Mag je tijdens de Ramadan masturberen?

Tijdens de ramadan mag je niet eten en drinken,roken mag ook niet en geslachtsverkeer mag ook niet.
Maar ik vraag me af of je je mag masturberen tijdens de ramadan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
96.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij wel.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
natuurlijk mag dat, er is geen wet die dat verbiedt
en ook al was die wet er wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, je hebt een eigen vrije wil. En als je wil eten moet je dat gewoon doen. Dat mag ook. Het is maar hoe je er mee om wilt gaan. Overdrijven is ook een vak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk mag dat, tenzij je moslim bent ;-)

Het beste antwoord

Volgens mij mag een moslim helemaal niet mastruberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet verboden, maar binnen de Islam twist deze kwestie wel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je mag helemaal niet mastruberen nooit niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heeft u gelijk xD

Andere antwoorden (8)

Nee, masturbatie geldt als seks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk mag je niet masturberen tijdens de ramadan.

Als je masturbeert na zonsopgang en voor zonsondergang is je vasten verbroken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tot de zaken die de vasten bederven (ongeldig maken) behoren:
Zaadlozing uit vrije wil als men wakker is hetzij door masturbatie, of door vrijen of door kussen en dergelijke; natte dromen verbreken de vasten niet.
Dit wil echter niet zeggen dat zelfbevrediging toegestaan is in de islam.

Dus nee, je mag niet masturberen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de ramadan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha goed dat je dat erbij zegt. Straks is er een moslim die dit leest die denkt dat ie nooit meer mag masturberen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
awww haha. +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij heb je - je eigen link niet goed gelezen : a. Het uitstellen van Suhoer [1] tot het laatste gedeelte van de nacht, (men mag dus eten, drinken en gemeenschap hebben) zolang men niet vreest dat de ochtendschemering is aangebroken [2]. dus het mag wel zolang zolang men niet vreest dat de ochtendschemering is aangebroken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee jove een moslim mag ook nooit mastruberen
Hallo ja je mag wel sex en roken na zonsondergang natuurlijk en ook gewoon masturberen en ook gewoon weer eten maar het is natuurlijk veel beter als je dat gewoon niet doet en wacht tot ramadan voorbij is behalve het eten natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Je mag ook geen seks, roken of masturberen na zonsondergang. Het is haram ( een verboden zaak ) dus tijdens of na het vasten is het verboden en mag het niet. Wat wel zo is is dat tijdens het vasten het voor zonsopgang en na zonsondergang je vasten niet verbreekt en je vasten van de dag alsnog geldig is en je volgende dag ook weer kan gaan vasten. Maar het mag zoiezo nooit en is een zonde
Tijdens ramadaan mag je wel eten en drinken, maar niet tussen het ochtendgebed (ruim voor zonsopgang) en het avondgebed (bij zonsondergang). In die tussenliggende tijd mag je inderdaad niet eten, roken, roddelen, vloeken of geslachtsverkeer hebben. Daar valt ook masturberen onder. Ramadaan is de naam van een islamitische maand, waarin gevast wordt. Ik neem dan ook aan dat je bedoeld Mag je masturberen tijdens het vasten.

Na zonsondergang en voor het ochtendgebed mag je volgens sommige rechtsscholen masturberen. Andere rechtsscholen verbieden het volledig. De voorwaarde waarop gemasturbeerd mag worden is als er de vrees bestaat dat je buitenechtelijke of onnatuurlijke seks bedrijft, bijvoorbeeld in een gevangenis of op momenten dat je voor langere tijd van je wettige echtgenoot/echtgenote gescheiden bent.

Als je per ongeluk klaarkomt, bijvoorbeeld omdat je een natte droom kreeg, dan verbreekt dit niet het vasten. Het geldt bijvoorbeeld ook als je per ongeluk iets in je mond steekt en opeet, terwijl je vast. Een onwetende kan niet gestraft worden voor zijn of haar daad.

Toegevoegd na 17 uur:
Overigens, de rechtsscholen die masturberen verbieden, verbieden dat volledig, dus ook buiten de vastenmaand ramadaan.

Uiteindelijk ligt het dus aan de rechtsschool of je tijdens ramadaan tussen zonsondergang en het ochtendgebed mag masturberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het mag niet een moslim mag nooit mastruberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mastruberen heeft niks te maken met het zich onthouden van voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plassen is in principe 40% tevredenheid. Volgens mij is dat niet verboden. :)