeeper die weigert je nog meer bier te verkopen.

Wel is het zo dat veel prostituees niet geheel onafhankelijk werken. Hun 'baas' zal er vaak niet blij mee zijn wanneer ze (te / te vaak) klanten weigert. Zo'n pooier kan zijn meiden behoorlijk onder druk zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk mag de dame dat. Volgens mij is ze dat zelfs verplicht als de man een duidelijk zichtbare soa heeft. Van Wikipedia: "Wet regulering prostitutie en bestrijding misstanden seksbranche... ...In een algemene maatregel van bestuur zullen in ieder geval de volgende punten worden opgenomen: de prostituee mag klanten weigeren, de prostituee mag bepaalde diensten, daaronder begrepen het werken zonder condoom, weigeren, in de werkruimten moeten te allen tijde voldoende goedgekeurde condooms voor gebruik beschikbaar zijn, de prostituee mag weigeren met de klant alcohol of drugs te gebruiken, de prostituee mag niet gedwongen worden zich geneeskundig te laten onderzoeken, de prostituee moet zich regelmatig kunnen laten onderzoeken op seksueel overdraagbare aandoeningen, de prostituee is vrij in de keuze van de arts(en) die zij wil bezoeken, de prostituee bepaalt zelf zijn/haar werktijden."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk,ze blijft de baas over haar eigen lijf en kan sommige potentiele klanten gewoon weigeren bv mensen onder invloed,drugsgebruikers,ongure of onverzorgde types en ook gehandicapten zijn niet altijd welkom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de Wallen wel. Prostituees daar werken (zo goed als allemaal) onafhankelijk. Er is erg strikte regelgeving waardoor pooiers geen kans meer hebben op De Wallen.

Wanneer je je niet gedraagt of je beledigt een prostituee zal ze nee zeggen en je wegsturen omdat je andere klanten belemmert.