waarom werkt porno verslavend? (hoe krijg ik dit in de goeie categorie?)

als jongetje van 13 heb ik porno ontdekt, sinds dien ookal heb ik een vriendin kijk ik nog steeds best vaak porno, ik schaam me er nogal voor en voel me eigenlijk best wel schuldig tegenover mijn vriendin, want ik hou egt wel veel van der en ik ze is et knapste meisje wat ik me kan bedenken, en toch blijf ik porno kijken.
waarom is dit zo moeilijk om niet te doen terwijl ik een vriendin heb waar ik ontzetten veel van hou, en hoe kom ik er van af ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Hoihoi,

Ik denk dat je het in principe niet als iets ergs moet zien. Pas als het volgende bij jou op toepassing is zou ik je zorgen maken:

- Je laat belangrijke dingen zitten vanwege de porno.
- Je denkt dat porno-actrices hetzelfde zijn als 'echte' vrouwen ;)
- Je besteedt er meer geld aan dan je eigenlijk zou willen/kunnen.

Zelf ben ik van mening dat je 'lekker' moet genieten van porno en dat je je er niet schuldig over hoeft te voelen. Dat jij porno kijkt, betekend niet dat je wat tekort komt bij je vriendin, toch?

Zelf kijk ik ook wel eens porno en ik hou nog steeds evenveel van mijn vriendin. Ook zij kijkt porno.

Je hoeft je echt geen zorgen te maken als bovenstaande punten niet op jou van toepassing zijn. Geniet gewoon van die porno en geniet vooral van je vriendin!

Mochten bovenstaande punten (helaas) wel gelden en zie je het echt als een verslaving (een verslaving is altijd negatief), dan zou ik eens naar je huisarts gaan.

groetjes en veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Precies, het kan leuk zijn om te kijken, maar je moet je wel blijven realiseren dat het allemaal nep is, en het moet niet in de weg zitten van je echte leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Dat komt omdat je nu een teveel aan testosteron hormonen hebt, dat hoort bij de pubertijd, en gaat vanzelf weer over.

Wat je wel kunt doen in de tussentijd, is Firefox installeren, met FoxFilter (https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/foxfilter/). Dan wordt alle porno geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon van genieten. Realiseer je dat de meeste mannen (ook als ze getrouwd zijn en zeer gelukkig zijn) naar porno kijken. Is niks mis mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Porno kan een verslaving worden letterlijk en ook best een serieuze relatie..zeker als je ook nog gaat betalen om het te kijken wordt het erg problematisch. Het klinkt misschien raar maar als het echt te erg wordt. Dus als je merkt dat het eerste wat je doet als je thuis komt de computeraanzetten is om porno te kijken. Je niet optijd gaat slapen, omdat je het kijkt, je relatie met je vriendin eronder lijdt, schakel dan hulp van buitenaf in. Hiervoor moet je even over een drempel, maar het is een serieuze hulpvraag en er wordt vanuit de zorg ook serieus mee omgegaan. Er bestaan trouwens ook online curssussen tegen verslaving.
Je bent in ieder geval niet de enigste en het feit dat je het onderkent als probleem maakt al dat je op de helft van de oplossing bent.

Toegevoegd na 31 seconden:
catogrie is: persoonlijk..sexualiteit.

Toegevoegd na 1 dag:
eerste keer reaktie, moet verslaving zijn.

Toegevoegd na 1 dag:
nog een keer..eerste keer het woord relatie moet verslaving zijn..zo nu klopt het..haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk, dit soort dingen zijn hoogst persoonlijk, maar ik je hoeft je geen zorgen te maken. zolang je vrouw niet alleen moet te slapen omdat jij porno wilt kijken, is er niks aan de hand.

op moment dat je porno gaat kijken tijdens werk, dan er is er wat meer aan de hand. ik moet gaan, mijn filmpje is geladen :-) hahahaha