Een vriend van mij is homo maar hij durft er niet voor uit te komen.. Hij heeft het nog niet tegen ons gezegd maar je ziet het gewoon aan hem, wat nu?

Hij zit vaak aan ons op een onprettige manier en kijkt alleen maar naar mannen als we uit gaan.. We vinden dit heel vervelend voor hem maar ook onprettig in een conversatie. Als het woord gay of homo bijvoorbeeld valt zie je hem gelijk wegkijken. Ik weet ook niet zeker of hij het zelf wel weet, maar aan alle aanwijzingen zou je toch afleiden dat hij wel echt gay is. Wat nu? Hij is 23 en moet nu toch wel gaan kiezen hoe die de rest van zijn leven wil doorbrengen..

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het een echte vriend is, kun je het in een serieus gesprek gewoon vragen. Waarschijnlijk is het voor hem een opluchting als hij er voor uit kan komen. En mocht dat nou eng zijn: als je uit aan het gaan bent, kun je er ook eens een grapje over maken, zo van: ' Joh, is dat geen leuke kerel voor jou? Precies je type!' Misschien wordt hij daar zelf ook wat losser van en krijgt hij meer vertrouwen dat het voor jullie vriendschap niet uitmaakt.

Ik zou niet meteen er ook vanuit gaan dat het zo is. Natuurlijk kan het zo zijn. Maar misschien is het helemaal niet zo. Als er keer een goed moment komt kan je het zelf ook aan hem vragen. Doe dit wel op een luchtige manier en zorg dat hij zich op zijn gemak voelt. Het is natuurlijk niet niks om daarvoor uit te komen. Succes!

Ten eerste vraag ik me af hoe j dat aan iemand kunt zien, maar goed, als je dat vindt is dat niet helemaal ok. Hij zou bij voorbeeld biseksueel kunnen zijn en alleen gaat tijdelijk zijn belangstelling meer naar mannen dan vrouwen uit. Als je echt gelijk hebt en jullie beiden er moeite mee hebben kun je beter een goed moment, bij voorbeeld als je echt heel privé met hem bent en verder niemand die af kan leiden in de buurt is, hem heel voorzichtig polsen hoe hij over liefde en sex in het algemeen denkt Nog beter is gewoon af te wachten tot hij er zelf over begint te praten. Dit is zoiets van hemzelf en hij heeft vermoedelijk iets heftigs meegemaakt op dit vlak. Ook is het mogelijk dat hij nog helemaal geen seksuele ervaringen heeft gehad en zich daarvoor 'schaamt' . Ten onrechte overigens. Op je 23e nog 'knaapje' zijn is eigenlijk heel lovenswaardig. Daar kun je een voorbeeld aan nemen in plaats van hem publiekelijk zo neer te zetten, Je noemt hem een vriend. Ik vraag me af of dit een wederzijdse vriendschap is. Net als liefde kan dat niet van één kant komen. "Geven en nemen" zeiden we in de jaren 70/80 of daaromtrent nog. Je vindt me nu vast zo'n 'ouwe lul' (die weg moet...)

Bronnen:
http://quietube2.com/v.php/http://www.yout...

Haha sorry ik moest een Beetje lachen door de tag en het feit dat hij het niet eens heeft gezegt, sommige mensen lijken nou een beetje Homo maar je weet het Nooit zeker. sommigen gedragen zich een beetje Homo maar misschien valt hij op een meisje dat weet je niet, gewoon Serieus vragen aan hem...

Als het een heel goede vriend is en je vermoedt dat hij er echt onder gebukt gaat, dan zou je er een keer onder vier ogen over kunnen praten; zeggen dat je je zorgen maakt, dat hij bij je terecht kan als hij erover wil praten. Als jij dat wilt (en durft) tenminste. Maar anders: gewoon afwachten. Er moet niks, op welke leeftijd dan ook. Toegevoegd na 15 minuten: als het al zo is! In een 'gewone' vriendschap maakt het niks uit, toch?

Wat nu? NIKS was mijn eerste gedachte! Wat gaat er dan volgens jou precies aan jullie relatie veranderen als hij evt homo blijkt te zijn en hij heeft het openbaar gemaakt. Ga je hem dan laten vallen of ga je OP hem vallen? Nee toch allemaal, nou dan doet het er ook niet toe of hij het zegt of niet. LOS daarvan moet je er gewoon iets van zeggen als hij iets doet wat JIJ niet fijn vindt, homo of niet.

Z'n gedrag valt wel op, maar het kan ook zijn dat je er teveel op let, zodat het zo lijkt. Ik weet niet of je het zo direct moet vragen.. Ik vroeg dat ooit eens aan een vriend (hij had ook wat trekjes), maar die reageerde boos en beledigd. Hij heeft nu ook een vriendin. Vraag eens aan hem wanneer hij voor het laatst een meisje heeft geregeld? Of stel voor "op jacht" te gaan. Wellicht krijg je dan meer duidelijkheid. Hij kan er bv. dan zelf mee komen.

Als je denkt dat hij goed kan luisteren en tegen kritiek kan moet je het er echt met hem over gaan hebben

misschien wilt hij gewoon geheim houden. hij wil dat gewoon niet omdat hij misschien ook softere hetero is?:S. misschien is het beter als je verder niks doet en zegt want dat kan hem juist KWETSEN.

Wat is een onprettige manier? Een schouderklopje of een hand op je knie? Zou het jullie ook storen als het een meisje was of als hij niet naar mannen keek? Waarom stoort het jullie dat hij naar mannen kijkt? Misschien merkt hij het wel dat het jullie stoort en verteld hij het daarom bewust niet. Of misschien is hij gewoon geen homo en dus valt er zoiets gewoon niet te vertellen. En al is hij het wel is vertellen geen verplichting voor hem. Je kan hem wel zeggen (onder 4 ogen) dat hij een beste vriend is maar dat je op die manier niet door hem aangeraakt wil worden, misschien breekt dat het ijs een beetje voor hem?

Ik denk persoonlijk, dat hij er misschien nog niet klaar voor is om het te zeggen. Kan me best voorstellen dat zo'n grote stap nog al intimiderend is. Ik bedoel maar, waarom moeten homo's het persee zeggen dat ze homo zijn? En een hetero hoeft dat niet? Als jij iets niet prettig vindt dat hij doet, dan kun je dat toch ook gewoon aangeven. Als jullie echt zulke goede vrienden zijn en jij het aangeeft, dan zult hij daar voor wel begrip voor kunnen hebben. Het helpt vaak als je uitlegt wat het met jou doet en dat jij je er niet prettig bij voelt. Wat betreft zijn geaardheid, dit kun je ook voorzichtig aan hem vragen. Je zou aan hem bijvoorbeeld kunnen vragen hoe het komt dat hij nog geen vriendin heeft! Dan kun je daarna inspelen op zijn antwoord en zo kun je toch het antwoord op je eigen vraag krijgen. Toegevoegd na 2 minuten: Maar het belangrijkste is dat je iemand neemt zoals hij of zij is! Of dat hij nou homo is of hetero, het zou niets uit moeten maken!

Ik zou het gewoon lekker even laten voor wat het is. Als hij er klaar voor zou zijn om het te vertellen, zal je vast een van de eerste zijn die het weet! Ik zal je zeggen.. Het is voor zo'n persoon niet fijn om gevraagd te worden of hij op mannen valt. Mijn broer, heeft een goed uiterlijk, valt op meisjes en heeft ook geregeld meisjes om hem heen hangen (hele goede vriendinnen van hem) en laatst waren er dus van die eikels die dan aan hem vragen of hij homo is, en is er in het verleden ook aardig mee gepest! Geloof me, hij had zich niet rotter kunnen voelen op dat moment! Ofwel wat ik hiermee wil zeggen, misschien heeft hij wel trekjes maar is het niet, en dan kan je hem echt beledigen! Wacht rustig af, opgevemoment zal het bij hem ook niet lekker zitten en komt hij er vanzelf wel mee aan! Komt goed!

Waarom wil men toch altijd dat men luidop zegt welke aard men heeft? Ten eerste beseft de persoon in kwestie het zelf soms nog niet zo goed, dus laat dat rustig rijpen. En daarbij, waarom moet hij het sowieso luidop zeggen? Dat is toch zijn zaak, is het omdat je mensen zo noodzakelijk in vakjes wil kunnen opdelen?

Je zegt het wel heel stellig: een vriend van mij IS homo. Zolang hij dat zelf niet heeft gezegd kan jij dat niet weten. Niemand weet wat iemand anders denkt of voelt. Dus ik vind dat jij je vriend met rust moet laten over dat onderwerp. Hij MOET helemaal niets, ook niet kiezen. Iets anders is het aanraken op een onprettige manier. Misschien is het onschuldig maar vind je het onprettig omdat je ervan uitgaat dat hij homo is? Het praten over ‘gay’ of ‘homo’ zou ik niet achterwege laten, maar er wel op letten dat je er niets negatiefs over zegt of goedbedoelde ‘grapjes’ over maakt. Dat kan een reden zijn dat hij er niet over durft te praten, als hij echt homo moest zijn.

??? hij kiest zelf hoe en waneer hij welke draai aan zijn leven wil geven ten eerste. als jullie niet al te vaak afgeven op homo's en gay's kan je er misschien met hem over praten zelfs. vraag hem er gewoon een keer na. homo, gay, bi, hetero..... who cares? ieders zijn/haar ding. met wat begrip voelt ie zich vast veilig genoeg om het hoge woord eruit te gooien als ie idd (weet dat ie) homosexueel is.

Wat ik een beetje achter je woorden proef is dat JIJ er niet goed raad mee weet. Jij wil graag dat hij ervoor uitkomt zodat jij het weer helder hebt want nu is het gewoon verwarrend voor jou. Er zijn al goede suggesties gegeven hoe je er op een goede manier over kan beginnen. Je kan ook heel eerlijk zijn en zeggen, na zo'n goede opening, dat jij ergens mee zit wat je in de war maakt. Maar als je dat doet doe je het om jouw eigen onprettige gevoel kwijt te raken. Als het je vriend is, laat je hem in zijn waarde en wacht je af tot zijn tijd rijp is om het te vertellen. Want weet je, hij kan het wel eens zo ervaren: als je het zégt, is het zo. Dan is er geen weg terug, dan wéét iedereen het. Dan is het niet meer alleen van jou. Plaag hem af en toe mild, zodat hij weet dat hij bij jou terecht kan als hij open wil zijn daarover. En betrek niet alle aanrakingen gelijk als homoseksueel getinte aanrakingen, hij hoeft helemaal niet zoiets te bedoelen. Als een andere vriend je aanraakt heb je daar ook geen bijgedachte bij. Ook al begrijp ik dat het wennen is. Maar uit eigen ervaring weet ik dat het went en dat je aanrakingen dan weer gewoon als vriendschappelijk zal ervaren. Maar gun hem de tijd die hij nodig heeft om zo sterk te worden dat hij de opinie van de buitenwereld aankan. Want daar zal hij (helaas) vaak mee te maken krijgen in negatievere zin. (Tenminste, áls hij al homoseksueel is, want dat weet je nog niet.)

So what?! waarom moet het uitgesproken worden? heb jij aan al je vrienden verteld dat je hetero bent? misschien is hij wel bi en kiezen hoe hij zijn leven door wil brengen?! ik neem aan dat hij zijn leven leeft zoals hij dat wil daarover hoeft hij geen verklaring af te leggen toch?

Mijn vriend heeft in zijn groep vrienden een jongen zitten waarvan ze nooit hebben geweten dat hij homo was. tot hij opeens een vriend had. Er zijn toen een paar vrienden geweest die het opeens raar vonden als hij ze aanraakte op hun schouder. Voorheen was dat nooit een probleem. Je kan niet zeker weten of iemand echt homo is. Over het onprettige manier aanraken. ik weet natuurlijk niet hoe hij jullie aanraakt maar is het niet de gedachte dat hij homo is en je daarmee denkt dat hij je aanraakt omdat hij je ziet zitten waardoor het onprettig is? Dat gebeurde dus ook bij mijn vriend in de groep maar vergeet niet dat een homo ook een voorkeur heeft voor mannen. Een homo vind niet automatisch elke man leuk he ;) hoe leuk jullie mannen jezelf soms ook vinden haha Die vriend vond zijn vrienden echt totaal niet leuk of interessant op die manier. Op je vraag wat nu.. Niks. Het is iets waar hij misschien (of helemaal niet) mee zit. wat je wel kan doen is nagaan waarom het zon probleem is in jou ogen dat hij misschien homo is. en waarom je vind dat hij moet kiezen. quote:"Hij is 23 en moet nu toch wel gaan kiezen hoe die de rest van zijn leven wil doorbrengen.." Waarom moet hij nu toch wel gaan kiezen? Omdat als hij homo is jullie er niet meer voor m zijn, dus dat hij moet kiezen tussen jullie of homo zijn?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100