Heb ik een SOA?

Ik heb al meer dan 8 jaar jeuk op mijn geslachtsdeel (man) Het is echt heel erg raar als ik krab dan jeukt het nog steeds en als ik niet krab jeukt het ook . Kan dit een SOA zijn? Ik durf het niet tegen mijn ouders te zeggen omdat ik bang ben dat ik mischien een SOA heb. Ik heb nog nooit onveilige sex gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
jc54
12 jaar geleden
Wat is je huidige leeftijd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedenk maar dat de huisarts blij is dat je komt, jij verzorgt namelijk zijn inkomen. Zonder patienten had hij geen werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ramon2, veel mannen vinden het moeilijk om met problemen een hun penis naar de huisarts te stappen maar echt, geloof me, een huisarts kijkt nergens van op, echt niet. Het is volstrekt normaal dat je dit eventjes laat nakijken, maak even een afspraak, gewoon bellen, kom op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Serieus, ga je nu echt op Goeievraag.nl vragen naar een medische diagnose, terwijl jij van je verzekeraar gewoon gratis naar de dokter kan, die ervoor gestudeerd heeft? Sommige mensen hier snap ik écht niet hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet iedereen wil zijn penis laten zien aan anderen... Zelfs al is het je dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee inderdaad, dat is een goede reden om bijwildvreemden op een website, die er ongetwijfeld minder verstand van hebben dan je dokter, advies te gaan inwinnen over een mogelijke aandoening die je hebt. Dat je te preuts bent om je penis aan de dokter te willen laten zien.
Dat is gewoon domheid.

Antwoorden (13)

Beste Ramon, heb je daar 8 jaar mee rondgelopen? Morgen naar de huisarts en leg het uit. Klein onderzoekje en je weet het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kunnen wij niet zeggen, alleen de arts die er naar gaat kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom de -(nen?)
Als je nog nooit onveilig seks hebt gehad is de kans klein dat je een SOA hebt, wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is.

Toch zul je even naar een dokter moeten om het zeker te weten; op GV kunnen we van alles roepen, maar alleen een arts kan definitief oordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nog nooit onveilige seks hebt gehad lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk. Ik snap dat dit erg lastig is om aan je ouders te vertellen. Als je er veel last van hebt en je vertrouwd het niet zou ik als ik jou was toch langs de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is helemaal niet on waarschijnlijk! herpes kan je ook al van jongs af aan hebben zonder dat je sex hebt gehad!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb je dan mee gekregen van je ouders, maar het is dan toch wel apart dat je dit dan pas na een aantal jaren opmerkt? Of zou het spontaan kunnen gaan jeuken? Zou idd ook nog kunnen via orale sex met koortlip...
Het kan een huidziekte zijn,zoals lichen sclerose.Uiteraard is het beste om naar je huisarts te gaan en in geval het een huidprobleem is,zal die je doorverwijzen naar een dermatoloog,mocht het toch een SOA zijn,ben je alsnog aan het juiste adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk kan het een schimmelinfectie zijn. Dat kan ook voor jeuk zorgen. Het hoeft niet per se direct een soa te zijn. ik zou als ik jou was een afspraak maken met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit hoeft helemaal geen soa te zijn, het kan ook iets anders zijn. Je moet er echt mee naar de huisarts gaan.
Dan zeg je toch gewoon tegen je ouders dat je last van je kruis hebt? Of dat het zeer doet met plassen ofzo.
Ze hoeven de details niet te weten hoor.
De huisarts heeft een beroepsgeheim. Hij zal er heus niet met je ouders over beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is zeer onwaarschijnlijk.
Na 8 jaar zou het dan al lang erger zijn geworden.
Maar er is altijd die hele kleine kans.

Wat het wel is?
Huisarts. En dat hoeven je ouders niet eens te weten,
gewoon bellen of even langsgaan voor een afspraak.

Waarschijnlijk is het iets waar je met een zalfje of een paar pillen snel vanaf kan zijn, maar van nog langer wachten voor het hooguit erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zoiets gehad. Lag bij mij aan te strakke onderbroek. Kan trouwens ook een allergische reactie zijn op je huidige ondergoed. Probeer eens wat anders dus.
Constant krabben verergert het probleem.
Als het dan na een paar weken nog niet over is dan zeker naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan maar het hoeft niet.

als je er al 8 jaar last van hebt is het toch echt wel een keer tijd om naar de dokter te gaan.

overal op de huid zitten bacteriën en schimmeltjes die bij verminderde weerstand (ook plaatselijk, dus ook 'daar') de kans zien om zich te vermenigvuldigen.

zo komt het bij mannen zeer regelmatig voor dat er een schimmel infectie op het geslachtsdeel zit wat enorm jeukt.
dit heeft niets met SOA of sex te maken, maar gewoon met het feit dat de huid (te vaak) met zeep en/of te grondig gewassen wordt bijvoorbeeld. (de huid is op bepaalde plaatsen heel teer/snel geïrriteerd/en snel licht genoeg beschadigd zodat jeukende oorzaken hier meteen gebruik van maken)

dus niet meteen van het ergst uitgaan want dit is gezien je verhaal ECHT niet het meest logische.

voor jou is het raar, maar klachten tussen de 2 grote tenen zijn voor een arts net zo normaal als een oorontsteking, dus je moet gewoon echt even naar de dokter hiermee hoor. (8 jaar jeuk?! daar wordt je toch knetter gek van?!)

en stel....#mocht# het idd iets zijn wat je ouders niet mogen weten dan kan je dit even benadrukken bij de huisarts. deze heeft namelijk een beroepsgeheim.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een SOA kan, maar is als je nooit onveilige sex hebt gehad niet waarschijnlijk. Iets wat wel vaak voor komt is een schimmelinfectie. Die kun je overal vandaan krijgen, en betekend zeker niet dat je vies bent of iets dergelijks. Maar zoals de andere antwoorden ook al aangeven, er is maar 1 oplossing. Namelijk, maar zelf even een afspraak bij de dokter (hoeven je ouders niet van te weten) en ga langs. Die kan dat heel simpel testen en waarschijnlijk ben je dan met wat medicijnen of een zalfje binnen een paar weken van je jeuk af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mischien schurft of platjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf bij veilige sex kan je een SOA krijgen, denk aan schaamluis, herpes, schurft en genitale wratten. Aangezien alleen artsen wratten, schurft en schaamluis kunnen ontdekken moet je toch een bezoekje afleggen. Indien je niet durft bij je eigen huisarts kan je ook anoniem bij de GGD langsgaan of bij het inloopspreekuur van een SOApoli in een ziekenhuis :)