Ik ben ongesteld. Het is vandaag mijn eerste dag en mijn vriend is in me klaar gekomen. Zonder condoom, heb ik nu kans dat ik zwanger word?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ben je aan de pil?
Ritsuka
12 jaar geleden
Gezien je vorige vraag over de morning after pil lijkt het mij hoog tijd dat je aan de pil en/of condoom gaat..
MissBiggie
12 jaar geleden
Weet je uberhaupt wel WAAROM je ongesteld wordt? Ik zou me ook maar eens verdiepen in de maandelijkse cyclus. Wat dat met je lichaam doet. Anders blijf je je naam eer aandoen ...

Het beste antwoord

De kans op een zwangerschap door seks tijdens de menstruatie is érg klein, maar het is niet uitgesloten. Als je een vroege eisprong hebt, bijvoorbeeld bij een onregelmatige cyclus, en het sperma overleeft net wat langer dan gemiddeld, dan is het niet onmogelijk.

Een zéér kleine kans dus. Er is ALTIJD een kans op zwangerschap wanneer je seks hebt zonder voorbehoedsmiddelen. Natuurlijk is de kans kleiner wanneer je in elk geval niet vrijt op de dagen waarvan je zeker weet dat je vruchtbaar bent, maar dat soort rekenmethodes of natuurlijke methodes zijn lang niet zo veilig als de pil of een condoom. Als je dus niet zwanger wilt worden, moet je je óf onthouden van seks, óf voorbehoedsmiddelen gebruiken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik zie dat je onlangs een vraag stelde over de morning-afterpil, die je nodig had gehad omdat je onveilige seks had gehad. Niet vervelend bedoeld, maar is het niet tijd om condooms te kopen, of met je huisarts te gaan praten over bijvoorbeeld de pil, of andere anticonceptiemethoden? Binnen een vaste relatie vinden veel mensen het fijner om geen condooms te hoeven gebruiken, dat snap ik ook helemaal. Maar er zijn genoeg andere manieren van anticonceptie, en er zijn zélfs manieren waarbij je jarenlang nergens aan hoeft te denken, zoals bij een spiraaltje of implanon (anticonceptiestaafje in de arm). Dus als je een paar keer onveilige seks hebt gehad omdat er niet op tijd aan denkt om maatregelen te nemen, zijn er echt wel methoden te vinden die geschikt zijn, en die je wél beschermen tegen een ongewenste zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een goed en duidelijk antwoord.
+
HeerVoldemort
12 jaar geleden
idd mee eens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep, ik sluit me hierbij volledig aan.
Kristal
12 jaar geleden
+ 1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens. Kleine kans, maar niet onmogelijk

Andere antwoorden (3)

Als je ongesteld bent kun je NIET zwanger worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
En voortaan dus weer gewoon een condoom gebruiken en denk ook eens aan de pil.

Toegevoegd na 2 uur:
Een toevoeging voor al die mensen die denken aan een zwangerschap tijdens de menstruatie: bij een menstruatiecyclus van 21 dagen vindt de ovulatie dagen NA de eerste menstruatiedag plaats en jij zit pas op de eerste.

De kans dat jij zwanger kan worden op de eerste dag van je menstruatie is kleiner dan dat je zwanger wordt als je goed de pil gebruikt. Bij een menstruatie die lang duurt EN een korte cyclus EN langlevende zaadcellen zou je zwanger kunnen worden van gemeenschap tijdens de ongesteldheid maar die kans is te verwaarlozen (en jij zat op je eerste dag).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is onjuist, ook als je ongesteld bent kun je zwanger raken.
Ritsuka
12 jaar geleden
Kans is klein, maar het kan wel
SnakeEye
12 jaar geleden
Waarom überhaupt sex als je ongesteld bent....?!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt inderdaad niet, ook als je ongesteld bent kan je wél zwanger worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom dan eens met linkjes om te bewijzen want volgens mij is de kans dat je zwanger wordt TIJDENS de menstruatie kleiner dan dat je zwanger wordt met de pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt @pelle, maar je antwoord beginnen met NIET, klopt dus niet, de kans is wel enorm klein.
Kristal
12 jaar geleden
Nou mjager, volgens het boekje werkt het zoals jij het zegt... maar er zijn echt talloze factoren die het schema danig in de war kunnen brengen. b.v.: stress, verandering van klimaat, onregelmatige menstruatie, op vakantie gaan, verandering, examen doen, verhuizen, ergens erg van schrikken etc etc.
Dus... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De _kans_ is beslist niet nul. En zeker bij iemand die kennelijk niet erg goed weet wat ze doet, zou ik niet zeggen: 'wees maar gerust'.
De kans dat je tijdens je menstruatie zwanger wordt is praktisch onmogelijk. Een zwangerschap kan alleen ontstaan tijdens een ovulatie (eisprong). Een ovulatie vindt bij een regelmatige cyclus van 28 dagen meestal zo’n 14 dagen na je de eerste dag van je menstruatie plaats. Het eitje wat na de ovulatie vrijkomt, is slechts 24 uur bevruchtbaar. Sperma daarentegen, leeft gemiddeld twee dagen met een variatie tot acht dagen. Als het eitje niet door het zaad bevrucht wordt en er dus geen zwangerschap is opgetreden, wordt deze tijdens de volgende menstruatie door het lichaam uitgestoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de vraag wat je praktisch onmogelijk vindt, het is een heel kleine kans, ik zou dat persoonlijk niet praktisch onmogelijk noemen.
Er zijn nou eenmaal mensen met een erg korte of onregelmatige cyclus, en in dat geval kan er al een eisprong plaatsvinden vlak na of zelfs nog tijdens de menstruatie. Dat, in combinatie met het sperma dat inderdaad nog een tijdje in leven kan blijven, kan zorgen dat diegene toch zwanger wordt van sex tijdens de menstruatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fynnya, dat kan gewoon bijna hormoontechnisch niet (eisprong tijdens de eerste dag van de ongesteldheid). Wie stelt moet bewijzen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pelle: je kunt een vrouw eisprong hebben of een onregelmatige cyclus. Een enkele keer kan een vrouw een eisprong hebben op bijvoorbeeld de tweede dag na de menstruatie. Sperma overleeft een dag of 3-5, soms zelfs langer. Kleine rekensom, en het is mogelijk. De kans is groter wanneer het tegen het einde van je menstruatie loopt, en de kans is sowieso niet erg groot, maar uitgesloten is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lies: het is de EERSTE dag van de menstruatie. Ik had in mijn eerste antwoord moeten zetten dat je niet zwanger kunt worden op de eerste dag van de menstruatie. Nee, ik geloof niet dat je het dan nog over een kans mag hebben als je het die dag doet.
Ja dat is een mogelijkheid. ... Dat het niet zou kunnen of dat de kans zeer klein is, is een fabeltje... Het is altijd mogelijk dat een eisprong plaats vind. Zelfs al ben je zeer regelmatig kan het altijd zo zijn dat je onder invloed van van hormonen toch een eisprong hebt.
Dus gebruik altijd een condoom of gebruikt de pil.!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aanvulling: Of een spiraaltje (koper of hormoon), hormoonring, hormoonpleister, etc...
Er zijn veel meer mogelijkheden dan alleen condoom en pil, die ook nog veel betrouwbaarder zijn dan condooms.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo is die kans NIET heel klein? Vraagsteller zit op de eerste dag van de menstruatie!