Hoe lang (weken/maanden) is een mens gemiddeld verliefd?

Of is hier niets zinnigs over te zeggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12K
Snuffel
12 jaar geleden
Ik ben nu al twee jaar non-stop verliefd.
burgos
12 jaar geleden
Houden zo,niks fijner
als je van iemand houd,
in je leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@burgos: is alleen fijn als het wederzijds is. Anders kan het erg pijnlijk zijn hoor.

Het beste antwoord

Er bestaat een theorie dat echte verliefdheid hooguit zes maanden kan duren, dat ze daarna overgaat in liefde, of dat ze - wanneer ze niet beantwoord wordt - uitdooft. Het onderscheid wordt dan dus gemaakt tussen hoteldebotel verliefdheid die zo blind als een kip maakt en waarbij je steeds aan de ander moet denken, en liefde op basis van vertrouwen, wederzijdsheid, (seksuele) aantrekkingskracht, etc.

Maar ik ben toch zeker een keer zo'n twee jaar verliefd geweest terwijl die liefde niet beantwoord werd, dus er is een verschil tussen theorie en praktijk. Of ik ben gewoon extreem vasthoudend, dat kan natuurlijk ook ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eigenlijk is hier niks zinnigs over te zeggen.
Kijk als je elkaar voor het eerst ontmoet,
en het klikt, ja dan ben je verliefd, maar
hoe lang dat duurt?
Ik denk dat het per persoon verschild, mijn
vrouw en ik zijn nu 50 jaar bij elkaar,en
geloof me of niet, ik ben nog steeds verliefd.
Houden van ,dan moet je niet speciaal verliefd
zijn hoor, na verloop van tijd loop je niet de
hele dag met vlinders in je buik.
Maar het kan best een heel leven duren.
Let wel *het kan*om je heen zie je het ook
vaak anders.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het toch regelmatig om me heen dat koppels die lang bijelkaar zijn nog verliefd zijn. Dit was bij mijn ouders ook het geval.
Snuffel
12 jaar geleden
Mooi. Ikzelf heb nu twee jaar een vriend en we zijn beiden nog steeds hoteldebotel. Ik zie daar niet zo gauw een einde aan komen als we op deze voet verder gaan. Maar ja, natuurlijk niet te vergelijken met vijftig jaar. Prachtig!
burgos
12 jaar geleden
Ja maar het wordt van
zelf 50 jaar hoor.
Kijk wij hebben ook niet
50 jaar lang met vlinders
gelopen.
Maar als de basis goed is
Kan je het een heel leven
volhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vlinders worden wel wat rustiger hoor :)
Nou, ik ben al vanaf mijn 14e helemaal gek op iemand en ik ben nu 21 ;).

En tussendoor gewoon vriendjes gehad, maar niemand had dat bijzondere van hem, spijtig :(.

Het ligt maar net aan de persoon zelf, hoelang diegene volhoudt en of opgeeft.

Toegevoegd na 43 seconden:
*en of snel opgeeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens onderzoek blijft verliefdheid gemiddeld 4 weken hangen, tenzij er aandacht aan wordt besteed