Bij hoeveel procent van de tweede huwelijken, vindt de eerste seks pas plaats ná de huwelijksvoltrekking?

Dus bij gescheiden mensen of weduwen/naars.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de onderzoeken naar geen sex voor het eerste huwelijk wat al erg laag lag zal dit wel nihil zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, ik heb er laatst een keer van gehoord. Die vrouw wilde eerst trouwen. Ik denk dat het waar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan, zeker als beiden personen religieus zijn waar geen sex voor het huwelijk mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan hier geen zinnig antwoord op geven maar wel een zindelijke + waarvoor je geen milieutaksen hoeft te betalen ;-) Fijne dag nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me onzinnig om bij een tweede huwelijk met sex te wachten tot na de huwelijksdatum. Wel is het belangrijk om elkaar al eventjes te kennen, vooral als je een huwelijk beoogt. Volgens mij wacht niemand met seks tot na de huwelijksvoltrekking. Een huwelijk is al bijna zinloos bij gescheiden mensen. Alweer eeuwige trouw beloven? Maar weer wel makkelijk, omdat dan alles gelijk goed is geregeld. Volgens mij is hier nooit onderzoek naar gedaan. Het lijkt me niet eens interessant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wel een verarming zo, als veel vragen tot reactie worden gedegradeerd, en zinvolle reacties worden geschrapt.
Zucht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@klaas
Soms zijn ze zoooooo ontzettend inconsequent bij GV. Begrijpen wie begrijpen kan.
Ik heb gemerkt dat velen dit oplossen door sneller een goed antwoord te kiezen, dan wordt de vraag gesloten en alles blijft staan zoals het er stond.
Indien je toch nog op je honger zou zitten qua goeie antwoorden dan kan je een extra vraag stellen die men dan hopelijk laat staan ;-) Je kan nadien ook nog via persoonlijk bericht van gedacht wisselen met hen die naar jouw mening nog relevante informatie hadden kunnen geven. GV is en blijft een wispelturig mijnenveld waar soms kop nog staart aan te knopen is en de boter tussen de haren haar jongen niet meer terug kan vinden .... enzovoort enzovoort.... hahaha Bekijk het van de humorzijde dan blijft het glas heerlijk doorzichtig ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker GM, zeker bij deze vraag is de informativiteit tot nog maar 10% teruggebracht. Zonde. Wat geschrapt is, beste mensen, is de informatie die door 'uitzoomen', dus plaatsbepaling, beschikbaar komt. De seks bij het tweede huwelijk kan worden uit- c.q. afgesteld, omdat de vrouw meer zekerheid wil. Ze bindt de man dan juridisch. Daarmee komt een belangrijke reden voor een tweede huwelijk in zicht: het fiscaal gunstig behandelen van elkaar. Daarbij hoort ook het eventuele recht op een nabestaandenuitkering.
Bij deze redenen is er geen reden om voor het huwelijk seks te hebben; en vaak ook niet voor erna.
Tenslotte kunnen streng religieuze redenen hiervoor zorgen; alhoewel ik vermoed dan er dan ook een PS in het spel is, en het eigenlijk gaat om een diepe angst. Goed, mocht iemand een onderzoek willen doen, dan zijn hier alvast wat vooronderstellingen. Panklaar! En inderdaad zo'n onderzoek is op zich zinloos, maar dat zijn eigenlijk alle sociaal-psychologische onderzoeken. Maar wel leuk om te oefenen. Tweede vraag is, of er inderdaad seks is na het tweede huwelijk. Ik vermoed, dat dat hoger is dan je zou verwachten. Ik ben wel benieuwd naar vergelijkende percentages.
Bij langlopende huwelijken zie je vaak, dat het seksleven meer een seks(schijn)dood is. Want bij een nieuwe relatie komt bloeit dat leven weer op. Ouderen zijn op meer manieren seksueel actief dan je zou denken. Ze doen aan polyamorie, swingen, vinden de seks opnieuw uit.
Een onderzoek hiernaar, lijkt mij veel zinvoller.

Het beste antwoord

Ik heb hier niets op Google kunnen vinden maar ik schat minder dan vijf procent. En denk hiermee wel in de goede richting teczitten. Er zijn ook mensen die trouwen voor de gezelschap. In. Deze gevallen kan het zelfs voorkomen dat er nooit gemeenschap plaatsvindt.