Een vriend, zijn vriendin en ik zijn wat ver gegaan en lijken me nu op een afstand te houden. Hoe confronteer ik ze zonder mezelf voor aap te zetten?

Een paar maanden geleden intensiveerde ik het contact met een oude vriend weer. We vonden het beide heel leuk om elkaar weer te zien en ik was bijna elke week bij hem, of met hem bij zijn vriendengroep te vinden.

Ook tussen zijn vriendin (die hij al 4 jaar heeft) en mij klikte het erg goed. Tussen ons ontstond een beginnende vriendschap.

Zijn vriendin was vanaf het begin al best flirterig naar mij. Ze gaf aan erg nieuwsgierig te zijn naar meisjes en maakte wat 'seksueel getinte' opmerkingen naar mij.
Hij vond het helemaal niet erg, sterker nog; hij had ook wel eens gefantaseerd over mij). 1 + 1 = ... 3
Ik zelf ben lesbisch en dat weet hij.

Echter de laatste keer dat ik hen zag was het misschien net iets verder gegaan dan je gebruikelijk met vrienden doet. We sliepen met zijn drieën in bed en er hing nogal wat seksuele spanning in de lucht en zijn net wat 'over de grens' gegaan (geen seks).
Toch had ik het gevoel dat iedereen zich er goed bij voelde. Ik kreeg nog een sms van hen hoe gezellig ze het vonden.

Nu, een maand later, lijken ze me een beetje op afstand te houden. Ze zeggen dat ze het erg druk hebben met school, verjaardagen en de sinterklaas- en kerstdrukte en dat ze daarom geen tijd hebben om af te spreken. Omdat ik er eerst elke week was, heb ik het gevoel dat er iets is.

Ik weet alleen niet hoe ik dit moet aankaarten zonder dat het ongemakkelijk wordt? Misschien zie ik spoken (en is het geen smoesje) en zet ik mezelf daarom juist erg voor schut?

Weet jij het antwoord?

/2500

Is het een idee om te zeggen; was ik goed genoeg voor een keertje, en kan ik nu dood-vallen ofzo? Gewoon hard zijn, dan weet je gelijk waar je aan toe bent!

Wanneer je zo close met elkaar bent geweest, kun je dit vast ook wel op een open manier met ze bespreken. Het kan best zijn dat ze nu denken: dit was leuk, maar niet voor herhaling vatbaar! En dat ze het lastig vinden om hier met jou over te praten, omdat ze denken dat jij dit misschien iedere keer wel wil :) Laten we haar maar een beetje op afstand houden... Zo ontstaan misverstanden en stukgelopen vriendschappen, door gebrek aan openlijke communicatie. Ik zou als ik jou was, gewoon vragen hoe ze het vonden en zeggen dat je het helemaal geen probleem vindt wanneer ze dit niet meer willen. En wie weet zijn ze in hun ogen ook wel wat te ver gegaan en willen ze daarom even geen contact. Vrij begrijpelijk, maar dan nog steeds bespreekbaar!

Soms gaan mensen (stellen) iets verder dan dat ze overeengekomen zijn. Dit gebeurt bij (beginnende) swingers maar ook bij "normale" stellen. Natuurlijk is het heel spannend zoiets te doen maar misschien zijn ze er wat van geschrokken geschrokken van hunzelf en hoe hun eigen relatie daar mee om moet gaan. Geef ze even tijd laat wel weten dat jij er ook een speler in bent en er ook over wilt praten en hoe de uitkomst ook is (wel of niet nog een keer) je hun als vrienden blijft zien. Is hun relatie goed dan zullen ze niet bang hoeven zijn van jouw invloed daarop. Maar het kan wel even wennen zijn voor hen. Bijna iedere vrouw is wel "nieuwsgierig" op een moment in haar leven net als iedere man trouwens. Dus dat kan ook een stukje onzekerheid met zich meebrengen. Houd het "open" en bespreekbaar dan komt het vast goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100