Heeft de eerste keer klaarkomen na de eerste keer ooit aftrekken een verband met het begin van baardgroei?

Toen ik 15 jaar was, had ik me voor het eerst afgetrokken.
Wat me opviel was, dat ongeveer een week nadat ik dat had gedaan op mijn gezicht de baardgroei begon.
Nu ben ik 17, bijna 18, en ik dacht eraan terug. Toen kwam deze vraag in me op.
Kan iemand mij hier een nuttig antwoord op geven, dat zou fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Ritsuka
12 jaar geleden
ik dacht dat je van masturberen haar op je handen kreeg ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, je wordt er doof van (fluisterend zeggen) hé, wat zei je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hé grapjassen! ;')

Het beste antwoord

Ja. Er is een verband. Op een bepaalde ouderdom gaan je mannelijke hormonen werken. Je krijgt dan seksuele gevoelens, tertiaire haargroei. (baard en schaam- en okselhaar), je geslachtsorganen zijn volwassen geworden.
Proficiat! Je bent geen jongen meer maar een man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan het zijn als ik pas later me voor de eerste keer was gaan aftrekken dat die baardgroei later begon?
Ritsuka
12 jaar geleden
nee, dit heeft geen invloed op elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dezelfde hormonen die zorgen voor baardgroei, zorgen ook dat jij zin krijgt in aftrekken, en je lijf in staat is om sperma te maken. dat is het verband. Maar een week eerder of later maakt niks uit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Aan dit antwoord heb ik het meest, ik ben er heel blij mee.
xx
Pimpel2011

Andere antwoorden (3)

Baardgroei = hormonen
sex=hormonen
Door die opspelende hormonen ben je gaan masturberen.
Had je die gevoelens genegeerd, dan was je baardgroei ook op gang gekomen, heeft dus niet met je gedrag te maken, maar met de verandering in je lichaam waar je wel of niet op reageert
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als ik eerder mezelf had gemasturbeerd, is het dan mogelijk dat die baardgroei eerder begon?
jc54
12 jaar geleden
Nee, je kunt masturberen wat je wilt, maar als je lichaam er nog niet klaar voor is, ejaculeer je niet, en groeit ook je baard niet.
Kristal
12 jaar geleden
precies +1
Ja, er is een verband en dit verband heet correlatie.

Want de behoefte aan masturbatie alsook de baardgroei spruiten voort uit de hogere hormoonspiegels vanaf de puberteit.
Ze hebben dus beide dezelfde oorzaak.

Er is géén oorzakelijk verband tussen aftrekken en baardgroei; het is dus niet zo, dat de baardgroei zou worden veroorzaakt door de masturbatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor het geven van een antwoord
als er een verband was tussen de eerste keer klaarkomen en baardgroei dan zou een celibatair levend iemand nooit een baard krijgen en toch hebben zij een baard (als ze zich niet scheren natuurlijk)

je bent wel geslachtsrijp geworden dit is onderdeel van volwassen worden net als baardgroei dat is, en dat is weer hormonaal bepaald en dat is het enige dat verband met elkaar heeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, dit is een helder antwoord, ik wacht nog even af wat er nog meer voor antwoorden komen.